Jangan Terlalu Kedekut Untuk Diri Sendiri

Yeayy beli selipar baru , alkisah nya perangai saya terlalu kedekut untuk diri sendiri , selagi sesuatu benda tu boleh di pakai saya pakai , sampai dah habis baru beli , bagi saya lebih suka beli baju , selipar , aksesori , makanan untuk anak-anak , realiti semua ibu-ibu pun sama je .. ayah pun ada juga kot yang perangai begini.

baby dan una

Semalam semasa nak daftar sekolah anak-anak , hari hujan satu hari , sampai jalan semua basah dan lincin , saya dah banyak kali nak terjatuh / tergelincir bila pakai selipar saya tu , satu je selipar saya ..percaya tak ? saya tak suka beli baru selagi benda tu tak rosak .. dah banyak kali juga rasa nak beli , plih punya pilih terbeli untuk anak , tak jadi beli macam-macam alasan saya beri untuk tidak beli selipar , sedangkan selipar tu dah haus teruk ..

selipar punya cerita

Sekali , entah macam mana , saya jalan tanpa terlanggar apa – apa saya terjatuh tersungkur ke depan , nyaris nak kena anak yang berjalan di depan , nyaris juga jalan tu tak ada kereta atau motosikal lalu , kalau tak memang arwah saya disitu juga ..

Tak ada apa berlaku , kecuali kaki sebelah rasa sengal , nasib berseluar jeans keras , jika tidak luka juga , kedua-dua tapak tangan luka , tak boleh buat kerja rumah lagi , dah lah nak balik kampung , kelakar betul ..

Tapi yang tak best tu telefon N79 saya rosak .. skrin pecah , dan tak nampak apa pun dah .. ehemm tunggu hadiah Denaihati dulu , kalau tak berjaya memang kena beli satu telefon baru , kahkahkah alasan ..

Tapi memang sadis lah gaya saya jatuh tu , lepas tu sendiri sedar , jatuh sebab selipar tu dah lama , hampir 3 tahun usianya , tapak dah lincin haus betul , lepas daftar anak – anak tu saya terus menuju ke kedai beli selipar baru .. ambik ko …

Pesanan ni untuk kaum ibu ayah yang kedekut tuk diri sendiri je haha , suami saya pun sama kedekut nak beli selipar , sampai tergelincir dan tergeliat kakinya , nampak kan ? kedekut nak beli sesuatu untuk diri sendiri , yang remeh temeh tu lah yang akan menyusahkan kita ..

Please follow and like us:
follow subscribe - Jangan Terlalu Kedekut Untuk Diri Sendiri0

26 Comments

  • ayu jamal

    28/12/2011 at 7:24 AM Reply

    xper bee..lepas ni kita g shopping selipar baru…he he..yang denai hati tu bila last? harap bee menang k

  • Jendela Hati

    26/12/2011 at 8:39 PM Reply

    sama je.. ala2 ibu mcm kita nie selalu kedekut untuk diri sendiri… penting anak dahulu…huhu

  • AbuDarwisy

    25/12/2011 at 11:04 PM Reply

    gitu lah naluri ibu. Tapi lau sakit sian anak2 ya tak de org nak bagi mkn..hi hi

  • Mohd Mustaffa

    25/12/2011 at 8:30 AM Reply

    ala ala seliar jepun…

  • penadigital

    25/12/2011 at 8:32 AM Reply

    alah membeli menang memakai…

  • puan kutu

    24/12/2011 at 10:42 AM Reply

    alahai kesian kembo!smp terjatuh akibat kedekut?hehe..teruk ke luka tu?

    kutu tak kedekut rasanya,tp lebih kepada berjimat cermat..nk beli sesuatu dok tangguh2 dulu selagi mampu.hehe bunyi macam kedekut jugak..tp kutu ada byk selipar!haha..

    sbg ibu bpa kita mmg selalu dahulukan beli yg anak2 punya smp terlupa nak beli kt diri sendiri..:)

  • titan

    24/12/2011 at 6:11 AM Reply

    haa.. tu la. jangan kehun sangat. hehe..

  • AnNisa Azmier

    23/12/2011 at 5:47 PM Reply

    baik2 bee sampai terjatuh.. sehat dah ke?

    same laa pesen kita… x reti beli kasut/selipar banyak2 wat koleksi.. beli utk pakai hari2 ;p.

  • ainun

    24/12/2011 at 12:46 AM Reply

    hp rosak sbb nk dpt hp baru nanti…petanda baik!

  • Ummi Hanie

    23/12/2011 at 5:50 PM Reply

    baik2 bee sampai terjatuh.. sehat dah ke?

    same laa pesen kita… x reti beli kasut/selipar banyak2 wat koleksi.. beli utk pakai hari2 ;p.

  • ummiross

    23/12/2011 at 5:31 PM Reply

    Selalunya kita macam tu lah kan, utamakan anak2 dulu.
    Ada sebab munasabah untuk beli handphone baru tu bee, hehe..

  • kimmie

    23/12/2011 at 5:30 PM Reply

    saya pun lebih kurang je mcm puanbee, selagi barang tu elok, mmg tak beli baru. kecuali baju…hahaha…yg ni mmg rajin beli

  • juanita

    23/12/2011 at 4:49 PM Reply

    Reward dulu pada diri sendirik bee..
    Kalau badan tu merajuk susah kangg…gheehehhe

  • ciksembang

    23/12/2011 at 3:21 PM Reply

    jgn macam tu bee.. selalunya reward diri sendiri mcm kita reward anak kita..tak salah kita hadiahkan diri kita..

  • mrs.yie

    23/12/2011 at 1:35 PM Reply

    uik?sikap kita agak berlainan sekali..akak memang suka beli selipar walaupun selipar yg dah sedia ada masih lg elok utk di pakai..akak pantang tgok selipar cantik,terus je nk beli..x tau nape..pelik betul..kat tumah akak ni rasanya dah boleh buat muzium selipar..kahkah..atau boleh je nk di jual selipar2 tu semua bundle..kahkah

  • maya_mustwany

    23/12/2011 at 1:02 PM Reply

    esh2 kakbee oooii..hati2 lain kli.mana yang dah tahap uzur,beli je.jangan membazir tapi kene tukar/beli baru if memudaratkan diri..

  • akubiomed

    23/12/2011 at 12:22 PM Reply

    Kenapa sampai membahayakan diri sendiri mengunakan selipar yang sudah haus kerana ia menyebabkan tergelincir boleh mencederakan sendiri. Tidak salah kalau saya cakap ia boleh mengundang kecederaan serius atau maut.

    Malam tadi saya pun saya membeli selipar baru walaupun selipar lama yang digunakan masih baik tapi ada tanda-tanda haus dan selalu tapak kaki basah mengundang tidak keselesaan.

    • Denaihati

      23/12/2011 at 3:20 PM Reply

      “preventive action” yg baik bro…hu hu
      kadang2 xperasan tapak slipar dah haus, dah tergolek baru le perasan. musim hujan ni lagi la bahaya, pulak lalu atas ceramic tile yg jenis licin.

  • dzuandiey

    23/12/2011 at 11:52 AM Reply

    hahaha…kita sama la puanbee…kalau p mall, patploh kedai masuk tgk selpar..tp satu pun x beli…tak berkenan (alasan)…haha…last-last, suka juga selipar lama.. 😉

  • UpProfits

    23/12/2011 at 11:16 AM Reply

    Bkn kedekut la PB tp jimat..hehe..selipar baby tuh suh pakai smp besar ker? jimat..jimat..hahaha

    • dzuandiey

      23/12/2011 at 11:53 AM Reply

      selipar buatan sendiri la..lagi jimat..haha.. 😀

  • Denaihati

    23/12/2011 at 11:15 AM Reply

    bukan kedekut, berjimat tu. sy xpernah dpt pakai selipar sampai 3thn. biasanya xsampai 2thn dah rosak.
    seliparpun pilih color merah…he..he

    • dzuandiey

      23/12/2011 at 11:50 AM Reply

      kan..betul tu..lebih-lebih lagi pakai croc jer…boleh tahan sampai >3 tahun..best.. 😉

  • Budak Nakal

    23/12/2011 at 11:06 AM Reply

    betul2 koz setuju…koz selagi bende tu lh pakai koz pakai jek…ahak…

  • Qaseh Gifts

    23/12/2011 at 11:02 AM Reply

    rasanya semua parents macam tu….

    Jom baca ni ~ Fridge Magnets – Cenderahati Mudah / Fridge Magnets – Easy Souvenirs

  • ila

    23/12/2011 at 10:51 AM Reply

    tapi itulah kitakan,selalu lebih kan anak2 dari dari diri sendiri…apa nak buat..cepat beli selipar baru

Post a Comment