Jahit Manik : Teknik Bunga Dahlia

Ingat tak E-Book yang saya beli pasal jahit manik kelmarin ? dan saya berhasrat nak jahit manik kan , sekarang dah boleh buat satu teknik , iaitu teknik Bunga Dahlia , seronoknya lah hai.. Lepas ni saya buat teknik Bunga Sakura pulak.Tapi tak de gambar lagi nanti lah tunjukkan.

Jahit Manik : teknik bunga dahlia

Cantik kan ? banyak kali jahit dan buka sampai lah jadi pakar , terus jahit sekali jek jadi.. sebenarnya kalau kita minat nak buat apa pun jadi je. Seronok ! Bunga dahlia yang di tunjukkan di atas tak cantik sangat , saya silap guna benang , kot nak canggih guna lah benang tangsi tu , rupanya benang tangsi susah nak simpul , kalau simpul pun cepat terbuka , so kena guna benang biasa , nantikan gambar lain ye ..

manik bunga dahlia

Sekarang dah nak siap pun , tapi kamera tak de pulak , kawan pinjam , so next entri lah ye ..saya tunjuk baju yang 50% dah nak siap di jahit tu … Tak perlu tempah dah .. yeay .. berbaloi

25 Comments

  1. afifa farehan 8 November 2012 Reply
  2. Ummi Hanie 3 April 2012 Reply
  3. eiela 3 April 2012 Reply
  4. shraqs 2 April 2012 Reply
  5. TopiJerami90 2 April 2012 Reply
  6. puan kutu 1 April 2012 Reply
  7. nurmisnan 1 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 1 April 2012 Reply
  8. nza 1 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 1 April 2012 Reply
  9. Budak Lanun 1 April 2012 Reply
  10. akhiyy 1 April 2012 Reply
  11. syamila 1 April 2012 Reply
  12. bardboo 1 April 2012 Reply
  13. Ibu Mifzal Arsyad 1 April 2012 Reply
  14. Juan 1 April 2012 Reply
  15. akubiomed 31 March 2012 Reply
  16. Denaihati 31 March 2012 Reply
  17. mrs.yie 31 March 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 3 April 2012 Reply
  18. Hairul 31 March 2012 Reply
  19. yanmie 31 March 2012 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.