Jahit manik di baju mahal

Patut lah orang yang mengambil upah jahit manik tu cas mahal , sudah lah susah hendak menjahitnya , nak beli manik pun mahal kan bagus jika dapat beli dengan harga pemborong. Nak murah saja kan ?

upah jahit manik mahal
Manik

Kelmarin kan saya beli E-Book jahit manik sekebun bunga tu , so kena lah praktik kan , kalau tak memang amalan syaitan tu , beli tapi tak buat pun , so dah beli manik dengan tema biru untuk baju saya yang lama2 tu , saja nak try ok ke tidak saya jahit manik tu hahah ..

Ada yang tanya berapa rate manik di komen entri sekebun bunga , jawapan saya memang lah mahal.. huhu semua di atas berharga RM28 , perghhh rasa macam nak pergi susun jek manik tu semula , tapi kerana minat teruskan juga..tapi tak habis kot gunanya .. saja beli banyak-banyak buat koleksi , gila manik le pulak …

Tunggu hasilnya pulak ek , kalau cantik , korang2 yang kata nak tempah ritu sila beli kain dan tempah baju siap2 raya lagi 6 bulan jek hahah .. awal betul fikir raya , tak patut betul :)

P/S : tengah nak kembali normal dari mood contest hehehe .. sabar ye . nak balas komen bermula dari mana entah ..

About puanbee

Seorang anak , isteri dan ibu. Mempunyai 4 orang cahaya mata. Berumur 30-an , Suri rumah sepenuh masa tetapi mempunyai perniagaan online. Segala terguran dan komen boleh terus hubungi admin melalui EMAIL.

Comments

  1. Sila kunjungi kami…kain cotton cantik & murah..nanti boleh dijahitkan manik..

  2. Perlu kesabaran dan ketelitian. Kalau saya sudah lama dilemparkan sahaja manik-manik. Makna taknya hendak pegang manik terlepas sebab halus dan lubang manik pun tak nampak. :-)

  3. ni adik saya suka dan rajinlah menjahit manik di baju dia, saya minta maaflah memang tak de kesabaran untuk menjahit manik ni. Kalau minat dan rajin memang boleh buat duit dari minat ni 😀

  4. semangat tu mesti ada!

  5. kakyong pun tak pandai jahit manik ni.. takde masa nak belajar.. heheh.. alasan..

    tp hari2 tak menang tangan.. jadi buat dulu perkara yg kita reti…

  6. pengakuan jujur: xpernah jahit manik… hohoho… sulam biase je penah buat. lgpun xbrpae minat sgt manik2 ni… hai slamat duitt… tp keinginan nk mncub ajahit manik ni ade le jugak …

    tetibe teringat lakonan Faezah elai yg gilakan manik tu :p

  7. hah jenuhlah akak kalau nak balas komen satu2 ni..hehe..

  8. berpinau biji mata nak menjahit manik ni…sebab tu kena caj mahal..hehe..

  9. tak berapa gemar bab menjahit manik..rasa mcm leceh jer.. mungkin jgk sebab tak minat…

  10. dah lama tak menjahit baju. hehe..

  11. puan kutu :

    wow menarik nie..tiba2 rasa macam terpanggil nak beli manik n jahit.haha..gila betullah tgok org bermanik kutu pun nak manik..tp basuh baju nak masuk mesin jer..dasar malas mana boleh berbaju seperti mak datin.kihkih..

  12. kira projek baru, exercise jari-jemari. nasib baik lelaki xpakai baju manik, kalau x dah terus tempah. bagus pbee kormesilkan sbb xramai yg buat.

  13. wah, pandai menjahit nih, nanti boleh buat ebook sendiri nih

  14. amboi..
    hobi baru ke ni??boleh la saya tempah nanti..
    heheh

    • heheh hobi ni lama dah simpan , sebab susah nak g belajar , sejak jd blogger ni mcm2 kemudahan dan ilmi baru kita dapat , so cuba jek diana …

      boleh nak tempah tunggu hasil pertama dulu ek , kot tk menjadi kehkehkeh

  15. Buat kecik2 dulu PnBee. Mana tau rezeki,.. dah expert bleh ambik tempahan plak :)

  16. chinta chanduri :

    situ memang bagus ke kak beli maniknya? tgah nk carik manik n pearl ni jugak nk jahit kat baju nikah

    • situ ? kalau dalam ebook tu , tkde jual manik , jual tutorial jahit manik :)

      tapi tempat akk beli manik ni , bagus kot ,,, org melayu jual .. ada jual manik dan pearl juga , jenis berata tringan semua ada

  17. Bermula dari kecil mana tau esok lusa jadi Puan Bee manik online terhebat di K.L :) sapa tau kan.

  18. sebab tuh harga baju bermanik nih mahal sebab harga manik je dah mahal + susah nak cari. kerjanya kena teliti. chaiyok2 puan bee.

  19. wa tka pandai menjahit manik..
    kalau mengait boleh lagi kot. dulu2 masa sekolah suma kait alas meja..

  20. Kalau minat boleh buat side income ni bee, ummi tak sabar nak tengok hasilnya..

    • bee pun tk sabar ummie , tp tu lah masa agak terhad sebenarnya , ni pun bee cadang ank buat ketika tunggu una balik dalam keta ,sambil2 jek ..ishhh

  21. aku tunggu hasil seterunya…

    ehhh… wall baru lagi.. cool…

  22. salam Bee..atie pon mmg dah lama cari buku camni.Nak beli gak larrrr.Betul tu klu nak menempah baju ada manik2 ni mmg mahaiiiiii….tingin gak nk baju blink-blink..hihi

    • kan baju blink2 memang cantik , tapi nak menempah tu buat kita fikir 2-3 kali jek.. g ler beli murah jek pun , bila dah beli yg ni rasanya mcm2 jenis jahitan manik yg lain kita boleh buat ..

Speak Your Mind

*