Istimewa Taiping Sup Special

Apa yang istimewa sangat ? ok ..Disini adalah tempat menjual sup / bihun sup / kue tiaw sup yang paling sedap dan paling lama , bayangkanlah .. zaman saya bercinta dulu dah ada , sampailah bertunang dan berkahwin dan beranak pinak ni , masih ada lagi kedai sup ni , memang terbaik ..

Asal balik kampung je tak sah kalau tidak perkena sup ni , okey .. kalau sapa-sapa yang terlanjur singgah di Taiping tu , cari lah kedai sup ni , tak susah .. dekat belakang CIMB tu je. Atau sebelahnya banggunan palaniapa.

sedap kuewtiaw sup taiping
sedap kuewtiaw sup taiping

Dalam gambar di atas tu “kuewtiaw sup daging special” kena order macam tu , baru dapat banyak daging hehehe . kalau order biasa pun dagingnya masih banyak jangan risau. nyummmmmyyy ..rindu dah kedai tu ni. Kalau saya tinggal di taiping memang boleh lagi gemuk , hahaha ..

laila di taiping

Laila pun order juga , tapi separuh untuk budak-budak , tu pun tak habis lah.

sedap kuewtiaw sup taiping

Semua fokos yekk.. fokos makan, lepas makan ni lah kami berangkat ke peneng. Selain sup tu ada macam-macam hidangan lagi Nasi ayam , nasi lemak dan lain-lain , tapi saya tak pernah cuba hidangan lain , memang fokos kalau pergi situ nak makan sup jek.. hahah .. Harga berpatutan , biasa-biasa jek , boleh lah layan ye dok ? ke korang tak pernah pergi kedai makan biasa- biasa ni ? patut cuba tau…

Lepas ni entri ke peneng pulak.

17 Comments

  1. Juan 21 March 2012 Reply
  2. Ummi Hanie 19 March 2012 Reply
  3. akubiomed 18 March 2012 Reply
  4. puan kutu 18 March 2012 Reply
  5. ProfHariz 17 March 2012 Reply
  6. nza 17 March 2012 Reply
  7. bardboo 17 March 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 17 March 2012 Reply
  8. titan 17 March 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 17 March 2012 Reply
  9. dzuandiey 17 March 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 17 March 2012 Reply
  10. dzuandiey 17 March 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 17 March 2012 Reply
  11. syu90 17 March 2012 Reply
    • dzuandiey 17 March 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 17 March 2012 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.