Info : 10 Orang Terkaya Di Malaysia

Ini senarai 10 orang terkaya Di Malaysia .. amboi kayanya mereka ..sampai ku rasakan .. “Antara langit dengan bumi”

  1. Robert Kuok, 88. RM32,400 juta
  2. Ananda Krishnan, 68. RM19,723 juta 
  3. Tan Sri Quek leng Chan, 64. RM10,300 juta
  4. Tan Sri Lim Goh Tong, 89. RM9,670 juta
  5. Tan Sri Teh Hong Piow, 77. RM7,554 juta
  6. Tan Sri Lee Shin Cheng, 68. RM6,620 juta
  7. Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary, 56. RM4,289 juta 
  8. Tan Sri Lim Kok Thay, 55. RM2,600 juta 
  9. Tan Sri Tion Hiew King, 70. RM2,420 juta
  10. Tan Sri Yeoh Tiong lay, 77. RM1,552 juta

Banyaknya kan , juta-juta tuuu…senarai di atas diambil dari Majalah Malaysian Business “40 Richest Malaysians”.

Tapi bila melihat kekayaan Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary, kita kena tahu kisahnya ketika beliau masih kecil. Di besarkan di rumah kayu yang tidak mempunyai kerusi, meja dan katil. Kini, menjadi bumiputera terkaya di Malaysia.. siapa sangka kan ?

hurmm.. PB nak verangan ..

puanbee

Untuk review produk wanita , barangan berkaitan anak-anak , makanan , homestay dan lain-lain boleh hubungi puanbee di whatsapp : 011-32095406.

45 thoughts to “Info : 10 Orang Terkaya Di Malaysia”

  1. Dah baca tentang Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary tu dan juga tentang yayasannya. Semakin kaya, semakin banyak membantu orang lain.

  2. betui tue…deqlis pun pernah baca kisah dia… bermula dari anak miskin je..akhirnya dia paling kaya… rezeki Allah beri pada dia kan..

  3. chii pernah baca pasal Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary..mmg org tak kan sangka yg satu hari dia akan jadi salah sorang org yg terkaya di malaysia..berkat dari ibu nya

  4. Alhamdulillah, suka tengok nama no.7 tu, tersenarai jugak jutawan muslim. Ummi pun pernah baca kisah beliau..

  5. kagum dengan syed mokhtar. walaupun hanya berkelulusan SPM sahaja tapi mampu berjaya. pengalaman memainkan peranan sama untuk berjaya sebenarnya 😉

    salam kenal puan bee…

  6. Seronoknya jadi jutawan. Tapi bukan jalan mudah mereka nak sampai ke tahap tu kan. Betul le kata peribahasa Berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dahulu jadi jutawan kemudian.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *