Iklan raya petronas 2012 – Jika kita adalah “Strangers”

Video iklan raya petronas

Logo Petronas

Iklan raya petronas 2012 bertajuk Strangers. Iklan raya kali ini lebih kepada filem pendek.Filem pendek yang menampilkan pelakon utamanya Redza Minhat memegang watak Erman dan seorang kanak-kanak warga tempatan (Uzbekistan) bernama Jeyhun. Tengok dan hayati lah , cuba bayangkan jika kita adalah “Strangers”. Bagaimana ya ?

Video iklan raya petronas

Bersyukur , walau pun kehidupan kita di Malaysia tak sesenang mana , tetapi kita semua boleh makan sedap-sedap setiap hari , boleh pakai cantik-cantik , setiap orang di bumi Malaysia adalah sangat bertuah.Sekolah sempurna , klinik sempurna , hospital sempurna , jalan raya sempurna …. semua lah sempurna .. Iklan raya petronas 2012 memang dapat meyentap jiwa perantau. Sentap makkk !!!

Apa yang tidak sempurna ?

Adalah diri kita … sentiasa nak mengkritik dan tidak berpuas hati…

NOTA : Tengok video ni , teringat cikgu teater si kakak , orang iran .. jenuh nak bercakap dengan diorang guna bahasa isyarat , selit sikit-sikit bahasa english saya yang tak berapa tu …

Comments

  1. bila ada depan mata kita selalu komplen..bila kita berada ditempat lain x sama ngn malaysia..baru la kita tau betapa best nya negara kita sendiri..

  2. haha..dalam maksudnya tuu

  3. mula2 bila tgk jer iklan nih memang teruja.. Dari apa yg kita lihat
    mereka hidup serba kekurangan kerana bencana dari rekaan manusia
    itu sendiri. Akhirnya mereka gembira menyanyi lagu raya.. sweet..

  4. Hujan emas dinegara orang dan hujan batu dinegara sendiri.

  5. dgn cikgu kakak kalau susah nak cakap, boleh tulis je kot….
    good luck untuk kakak

Speak Your Mind

*