Ieda Moin Kurus Lepas Buang Lemak 20kg

Tadi terbaca website murai.com , ada kisah Ieda Moin yang telah pun berjaya menurunkan berat badan sebanyak lebih kurang 20kg. Wow .. itu benar-benar memberi inspirasi kepada wanita-wanita berbadan besar lain termasuk lah saya , tips kurus dari Ieda Moin yang dapat saya highlightkan ialah :

  • Ambil banyak buah-buahan.
  • Minum air kosong dengan banyak.
  • Buat senaman pembentukan badan.
  • Jaga dan amalkan pemakanan sihat.

tips kurus dari ieda moin

Disebut di dalam website Murai.com , Penyakit darah tinggi Ieda Moin pun dah hilang. Betul-betul memberi inspirasi apabila Ieda Moin yang beratnya 70kg , kini tinggal 50kg .. wooo .. nak jugak.

Ieda Moin ada menyebut tiada tawaran belakon apabila Ieda Moin  kurus ? entahlah .. bagi saya kesihatan tu penting , Gemuk bukan tak cantik , cuma ianya tidak menyihatkan , macam-macam penyakit akan singgah sebab tu saya kalau boleh nak kuruskan atau turunkan berat untuk elakkan penyakit yang berisiko untuk orang berbadan besar hidapi.

Jom DIET lagi 🙂

Comments

  1. Wah… bestnye kurus! betul, yang penting byk minum air masakkkkk

  2. Nak langsing & turun berat badan bukannya sesuatu yang susah…

    Yg penting semangat & betul2 ada daya usaha untuk ubah gaya makan kita…
    Semua lemak2 tu dtgnya dari gaya pemakanan kita…
    Klau kita tetapkan utk makan makanan yang sihat & seimbang…xde masalah lah nak turunkan berat dengan konsisten & berkesan tanpa kesan sampingan…

    ***Saya turun 4 kg dlm 2 mgu saja… 🙂

  3. puan kutu :

    aduh kutu bila nak kurus?tp klu turun 20kg tak mau cekeding sgt.stakat 10-15kg kutu mau la..:)

  4. Apa yang penting mendapatkan nasihat pakar pemakanan. Bukan sesuka hati buat menu diet sendiri yang boleh merosakkan tubuh bafdan.

  5. maya mustwany :

    fuhh ni yang tertarik ni..

  6. hoho..dah kurus. ok la tu. bila nak pakai tudung plak ye..

  7. nak bersenam yang paling malas tu sebenarnya…tapi nasib baiklah badan tak naik…mungkin sebab ammar menyusu badan kot…

  8. dzuandiey :

    alamak..sampai 20kg..nak try juga lah..hehehe… 😉

  9. pehhh… 20kg..banyak tu…

    betullah, mak nis slalu pesan, kurangkan minum manis2… tu jer…

  10. Bagusnya. Memang kena azam yang kuat dan tahan godaan makan untuk turunkan berat ni. 🙂

  11. Selalu teringat istilah bee, menternak lemak!

Speak Your Mind

*