Hujung Tahun 2011 Yang Super Sibuk

Super sibuk .. kerana semuanya saya kena sediakan sendiri.. si Encik suami juga super sibuk kerana mencari kerja sampingan dan banyak kan OT untuk dapatkan lebih duit .. Bila dah berumah tangga dan ada anak .. masing-masing akan melalui pelbagai peringkat suka-duka dalam kehidupan.

Dari bertunang , bernikah , jadi suami isteri , menatang anak pertama dan seterusnya , menimba pengalaman anak pertama bersekolah dan seterusnya.. semua perlukan sokongan padu terhadap pasangan masing-masing. Saling bertolak ansur itu penting.

shopping barang sekolah

Baru lepas beli baju sekolah , belum beli barang-barang yang lain.. biasanya kalau saya dah pegang troli tu , mesti pulang dengan troli yang penuh .. kelengkapan sekolah dan kelengkapan dapur berasak-asak dalam kepala , yang mana satu nak di pilih ..bayangkan lah bonet kereta pun penuh .. nak angkat semua ke rumah kena 3 kali angkut .. fuhyooo ~

shopping barang sekolah

Anak-anak tahunya nak kaler je .. dia tak tau banyak lagi benda penting bila sekolah nak di buka ni .. Lari bertempiaran bila nampak pintu tesco , port biasa untuk beli barang banyak-banyak .. nanti dapat kupon tesco boleh rebat dan jimat cermat.

Terbaca di blog Denahati tadi , sengaja bro denaihati lewatkan tarikh pengumuman siapa top ten untuk contest gadjet impian kerana memberi laluan kepada program cuti sekolah ..hehe bagus lah tu .. memang ada banyak hendak di lakukan sekarang ni ..

Semalam dah lepas shopping barang sekolah , hari ni nak ke kedai untuk potong sikit tudung kakak , semalam beli tak ada saiz yang sesuai , bila kecil – kecil sangat , bila besar , besar sangat .. kena lah adjust sendiri.

Esok 1hb .. rehat dirumah dan cuci semua pakaian sekolah baru yang anak-anak akan pakai , isnin pergi sekolah kejap tengok koperasi buka ke tidak , kalau buka boleh beli buku .. kena berunding dengan ustazah mengaji kakak pula , nak berhenti dari ustazah itu dan beri kakak sambung mengaji di KAFA je terus , sekarang ni adik pula ikut tinggal dengan saya , tambah lagi jadual daku .. masak untuk dia pula .. sebabnya kerja dekat rumah ~ sabar je lah ..

Tapi walau apa pun .. dulu mak pak kita buat .. sekarang kita pula buat ..

Meriah hidup jika ada anak – anak .. kepada yang masih bujang cepat-cepat kawin … siyokk ..

P/S: SELEKEH kan saya ??? RM600 lincin , suami tanya beli apa ? saya tunjuk resit je .. hehehe saya sendiri pun tak percaya , beli apa sampai RM600 tu ..

30 Comments

  1. ainun 2 January 2012 Reply
  2. Ummi Hanie 1 January 2012 Reply
  3. kimmie 1 January 2012 Reply
  4. nza 1 January 2012 Reply
  5. yanmie 1 January 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 1 January 2012 Reply
  6. ayu jamal 1 January 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 1 January 2012 Reply
  7. titan 1 January 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 1 January 2012 Reply
  8. puan kutu 31 December 2011 Reply
    • puan kutu 31 December 2011 Reply
    • puanbeeAuthor 1 January 2012 Reply
      • puan kutu 1 January 2012 Reply
  9. Denaihati 31 December 2011 Reply
    • puanbeeAuthor 1 January 2012 Reply
  10. akubiomed 31 December 2011 Reply
    • puanbeeAuthor 1 January 2012 Reply
  11. kakyong 31 December 2011 Reply
    • puanbeeAuthor 31 December 2011 Reply
  12. ummiross 31 December 2011 Reply
    • puanbeeAuthor 31 December 2011 Reply
  13. cik tom 31 December 2011 Reply
    • puanbeeAuthor 31 December 2011 Reply
  14. mrs.yie 31 December 2011 Reply
    • puanbeeAuthor 31 December 2011 Reply
  15. izan ishak 31 December 2011 Reply
    • puanbeeAuthor 31 December 2011 Reply
  16. Fakarepain 31 December 2011 Reply
    • puanbeeAuthor 31 December 2011 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.