Hari ke 11 check kuning

Spread the love

JAUNDIS , KUNING BAYI

Paras kuning nya makin menurun , tapi tu laaa .. masih kena berulang ke klinik untuk mendapatkan paras normal iaitu 5.

Sebelum ini.

11.5
13.5
11.5
9.5
7.3

Sikit lagi nak …

Bahaya jika bayi ada jaundis atau kuning ni adalah demam panas dan sawan tarik kalau terlalu tinggi.

Setakat ni belum pernah kena paras terlalu tinggi. Harap2 tak de la.

Kesian baby kena cucuk ambil darah selalu.

Posted from WordPress for Android

14 thoughts on “Hari ke 11 check kuning”

  1. resep kuliner

    kasian sekali harus kena suntik berkali-kali untuk periksa darah semoga cepat sembuh yaah…

  2. Masa SA lahirkan Dania dulu pun kuning jugak..tp x tinggi..dalam 2 – 3 aje…pi spital kerajaan memang kesian tgok anak kena cucuk…pilu rasa hati…tp pi klinik swasta…xde pun kuning..tahap 2-3 jer..normal kata doctor….la ni rindu nak ada baby kecik lagi….tp tu la…belum bertemu jodoh ke 2….

  3. Alolo kesian bb tecik. Yg xthn tu kena cucuk. Kalau ikut yg normal 2 minggu oklh sbb masa tu paru2 bb dh mula matang. Insyaallah, bagi bb minum susu byk2…

  4. Cucuk ambil darah itu memang untuk memonitor perkembangan kadar bilirubin dalam darah yang tinggi Kak Puanbee…alhamdulillah sudah banyak turun.
    Semoga selalu sehat Kak anaknya aamiin…
    Usahakan selalu memberi ASI

  5. ada trend menurun tu dah elok…cuma sket je kan…apapun moga cepatla baby sembuh dari demam kuning ni….fobia dah rasa bila anak kena demam kuning sampai kena tukar darah melalui tali pusat….. 🙁

  6. Semoga paras kuning anak Puan Bee dapat segera berkurangan… Antara usaha yang boleh dilakukan untuk mengurangkan paras kuning ialah:

    1) memberi minum air suam yang mengandungi Gula Kundur di dalamnya, atau
    2) minum susu kambing, atau
    3) beli satu ubat herba dari Kedai Ubat China, rendam ubat tersebut dengan air dan kemudian mandikan baby dengan air tersebut
    4) Jemur baby di bawah cahaya matahari dalam tempoh dari pukul 7 pagi hingga 8 pagi… Cahaya matahari pagi bagus untuk mengurangkan kuning…

    Itu sahaja petua yang saya amalkan setakat ini… alhamdulillah berkesan…

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *