Eksotik : Siput Belintung

Sedap ni , siapa makan ? dan siapa tak makan siput belintung ni ? biasa orang paggil siput sedut jek , saya tak beli kelmarin kalau tak boleh tempek gambar gulai lemak siput sedut ni , haha .. tapi memang terliur lah tengoknya ..Tak sangka harga siput belintung ni pun dah naik.

siput belintung di Taiping

Tapi tak pe , sebab sumbernya tempatan bermakna orang-orang kampung situ juga yang jadi pembekalnya. Siput ni saya tengok di jual dalam pasaraya besar Econsave kamunting. Siapa-siapa yang teringin dan berdekatan tu boleh terjah sana.

harga siput belintung

Jalan keluar dari Econsave kamunting selalu buatkan saya sesat , adoii kamunting dah banyak berubah yek .. jalan semua lain macam je tengoknya.

31 Comments

  1. Nana 14 December 2012 Reply
  2. Juan 21 March 2012 Reply
  3. kakngah 17 March 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 30 July 2012 Reply
  4. Yas 17 March 2012 Reply
  5. Adibah 16 March 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 16 March 2012 Reply
      • Adibah 16 March 2012 Reply
  6. Ummi Hanie 16 March 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 16 March 2012 Reply
      • bardboo 17 March 2012 Reply
  7. budakserius 16 March 2012 Reply
  8. titan 16 March 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 16 March 2012 Reply
  9. Norizwan 16 March 2012 Reply
    • puanbee 16 March 2012 Reply
  10. akubiomed 16 March 2012 Reply
    • puanbee 16 March 2012 Reply
    • budakserius 16 March 2012 Reply
  11. zie fauzi 16 March 2012 Reply
    • puanbee 16 March 2012 Reply
      • zie fauzi 16 March 2012 Reply
  12. yanmie 16 March 2012 Reply
    • Azie 16 March 2012 Reply
    • puanbee 16 March 2012 Reply
  13. Azie 16 March 2012 Reply
    • puanbee 16 March 2012 Reply
      • Azie 16 March 2012 Reply
        • yanmie 16 March 2012 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.