Semasa

puanbee11/03/2011

Salam Bahagia semua 🙂

bersyukurlah kita dilahirkan di bumi Malaysia ….

Please follow and like us:
follow subscribe - Video Tsunami Jepun0

puanbee11/03/2011

Salam Bahagia Semua 🙂

Penduduk sabah di minta berjaga-jaga sehingga esok kerana keadaan laut yang bergelora ekoran gempa bumi yang berlaku di jepun.

Jepun dilanda gempa kuat, berkekuatan 8.9 pada skala Richter.

Gegaran dikesan pada kedalaman 10 kilometer dan 125 kilometer di timur Jepun atau kira-kira 380 kilometer ke timur laut Tokyo.

Bandar Onahama di utara Jepun kemudian turut dibadai ombak tsunami setinggi enam meter.

Stesen Televisyen Tempatan, N-H-K berjaya merakamkan ombak tsunami menghanyutkan kereta, trak, rumah dan bangunan di bandar berkenaan.

Ekoran bencana itu, Kementerian Pertahanan Jepun mengerahkan lapan pesawat tentera ke kawasan terjejas dengan bencana itu.

Pusat Amaran Tsunami Pasifik mengeluarkan amaran tsunami di Jepun, Russia, Kepulauan Markus dan Utara Mariana.

Sejurus selepas gegaran dikesan, penduduk di kawasan pesisir pantai Jepun telah diarah menyelamat diri ke kawasan selamat.

Agensi meteorologi memberi amaran malapetaka tsunami di pesisir pantai pasifik Jepun.

Amaran yang sama turut dikeluarkan pusat amaran tsunami di Hawaii.

LOAD YOUR DIGI WITH MORE FREEBIES TODAY!

Dengan gempa sekuat 8. 9 skala Richter, ia dijangka akan melanda kebanyakan negara kepulauan di Lautan Pasifik.

Ia termasuk Guam, Taiwan, Filipina dan dan tidak terkecuali Hawaii.

Gempa Bumi Jepun

Gempa bumi terburuk sejak 140 tahun di Jepun pagi tadi terus memberi impak ekonomi.

Beberapa stesen nuklear dan loji minyak negara itu terpaksa ditutup menyebabkan kerugian ketara.

Turut disahkan, tiga reaktor nuklear di Loji Nulkear Onagawa, utara Jepun ditutup serta merta akibat gempa yang terlalu kuat.

Tiga loji minyak dan gas di Sendai, Kashima dan Negishi turut menghentikan operasi.

Kilang besi utama negara itu juga terbakar.

Selain itu, sistem rangkaian jalan teruk terjejas.

gempa bumi2
Gempa bumi jepun 2011

Bank Pusat Jepun yang masih berdepan kesukaran merangsang ekonomi negara itu, kini sedang berusaha memastikan pasaran kewangan kekal stabil.

Beberapa kilang automotif dan semikonduktor di utara Jepun dijangka terpaksa ditutup.

Mata wang Yen turut didagang lemah susut 0.3 peratus berbanding dolar Amerika.

Sehari selepas Jepun dilanda gempa kuat, barat daya China pula digegarkan dengan gempa pada magnitud 5.8 pada skala richter.

Sekurang-kurangnya 19 maut sementara 157 lain cedera dalam bencana alam di wilayah Yunnan, jam satu petang tadi waktu tempatan.

Gegaran berpusat di perkampungan Shiming pada kedalaman 10 kilometer di perut bumi.

Gegaran meranapkan kediaman dan merosakkan sebuah hotel yang terletak di daerah Yingjiang, bersempadan dengan Myanmar.

Pusat kajian geologi Amerika Syarikat merekodkan gegaran sekuat 5.4 skala richter dan berpusat pada kedalaman 35 kilometer di perut bumi.

Jabatan Meteorologi Myanmar, dalam kenyataan yang dikeluarkan berkata, gempa melanda 730 kilometer di Timur-Laut Mandalay.

Tentera dikerah ke zon gempa bagi membantu usaha mengesan dan menyelamatkan mangsa.

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - Amaran Dikeluarkan Bagi Penduduk Sabah Ekoran Gempa Bumi Di Jepun0

puanbee10/03/2011

Baru dapat cara nak semak bil astro paling pantas dan cepat. Kini pelanggan astro boleh semak bil astro melalui sms , lebih mudah bukan ? semak bil dan buat pembayaran online , tak perlu terkejar-kejar untuk pergi kekaunter beratur panjang dan sebagainya.

haa bukan apa gara-gara melanggan astro first , tak tahu jumlah bil maka tak dapat bayar dan dipotong haaa..padan muka puanbee kan ?
pastu puanbee pandai lah call dan tanya astro tu ada rupanya cara cepat dan senang nih ceh !!…

cara nya senang bangat seh 🙂

cek melalui sms :

1- Astro bal ic (masukkan no ic korang ) dan send ke 33310

2- Astro bal ac (masukkan no akaun astro korang) dan send ke 33310

nanti dia reply lah balik berapa bil semasa korang…ok itu je nak bg tau ! selamat mencuba 🙂

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - Cara semak bil astro melalui sms0

puanbee10/03/2011

Suka dengan berita kaum muda boleh memiliki rumah sebab dah banyak kali bee dan suami apply loan untuk beli rumah tapi tak layak kerana kami masih muda huhuhu…sekarang dah boleh ..bagus lah…bee dan suami mula tercari-cari rumah idaman sekarang hee ada cerita lawak disini , nantilah akan de cerita kan di post lain…

ini senarai bank yang menawarkan pinjaman untuk skim rumah pertamaku :

1. Affin Bank Berhad
2. Affin Islamic Bank Berhad
3. Alliance Bank Malaysia Berhad
4. Alliance Islamic Bank Malaysia Berhad
5. AmBank Berhad
6. AmIslamic Bank Berhad
7. Bank Islam Malaysia Berhad
8. Bank Muamalat Malaysia Berhad
9. CIMB Bank Berhad
10.CIMB Islamic Bank Berhad
11.EON Bank Berhad
12.EONCAP Islamic Bank Berhad
13.Hong Leong Bank Berhad
14.Hong Leong Islamic Bank Berhad
15.Maybank Berhad
16.Maybank Islamic Bank Berhad
17.OCBC Bank Malaysia Berhad
18.OCBC Al Amin Berhad
19.Public Bank Berhad
20.Public Islamic Bank Berhad
21.RHB Bank Berhad
22.RHB Islamic Bank Berhad
23.United Overseas Bank Malaysia Berhad
24.Standard Chartered Bank Malaysia Berhad
25.Standard Chartered Saadiq Berhad

kelayakan untuk skim rumah pertamaku ini :

*Warganegara Malaysia
*Pembeli rumah pertama
*Berusia 35 tahun ke bawah
*Pendapatan kasar tidak melebihi RM3,000 sebulan
* Rumah berharga antara RM100,000 dan RM220,000
*Sah dalam jawatan dan bekerja dengan majikan sama tidak kurang enam bulan
*Jumlah bayaran balik tidak melebihi 1/3 daripada pendapatan bulanan
*Bukti pendapatan

nota jari : bukan nak besar-besar tapi cukuplah kalau dapat yang selesa , berkemudahan , cantik dan yang paling penting beli bukan sewa…heee

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - Senarai Bank Yang Menawarkan Skim Rumah Pertamaku0

puanbee16/01/2011

Semakkan Permohonan SBP Tingkatan 4 2011 boleh di buat di Portal Rasmi Kementerian Pelajaran Malaysia  mulai 17 / 01 / 2011….mesti ramai yang tertunggu-tunggu kan..anak buah bee pun nih..semoga anak-anak buah makjang dapat lah menjejakkan kaki ker sekolah berasrama penuh tahun ini….amin! opss sabar yer anak -anak buah ku….esok atay lagi beberapa jam saja baru keluar keputusanyer bukan hari ni tau!…

images - Keputusan Semakkan Permohonan SBP Tinggkatan 4 2011

Nota kaki : sesungguhnya anak buah ku terlalu ramai..ngehhhh!!

Please follow and like us:
follow subscribe - Keputusan Semakkan Permohonan SBP Tinggkatan 4 20110

puanbee15/01/2011

Yeayy cuti !! selitkan juga jadual cuti umum Di Malaysia bagi tahun 2011 untuk kegunaan bee sekeluarga dalam blog buruk nih!..hikss …bukan apa supaya mudah bee nak merancang program-program keluarga..dulu sebelum anak bersekolah jadual cuti umum nih bee kurang nak ambil berat sebab bila-bila masa bee boleh bercuti hanya tunggu ayah nya dapat cuti tapi sekarang tak lagi…..mesti ikut cuti sekolah yer…selamat merancang percutian anda! enjoy !

Date Holiday Applicable to
1 Jan New Year All except Johor, Kedah, Kelantan, Perlis & Terengganu
14 Jan Yang di-Pertuan Besar
Negeri Sembilan’s Birthday
Negeri Sembilan only
17 Jan Sultan of Kedah’s Birthday Kedah only
30 Jan Thaipusam Kuala Lumpur, Putrajaya, Johor, Negeri Sembilan, Perak, Penang & Selangor only
1 Feb Federal Territory Day Federal Territory of Kuala Lumpur, Labuan & Putrajaya only
14 Feb Chinese New Year National
15 Feb Chinese New Year (2nd Day) National except Kelantan and Terengganu
26 Feb Prophet Muhammad’s Birthday
(Maulidur Rasul)
National
4 Mar Anniversary of Installation
of Sultan of Terengganu
Terengganu only
30 Mar Sultan of Kelantan’s Birthday Kelantan only
31 Mar Sultan of Kelantan’s Birthday Kelantan only
2 Apr Good Friday Sabah & Sarawak only
15 Apr Declaration of Malacca as
a Historical City
Malacca only
19 Apr Sultan of Perak’s Birthday Perak only
1 May Labour Day National
7 May Hari Hol Pahang Pahang only
17 May Raja Perlis’ Birthday Perlis only
28 May Wesak Day National
30 May Harvest Festival Sabah & Labuan only
31 May Harvest Festival Sabah & Labuan only
1 Jun Hari Gawai Sarawak only
2 Jun Hari Gawai Sarawak only
5 Jun Agong’s Birthday National
19 Jun Hari Hol Almarhum Sultan Johor Johor only
10 Jul Penang Governor’s Birthday Penang only
10 Jul Israk & Mikraj Kedah, Negeri Sembilan & Perlis only
20 Jul Sultan of Terengganu’s Birthday Terengganu only
11 Aug Awal Ramadan * Johor, Kedah & Malacca only
27 Aug Nuzul Al-Quran Kelantan, Pahang, Perak, Perlis, Penang, Selangor & Terengganu only
31 Aug National Day National
10 Sep Hari Raya Puasa * National
11 Sep Hari Raya Puasa * National
16 Sep Malaysia Day & Sabah Governor’s Birthday National/Sabah
9 Oct Malacca Governor’s Birthday Malacca only
23 Oct Sarawak Governor’s Birthday Sarawak only
24 Oct Sultan of Pahang’s Birthday Pahang only
5 Nov Deepavali National
17 Nov Hari Raya Haji * National
18 Nov Hari Raya Haji (2nd Day) * Kedah, Kelantan, Perlis & Terengganu Only
22 Nov Sultan of Johor’s Birthday Johor only
7 Dec Awal Muharram (Maal Hijrah) National
11 Dec Sultan of Selangor’s Birthday Selangor only
25 Dec Christmas

Jadual Cuti Umum Dan cuti sekolah di Malaysia mengikut Negeri 2011 : Sumber onestopMalaysia.com

Jadual Untuk tahun 2012 –

  1. Jadual Cuti Umum 2012 & Cuti Sekolah 2012 | Malaysia School Holidays & Public Holidays 2012 Calendar.
  2. Download Calendar 2012 Template Microsoft | Download Kalendar 2012
Please follow and like us:
follow subscribe - Jadual Cuti Umum Dan cuti sekolah di Malaysia mengikut Negeri 20110

puanbee10/01/2011

eh Kan ramai blogger yang pandai Agama tuh, boleh lah cuba pergi temuduga yang akan berlangsung tak lama lagi!!

imam%2Bmuda%2B2 - Imam Muda Musim Kedua Kembali Lagi, Kini Sasar Seluruh Dunia, Tarikh Dan Tempat Temuduga
Imam Muda kembali untuk musim kedua setelah sambutan menggalakkan pada musim lepas. Program keagamaan ini berjaya mencuri tumpuan dunia dengan mengembangkan pendekatan kerohanian dan pemahaman sebenar tentang Islam mengikut acuan sebenar.Cuma bezanya pada musim pertama, peluang penyertaan terhad kepada warganegara sahaja.

Kini,Astro Oasis bakal meluaskan lagi pencarian Imam Muda kepada warganegara luar berikutan permintaan yang menggalakkan pada musim pertama.

Menurut Pengurus Saluran Astro Oasis, Izelan Basar, kehadiran peserta antarabangsa ini mampu meningkatkan persaingan yang sihat di kalangan peserta dalam program ini.

“Kami telah berbincang dengan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) dan membuka penyertaan ke peringkat antarabangsa. Apa yang penting mereka boleh bertutur dalam Bahasa Melayu dan boleh menyertai segala aktiviti yang diperuntukkan dalam Imam Muda.

“Pelajar-pelajar asing yang belajar di sini juga digalakkan turut serta asalkan mereka memenuhi syarat yang ditetapkan. Satu faedah besar apabila mereka boleh bertutur bahasa Melayu, secara tak langsung dapat mengembangkan bahasa kebangsaan kita ke peringkat antarabangsa.

“Untuk menjadi imam yang unggul, remaja Malaysia harus didedahkan dengan persaingan antarabangsa,” ujarnya pada majlis yang dirasmikan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Selain itu, bakal Imam-imam Muda akan menjalani dan mengikuti jadual ketat, peraturan agama, tugas rutin dan pemahaman khusus mengenai tugas-tugas seorang iman, pemimpin keluarga dan selaku pemimpin masyarakat setempat.

“Segala kekurangan pada musim lepas akan diperbaiki pada tahun ini. Dan kami juga memberi pendedahan baru yang bersesuaian dengan keadaan semasa seperti selok belok ekonomi, perdagangan dan perubatan berdasarkan kitab suci Al Quran. Topik baru seperti aktiviti dakwah kepada Orang Asli, amalan perubatan Islam dan aktiviti sukan yang disarankan dalam Islam turut diperkenalkan,” tambah Izelan.
Imam Muda musim kedua masih mengekalkan Yang Berbahagia Datuk Haji Hassan Mahmud Al-Hafiz sebagai Mudir berdasarkan kepada latar belakang pendidikan dan pengalamannya selama ini. Malah ManggaOnline (MO) tak dapat nafikan beliau antara tarikan utama program berkenaan. Syukur melihat tokoh agama mula dikenali anak-anak muda masa kini.

Bagi yang berminat menjadi pelapis serta memikul tanggungjawab sebenar sebagai Imam, dijemput hadir ke sesi temuduga seperti berikut:

  1. 22 –23 Januari: Pusat Islam Iskandar Johor, Johor Baru.
  2. 28 –29 Januari: Balai Islam Lundang, Kota Baharu, Kelantan.
  3. 11 –12 Februari: Masjid Zaher, Alor Setar, Kedah.
  4. 19 – 20 Februari: Masjid Negeri Sultan Ahmad 1, Kuantan, Pahang.
  5. 26 – 27 Februari: Wisma MUIS, Kota Kinabalu, Sabah.
  6. 05- 06 Mac: Kompleks Pusat Islam, Kuala Lumpur.

Sesi ujian dan temubual terbuka kepada semua lelaki beragama Islam yang fasih berbahasa Melayu dan boleh menguasai lebih dari satu bahasa di samping berusia di antara 18 hingga 27 tahun serta sihat tubuh badan.

Sila bawa bersama salinan kad pengenalan beserta dua keping gambar 4R di samping boleh membaca Surah Al-Fatihah, Surah Lazim, mempunyai pengetahuan agama Islam dan mempunyai pengetahuan umum serta hal ehwal semasa yang cukup baik. Hanya 10 peserta bertuah dipilih untuk menjalani cabaran yang ditetapkan yang akan bersiaran pada 25 April 2011 di Astro Oasis.

Please follow and like us:
follow subscribe - Imam Muda Musim Kedua Kembali Lagi, Kini Sasar Seluruh Dunia, Tarikh Dan Tempat Temuduga0

puanbee09/01/2011

Yah jom layan semua yer.malam nih agak kebudak-budak kan berebut remote dengan anak-ank..wakaka orang dah standby nak tengok TV elok jer dia ngalih siaran hikss….Semua Best !! GUd luck untuk semua yer…

Sebanyak 30 buah lagu dipertandingkan namun hanya 14 terpilih untuk mewarnai Anugerah Juara Lagu 25 (AJL25). Saingan bermula sejurus selepas tiga pusingan separuh akhir Muzik Muzik berakhir.Juri profesional yang terdiri daripada Azhar Borhan, Azmeer, Edry Hashim, Che Kem dan Zainuri Misfar sepakat memilih lagu yang seiring dengan aliran muzik terkini yang disifatkan membawa inspirasi baru kepada persada seni tanah air.Pencalonan pada tahun ini juga dilihat lebih banyak menampilkan saingan daripada artis lelaki kerana hanya empat ‘bunga’ yang turut berentap merebut gelaran juara AJL25.

Berikut 14 lagu yang layak ke AJL25.
  1. Faizal Tahir – Hanyut
  2. Shahir – Kebahagiaan Dalam Perpisahan
  3. Hafiz – Noktah Cinta
  4. Meet Uncle Hussain – Drama King
  5. Adira – Ku Ada Kamu
  6. Yuna – Cinta Sempurna
  7. A.P.I – PelitaTomok – Berlari
  8. Black – Sofea Jane
  9. Hujan – Mencari Konklusi
  10. Faizal Tahir – Selamat Malam
  11. Bunkface – Extravaganza
  12. Stacy – Jahat
  13. Anna Raffali – Tolong Ingatkan Aku
Please follow and like us:
follow subscribe - Jom Layan AJL 25.. Siapa Juara ? Finalis Promo Anugerah Juara Lagu (AJL25)0

puanbee04/01/2011

Panggung Anniversari dibina bersempena sambutan ulang tahun ke-10 kemerdekaan negara pada 1967.Kos pembinaannya telah disumbangkan oleh syarikat Tembakau Malaya, Shell Berhad dan Dunlop.Bagaimanapun, pentas yang pernah melahirkan bintang hiburan pada era 1970-an dan awal 1980-an itu kemudian seolah-olah ditinggalkan apabila banyak pentas lain muncul yang menawarkan hiburan percuma sekitar pertengahan 1980-an.

panggung%2Bannivesary%2Bbaru - Panggung AnniversariGABUNGAN elemen moden dan futuristik menyerlahkan kehebatan Panggung Anniversari.

panggung%2Bannivesary%2Blama - Panggung AnniversariPADA zaman kegemilangannya, Panggung Anniversari sentiasa dibanjiri warga kota yang mahu menikmati hiburan percuma.

Kesuraman Panggung Anniversari

Sejak itu, panggung itu terus suram dan bersendirian di tengah-tengah tasik yang indah.

Dalam usaha mengembalikan kegemilangannya, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) telah melakukan perubahan drastik yang membabitkan perbelanjaan berjuta-juta ringgit terhadap panggung berusia 43 tahun itu sejak empat tahun lalu.

Ketua Pengarah DBKL, Datuk Salleh Yusup berkata, kerja-kerja menaiktaraf telah pun selesai dan dijangka dibuka sepenuhnya pada tahun hadapan.

Mengaplikasikan konsep ‘burung’, Salleh memberitahu, seni bina moden dan futuristik pada bangunan itu bakal menjadi tarikan baru kepada warga kota.

Antara perubahan yang paling ketara, jelasnya, ialah pemasangan bumbung teflon di kawasan amfiteater bagi memastikan penonton dapat menikmati persembahan walaupun dalam keadaan hujan.

Kawasan pentas utama juga diperbesarkan serta dilengkapi sistem bunyi dan cahaya yang sesuai digunakan pada waktu malam.

“Selain itu, panggung itu juga mengandungi ruang niaga, kafe, bilik orang kenamaan serta kemudahan awam seperti tandas, surau, bilik utiliti, laluan pejalan kaki dan ruang tempat kereta,” katanya yang berharap panggung itu dapat menjadi tarikan baru kepada pengunjung dan pelancong ke Kuala Lumpur.

sumber : kosmo

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - Panggung Anniversari0

puanbee24/12/2010

ASB AGIHKAN PENDAPATAN 7.50 SEN SEUNIT DAN BONUS 1.25 SEN SEUNIT
21 Disember 2010
KUALA LUMPUR : Amanah Saham Nasional Bhd (ASNB), anak syarikat milik penuh Permodalan Nasional Berhad (PNB) hari ini mengumumkan agihan pendapatan sebanyak 7.50 sen seunit dan bonus 1.25 sen seunit bagi Skim Amanah Saham Bumiputera (ASB) untuk tahun kewangan berakhir 31 Disember 2010.

Agihan pendapatan ini meningkat sebanyak 0.20 sen seunit berbanding yang dibayar tahun lalu (2009: 7.30 sen seunit)

Peruntukan bagi pengagihan pendapatan itu membabitkan pembayaran sebanyak RM5.93 bilion, iaitu peningkatan sebanyak 22% berbanding dengan RM4.86 bilion yang dibayar pada tahun 2009.

Peruntukan bagi pembayaran bonus pula membabitkan jumlah sebanyak RM603.34 juta oleh PNB.

Pengerusi PNB, Tun Ahmad Sarji berkata, pembayaran itu akan memberi manfaat kepada 7.04 juta pemegang unit yang kini melanggan lebih daripada 82.72 bilion unit ASB.

Sehingga 17 Disember, 2010, ASB telah memperoleh pendapatan kasar sebanyak RM6.58 bilion, di mana keuntungan daripada penjualan saham dalam syarikat-syarikat menyumbang sebanyak RM2.78 bilion atau 42% kepada jumlah pendapatan kasar tersebut. Pendapatan dividen daripada pelaburan dalam syarikat-syarikat pula menyumbang sebanyak RM3.27 bilion, atau 50% kepada jumlah pendapatan kasar, dan selebihnya sebanyak RM0.53 bilion, atau 8%, diperolehi melalui pendapatan daripada pelaburan dalam instrumen-instrumen jangka pendek dan lain-lain pendapatan.

Pengiraan pengagihan pendapatan ini adalah berdasarkan purata baki pegangan minimum bulanan bagi tempoh pelaburan sepanjang tahun kewangan ASB yang berakhir pada 31 Disember 2010. Pengiraan bonus pula dibuat berdasarkan kepada purata baki pegangan minimum bulanan yang dimiliki pelabur dalam tempoh 10 tahun bermula dari 2001 sehingga 2010.

Pembayaran pengagihan pendapatan dan bonus ASB akan dikreditkan secara automatik ke dalam buku pelaburan pemegang unit. Pemegang unit boleh mengemaskini buku pelaburan ASB mulai 3 Januari 2011.

Semua urus niaga bagi ASB di Ibu Pejabat ASNB, pejabat-pejabat dan ejen-ejen ASNB di seluruh negara telah ditangguhkan bermula pada 20 Disember, 2010 sehingga 2 Januari 2011 bagi tujuan pengiraan pengagihan pendapatan dan bonus.

ASB adalah sebuah tabung ekuiti pendapatan berharga tetap yang disasarkan kepada Bumiputera berumur 12 tahun ke atas. Sasaran tabung ASB ialah menjana pulangan jangka penjang yang konsisten dan kompetitif kepada pemegang unit dan pada masa sama, memastikan pengekalan modal pada tahap risiko yang munasabah.

sumber :

eiiii seronok kan…erm tengah berpikir dan congak2 berapa lah bee dapat untuk simpanan bee yang tak seberapa tu! sipa pandai kira ? bee fail lah bab kira2 mcm nih…

Please follow and like us:
follow subscribe - ASB AGIHKAN PENDAPATAN 7.50 SEN SEUNIT DAN BONUS 1.25 SEN SEUNIT 21 Disember 2010-erk suka tak?0

puanbee15/12/2010

  • 13 Disember : Seorang tukang sapu yang ingin mengambil beg plastik hitam dalam tong sampah yang ditempatkan di sebuah stesen minyak di Batu 2, Jalan Klang Lama , Kuala Lumpur , terkejut sebaik mendapati plastik itu mengandungi mayat bayi perempuan yang cukup sifat.

 

  • 17 November : Seorang lelaki yang menjala ikan di sungai berhampiran flat PKNS AU3 , keramat, Kuala Lumpur menemui mayat bayi lelaki di tebing sungai dengan tangan kanannya tersangkut pada sebatang kayu.
  • 15 November : menyayat hati apabila seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan di tinggalakn dalam kotak minuman di sebuah pangsapuri di Jalan Sungai Pinang , Georgetown , Pulau Pinang.
  • 6 November : Seorang wanita yang mengharung banjir untuk ke tempat kerjanya di Jalan putra Alor Setar , Kedah tergamam apabila terjumpa bungkusan plastik berisi mayat bayi yang masih bertali pusat dan uri.
  • 10 : oktober : Seorang lelaki yang ingin mencari daun keladi pelik melihat keadaan tanah dengan kesan masih baru ditimbus sebelum mengorek tanah itu dan menemui mayat bayi perempuan yang ditanam di kawasan tanah rizab, Kampung Baru Hicom , Seksyen 26 , berdekatan Sungai Klang , Shah Alam , Selangor.
  • 14 Disember : Kota tinggi : Seorang kaki pancing menangis teresak-esak apabila objek di sangaka sampah terlekat di tayar keretanya adalah seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan dan masih bertali pusat.
apa nak jadi ni ??? tolong lah insaf dan bertaubat kepada yang telah terlanjur tu..jangan selepas satu dosa tambah lagi dosa lain..yang belum terjebak “hati-hati”
 
ini lagu nasihat khas untuk anda daripada you tube miming dari cikgu syida…layannnnnn (baby suka sangat lagu dan cikgu syida nih..)
 
 

Review http://honeyvsbee.blogspot.com on alexa.com

Please follow and like us:
follow subscribe - Laporan kes buang bayi Oktober - 14 Disember 20100