Gaya Hidup

puanbee16/03/2011

Salam Bahagia Semua 🙂
Tertarik untuk share fakta ni kot-kot ada yang terlepas pandang ..

-Perbelanjaan buat kelambu Kaabah memakan belanja sebanyak RM17.5 juta

-Seramai 220 pekerja diberi tanggungjawab menyiapkan kelambu Kaabah dalam setahun

-Lokasi pembuatan itu terletak di Masna’ Kiswah Ummul Jaud, jalan menuju Hudaibiyah tempat terkenal dalam sejarah Islam

-Lokasi itu, menurut Khamis, didirikan Raja Arab pada 7 Rabiul Akhir 1397 hijrah.

-Arab Saudi mula merencanakan pembuatan kiswah pada Muharam 1346 hijrah, pada zaman pemerintahan al-Malik Abdul Aziz Abdul Rahman al-Saud.

-Kelambu Kaabah bahagian luar berwarna hitam dengan lapisan berwarna putih di bahagian dalamnya, manakala kiswah di bahagian dalam Kaabah berwarna hijau.
“Sebanyak 670 kilogram benang sutera asli diperlukan bagi membuat kiswah, dana dikeluarkan adalah RM17.5 juta,” katanya.

Pembuatan kiswah katanya, membabitkan mesin dengan kemampuan 9,986 benang per meter.

“30 tahun lalu, kiswah dibuat dengan alat tenun, memakan masa lapan bulan, berbanding menggunakan mesin hanya mengambil masa lima bulan,” katanya.
Replika pintu Kaabah disulam dan ditutup dengan kiswah berhiaskan pelbagai ayat suci al-Quran yang dibuat pada zaman Sultan Murad Khan 1410 hijrah. Pekerja menyulam benang emas dan perak serta memotong kiswah dan membentuk kaligrafi ayat al-Quran.

Lokasi Masna’ Kiswah terletak berhampiran Muzium Haramain, di mana setiap 1 Zulhijah diadakan upacara simbolik penyerahan kiswah kepada Ketua Urusan Masjidil Haram dan Masjid Nabawi.

Imam Masjidil Haram biasanya menghadiri upacara penyerahan kiswah pada upacara penyerahan 1 Zulhijah 1431 hijrah, yang dihadiri Imam Syeikh Mahir al-Mu’aykali.

Pada upacara itu dilakukan penyerahan simbolik kunci pintu Kaabah kepada Dr Saleh al-Saiby, ahli waris pemegang kunci pintu Kaabah. Pemegang kunci sebelumnya ialah Abdul Aziz al-Saiby, beliau sudah meninggal dunia.

Keluarga al-Saiby menjadi pemegang kunci pintu Kaabah sejak zaman Quraisy lagi, iaitu sebelum Nabi Muhammad diangkat menjadi Nabi dan Rasul.

Kerja penukaran kiswah itu dilakukan setiap tahun ketika jemaah haji berwukuf di Arafah. Kelambu Kaabah yang sudah atau belum digunakan disimpan di tempat tertentu dan kelambu yang digunakan dibahagikan kepada pemimpin dan tokoh tertentu dalam kalangan negara Islam.

Penukaran kelambu Kaabah adalah tradisi sejak 1,500 tahun silam dan ia dimulakan sejarahnya oleh Nabi Ismail AS. Sejak itu setiap tahun kelambu Kaabah di ganti hinggalah sekarang.

Kerajaan Arab Saudi mengambil tanggungjawab menenun kain kelambu Kaabah itu. Sebelum ini ia pernah ditenun di Mesir dan India tetapi didapati mudah luntur.

Oleh itu, perhatian jemaah umrah dan haji selalu ditumpukan penglihatan mereka kepada kiswah dan Kaabah, di mana begitu penting ganjaran pahalanya sebagaimana sabda Nabi SAW bermaksud; “120 rahmat turun ke atas Kaabah setiap hari dan malam, 60 rahmat bagi mereka yang melakukan tawaf, 40 rahmat bagi yang mendirikan solat, 20 rahmat untuk mereka yang hanya memandang Kaabah.” (Hadis riwayat Baihaqi).

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - Fakta Tentang Kelambu Ka'abah0

puanbee14/03/2011

English deco buat kan bee geram setiap kali pergi ke gedung menjual barang-barang yang menjual produk hiasan rumah bercirikan english style. Walaupun sekadar cuci mata , hati memang berminat sangat-sangat dengan semua produk hiasan ala-ala english ni. Pasti cantik kalau dapat hias rumah sendiri kannnnn …

Kalaulah bee dah ada rumah sendiri kan , bee nak semua nya bertema kan english deco.. i like roses soooooo much !..comel nyer mesti tenteram je jiwa ku kalau duduk dalam rumah yang di penuhi bunga-bunga… seperti di bawah !.. jom layan..

Nak Hias Rumah? Klik Sini!

Rak ini sangat comel kan boleh letakkan stokin , atau benda2 kecik ke dalam tu rumah pasti nampak kemas dan tersusun.

11032011804

Jam ini pula nampak menawan jika di letakkan di ruang makan huh! kipas ku cepat geram tengok semua ni.

11032011805

Kerusi , bantal dan ambal tu , ku nyaris nak beli haha tapi fikir punya fikir tunggu lah anak-anak dara ni besar dulu kalau tak sayang juga habis di buat seni sendiri di rumah … tapi memang cantik sangat laaa…

kenapa perempuan suka english style ? mungkin sebab warna yang lembut , mungkin sebab corak bunga yang menarik  ? ermmmm

11032011810

Cawan kopi  english style ni pun ku teringin jugak tapi tak beli pun haha…pinggan ku di rumah semua plastik dan apa benda nama satu lagi jenis pinggan tu lupa pulak , ahhh malas fikir haha…sebab , berset2 pinggan mangkuk semua pecah anak-anak ku punya kerja huhuhu ..sabar je lah ! anak ku tu gegirl semua tapi macam boboy !

11032011807

Ambal corak english juga …, boleh buat lapik meja juga…so sweetttt….geram !
11032011811

Nak dapur macam ni..ehee {abang cepat lah beli rumah ! huhu} tak sabar nak mendeco..malas nk deco di rumah sewa heee..lagi pun rumah skrg tepi jalan berhabuk sokmo!
11032011812

Mahu Dekorasi Rumah? Klik Sini!

Set pinggan mangkuk ! huh..banyak lagi barang-barang di situ , besar kedainya bee suka pergi exercise di situ tak beli apa-apa sgt pun ! haaa ronda2 jer…
11032011835

Oh sungguh indah verangan begini , haa esok buat lagi… pinggan mangkuk english style murah-murah saja di sini. tapi .. ada juga terfikir elok ke guna piggan mangkuk murah-murah begini. ye la .. sekarang kan timbul isu produk pinggan mangkuk murah dari china ada yang tak halal.

Kedai hiasan english deko ni terletak di dalam UO taman dagang , ampang kl.. memang best pergi cuci mata di sana… nak beli tunggu rumah sendiri dulu.

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - English Deco , Kalau Lah ..0

puanbee13/03/2011

Salam Bahagia Semua 🙂
Tercari-cari tempat untuk dapatkan icon twitter yang comel-comel ?
Meh ku kongsikan tempat untuk ambil icon twitter anda , hanya masukkan id twitter anda , then copy n paste ke dalam widget html…mudah kan ? Ini Semua contoh ikon twitter yang bee suka , kalau nak lagi , lebih comel boleh lah

KLIK SINI

 

 

 

 

 

 

 

 

Please follow and like us:
follow subscribe - Ikon Twitter Comel0

puanbee13/03/2011

Salam Bahagia Semua 🙂
Hurm pagi-pagi celik mata teringat ulam dah habis so kenalah pergi cari,
kalau tak ada ulam , tak sedap nak makan nasi ,
haruslah pergi cari..
Amalan makan ulam atau sayur-sayuran mentah boleh membuatkan seseorang awet muda kerana ia mengandungi banyak bahan antioksidan yang mampu menghalang tindakan radikal bebas.

12032011838

kalau dulu-dulu nak cari ulam belakang rumah je , mak jerit “tipahhhh hang pergi cari ulam apa-apa nak makan nasi ni”…tak lama lemudian “tipah ” pun balik bawak secekak ulam , pilih je kangkung , pucuk ubi , pucuk selom , pucuk jagus , pucuk paku haaa macam – macam ulam ..

11032011803

kalau sekarang pula , bila teringat je ulam kena start kereta , panas kan enjin dulu , pergi lah pasar macam bee tak de pasar kat sini , kena pergi tesco atau hero baru dapat ulam , umtuk ulam jer RM50 ..dulu free ..beza memang berbeza..ish ish..

11032011836

Sebenarnya makan ulam ni sangat baik untuk kesihatan dan menjaga diri dari dalam , kita membuat pelaburan untuk kesihatan dengan apa yang kita makan , Kesan pelaburan ini bergantung kepada jenis makanan diambil. Jika mengamalkan diet yang banyak lemak, bermakna kita akan mengalami masalah pertambahan berat badan dan paras kolesterol tinggi.

Sebaliknya, individu yang mengamalkan pemakanan seimbang dengan melebihkan pengambilan sayur dan buah biasanya tampil lebih sihat dan menarik serta mampu mengekalkan kelangsingan badan.

Oleh itu perbanyak kan lah atau amalkan lah memakan ulam-ulaman yang di amalkan sejak turun temurun lagi..

Please follow and like us:
follow subscribe - Cari Ulam (Petua Awet Muda)0

puanbee20/01/2011

Tidak ada salahnya jika anda mahu berjemur di bawah sinaran mentari . Jangan pula anda berjemur tika sinarnya sudah memacak atas kepala.

Cahaya matahari yang paling baik adalah sekitar jam 9.00 – 11.00 pagi. Jika anda berjemur pada waktu ini, anda sebenarnya akan meningkatkan tahap vitamin di dalam tubuh dan membebaskan hormon endorfin yang membuatkan anda bahagia dan gembira .

Tidak perlu lama ,cukup sekadar berada di bawah sinaran mentari selama lima minit saja setiap hari . Selesai berjemur , sapukan krim SPF pada tubuhmu pula!

Geebuu sentiasa. .wee

Psst : bee berjemur masa jemur kain jer lah..malas nk jemur lelebih! ahakss
Please follow and like us:
follow subscribe - Berjemur untuk Vitamin D0

puanbee20/01/2011

Tertarik dengan fesyen Abaya , Kaftan dan jubah lah sekrang ni..haha tapi kalau beli bee nak pakai terjah ke mana yer ? sebab bee memang jenis simple jer dalam berpakaian nih..t-shirt dan seluar jeans nak lawo sikit bee pakai blouse..baju kurung kalau nak pergi majlis jer..lain tu kurang lah..tapi kelmarin masa sesaja sukat segala butik yang ado tu..bee tertarik lah ..haha siap try lagi u! rasa macam sopan jer pakai baju cenggini…cantik..hihik..

kawan-kawan suka tak fesyen begini ? kalau cikgu ke, kerja opis ke boleh lah kan bergaya begini….

16012011587 - Fesyen Abaya , Kaftan Dan Jubah!!

sukanyer kaftan pepel tu..harga tak mahal sangat ..berbaloi lah…jubah sebelah tu sulam nya pun menarik..nih semua mai dari pakistan!

16012011584 001 - Fesyen Abaya , Kaftan Dan Jubah!!

Ini pulak abaya..hehe bee tanya pada owner apa beza abaya dgn jubah ? korang tau apa perbezaanya ? Hanya berbeza pada butang ..abaya ada butang dan kena suai padan dgn seluar atau kain kat dalam ..jubah pulak tak perlu ! itu saja..lain semua sama….

16012011586 - Fesyen Abaya , Kaftan Dan Jubah!!

kaftn kuning tu..sebelah nya jubah!
lawo lawo belaka lah!

16012011582 - Fesyen Abaya , Kaftan Dan Jubah!!

Tengok sulam pada abaya nih..tebal sungguh sekali rasa macam tk sesuai pun ada bee pakai…tak sesuai dgn jiwa ala-ala rock..hiksss..tapi minat lah jauh di lubuk hati…Bulat nyer muka bee..aww!!
Suka tak ? bee nak buat bisnes ni ok tak ? haha sambil menyelam minum air…sekian!

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - Fesyen Abaya , Kaftan Dan Jubah!!0

puanbee18/01/2011

Teh halia untuk kesihtan..jom tengok khasiat halia untuk kesihatan korang dan saya juga..s ebenarnya dulu saya selalu amalkan teh halia nih..entah kenapa sejak akhir-akhir nih saya lebih suka kepada indocafe..sehari tak perkena indocafe tuh ibarat macam tak lengkap lah hidup saya nih..

Tapi.. sekarang badan dah terasa sengal-sengal dan selalu juga kaki terasa kebas , letih-letih…kemudian ada nenek kat rumah nih cakap..darah tak mengalir dengan baik..itu pasal lah kaki tu selalu kebas sejuk-sejuk katanya…nenek tu cadangkan pada saya untuk minum air halia kaw kaw punyer campo daun pandan sikit ..wah saya tak sanggup lah nenek hahaaa! tapi saya boleh minum kalau halia tu campur dengan teh..ok lah kan…so kena amalkan balik minum teh halia untuk kesejahteraan diri sendiri.

KHASIAT TEH HALIA
{sumber :  http://www.sihatselalu.com.my}

Halia dikatakan ditanam di China sejak berkurun-kurun lamanya. Malah, tanaman itu dikatakan berkemungkinan berasal dari negara tersebut.

Masyarakat di China dipercayai telah menggunakan halia dalam amalan perubatan sejak 2,500 tahun lalu. Mereka bergantung kepada khasiat halia untuk mengatasi pelbagai penyakit seperti masalah kesejukan anggota badan terutama di bahagian tangan dan kaki. Gejala itu berpunca daripada gangguan atau masalah pengaliran darah.

Halia dalam perubatan moden 

Khasiat halia dalam merawat pelbagai penyakit bukan saja diketahui menerusi kaedah tradisional malah dibuktikan oleh pakar-pakar perubatan moden.

Menurut satu laporan, kandungan aktif dalam halia yang dikenali sebagai gingeroles memberi kesan apabila ia meresap ke dalam badan.

Halia atau nama saintifiknya Zingiber officinale dari keluarga zingiberaceae kaya dengan kandungan kalium (125 miligram), fosforus (63mg) dan kalsium tenaga (52 kilokalori) selain protein, karbohidrat, gentian, vitaminC dan niasin.

Halia sebagai perisa Masakan

Di kalangan mayarakat Malaysia, halia bukan saja berkhasiat malah menjadi perisa atau sebahagian daripada ramuan masakan.

Selain berbau harum, campuran halia dalam masakan menjadi pembuka selera makan. Selalunya halia ditumbuk atau dimayang halus, ditumis bersama perencah lain untuk masakan sup, kari, sambal, rendang dan tomyam.

Buang Angin dengan halia

Dalam perubatan alternatif, halia yang ditumbuk atau air rebusannya digunakan sebagai ubat minum atau sapu.

Seperti yang diketahui umum, air rebusan halia yang dicampur lada hitam boleh menghilangkan angin di perut . Air rebusan ini sesuai untuk wanita yang baru bersalin dan mereka yang mengalami masalah angin seluruh badan.

tips buang segugut dengan halia

Banyak Kegunaan Halia 

Bagi mereka yang terseliuh anggota badan, halia tua yang ditumbuk halus dan dipupuk di tempat tersebut boleh mengelakkan angin memasuki bahagian berkenaan.

Halia juga boleh mengubati penyakit, kekurangan tenaga,pening kepala demam panas. Selain itu, halia membantu menghadam makanan, mengawal hati daripada kesejukan dan menghilangkan bau busuk mulut

Pengambilan halia juga mencegah rasa pening dan mual atau motion sicknesssemasa menaiki kenderaan serta membuang kahak dan lendir yang melekat di halkum.

Halia juga membantu menguatkan tenaga batin iaitu menambahkan air mani.

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - Khasiat Sebenar Halia - tips awet muda0

puanbee09/01/2011

Sudin : Oi oi..ini wayang gambar pusing kah ?

mulut tu tersampuk kah? eh sudah lah jom kita balik lah!Ini orang semua banyak angin laaa!

Banggali : Nama saja orang melayu , adab pun tak tau,orang nak cakap panggil orang hoi hoi hoi, ingat orang nih apa batu kah ? kayu kah ?

Sudin : Alamak banggali tu bahasakan kita lah…

P.Ramlee : Memang betui apa dia cakap, engkau tu mana ada bahasa…panggil orang oi oi oi..
Bahasa Menunjukkan Bangsa Tau!

Apa korang fikir ? hisss..lawak dulu-dulu best berunsurkan nasihat tapi lawak sekarang berunsurkan ??? tepuk dada tanya selera!!

Please follow and like us:
follow subscribe - Bangsa Menunjukkan Bangsa Tau! Kata P.Ramlee..0

puanbee09/01/2011

BERBANDING lelaki, wanita mudah risau apabila tubuh ditumbuhi bulu roma yang dianggap agak berlebihan.Namum adakah semua ini di bolehkan dalam islam? sama-sama kita renungkan! HUKUM CUKUR BULU ROMA DAN BULU KENING BAGI WANITA.

Allah telah menjadikan sesuatu dalam diri kita dengan lengkap dan sempurna serta mengandungi hikmah yang besar setiap ciptaan-Nya itu. Jika bulu roma yang anda maksudkan itu dapat menimbulkan mudarat pada diri anda maka dibolehkan untuk mencukurnya demi menjaga kesihatan. Namun jika pencukuran itu dilakukan atas niat lain, seperti ingin menunjuk betis kita kepada orang lain atau kepada yang bukan muhrim, maka jelaslah hukumnya menjadi haram kerana betis itu merupakan aurat bagi seorang wanita.

Sumber : wacana-muslimah.blogspot.com

Hukum Cukur Bulu Kening

Menurut pandangan syara’ adalah haram kepada seseorang perempuan mencukur bulu keningnya kerana itu bererti merubah ciptaan Allah dan merubah ciptaan Allah ini adalah dilarang keras di dalam Al-Quran. Perbuatan ini juga menyerupai masyarakat yang bukan Islam, sedangkan Islam sudahpun mempunyai identiti tersendiri dalam soal perhiasan.

Di dalam sebuah hadis yang sahih melarang keras seseorang perempuan itu menyambung rambut rambutnya dan meminta orang lain menyambung rambutnya dan lain-lain, apalagi perbuatan mencukur buku kening. Kecuali jika bulu-bulu tersebut tumbuh di tempat-tempat yang tidak sepatutnya tumbuh pada diri perempuan, dikala itu wajiblah menghilangkannya, seperti tumbuh bulu di pipi, tumbuh misai dan janggut seperti lelaki, kesemua bulu-bulu ini hendaklah dibuang kerana ia menjelekkan pemandangan seseorang perempuan.

INI pulak di copy dari http://soaljawab.wordpress.com kredit to tuan punya!
  1. Tolong letakkan hadith pasal ni dan kaitan dengan kebersihanAda banyak hadis-hadis, antaranya :
Dari Ibn Umar bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda : “Daripada perkara fitrah ialah mencukur bulu ari-ari, memotong kuku dan menggunting misai”. (HR al-Bukhari)Fitrah adalah bermaksud apa yang dicenderungi oleh tabiat kejadian manusia yang sejahtera.
Islam adalah agama yang fitrah dn ajarannya menepati fitrah kejadian manusia. Fitrah manusia suka kepada kebersihan dan kesucian. Justeru, amat bertepatanlah pensyariatan mencukur bulu ari-ari ini.Dalam hadis selain menggunakan lafaz halq al-anah ??? ?????? (cukur bulu ari-ari), Nabi s,.a.w juga menyebut dengan nama al-Istihdad. (al-Bukhari dan Muslim)Al-Nawawi berkata : “al-Istihdad ialah halq al-anah (cukur bulu ari-ari).
Dinamakan al-istihdad kerana caranya dengan menggunakan al-hadid (asal maksud besi ; dikehendaki di sini ialah pisau cukur).Perbuatan ini adalah sunnah, dan maqasid atau tujuannya adalah untuk kebersihan manusia itu sendiri.Ini dapat difahami dari segi logic akal fikiran manusia. Sudah semestinya Islam amat menitik beratkan kebersihan.
Ini disokong oleh banyak dalil-dalil umum yang lain seperti hadis Muslim (Bersuci itu separuh daripada iman) dan begitu juga ayat-ayat pujian tentang orang yang suka kepada kebersihan
  • Sebab saintifik kenapa perlu dibuang.Berkenaan saintifik kenapa perlu buang, anda boleh merujuk kepada pakar-pakar perubatan.Setakat yang ditemui oleh saya, kawasan bulu ari-ari adalah kawasan mudah berpeluh dan banyak keluar peluah. Sekiranya tidak dicukur bulu tersebut, maka ia akan menjadi banyak dan lebih banyak mengeluarkan peluh.

Apabila terkena kesa-kesan kumuhan badan serta najis-najis lain, mungkin amat sukar untuk dihilangkan. Lama kelamaan ia mendatangkan bau yang kurang enak. Tambahan pula, mencukur bulu ari-ari mencegah daripada pembiakan kutu. Selain itu, ia juga membantu penjagaan kulit di kawasan kemaluan.

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - Hukum Membuang Bulu Roma Dan Mencukur Bulu Kening.0

puanbee28/12/2010

Walaupun bee dah pun berkahwin bee tetap suka tengok gambar perkahwinan nih, haha nanti bee terima menantu lah pulak…

pix gal6 - Gambar perkahwinan Aqasha

pix gal4 - Gambar perkahwinan Aqasha

pix gal3 - Gambar perkahwinan Aqasha

pix gal2 - Gambar perkahwinan Aqasha

tengok gambar kuning nih tak macam aqasha lah..

pix gal1 - Gambar perkahwinan Aqasha
SELEPAS memilih tarikh bersejarah 10 Oktober 2010 (10.10.10) untuk mengabadikan hari bahagianya bergelar suami, pada 25 Disember lalu pula, pelakon dan penyanyi, Firdee Akasha Rosli atau Aqasha, 28, selamat diraikan dalam majlis persandingan yang meriah.

Di samping isteri tercinta, Nur Baizura Mohd Sabri, 27, resepsi bagi pihak pengantin lelaki itu berlangsung di Dewan Raja Muda Musa Seksyen 7, Shah Alam.
Bahkan, seperti diharapkan Aqasha, ia dihadiri keluarga, sanak-saudara dan kenalan rapat.

Memilih gabungan warna putih dan kuning, Aqasha nyata cukup gembira kerana majlis resepsi yang ditunggu dan dirancangnya selama ini akhirnya terlaksana.
Malah, dua hari selepas majlis persandingan mereka iaitu semalam Isnin, Aqasha dan isteri ke Australia.

Menurut Aqasha, dia dan Baizura memilih negara yang sinonim dengan kangaru itu sebagai destinasi bulan madu mereka.

Katanya, sepanjang berada di sana, mereka akan menjelajah seluruh bahagian timur Australia bermula di Perth.

“Ia pengalaman kami impikan berdua. Sebelum pergi berbulan madu, penting untuk saya mengadakan majlis resepsi di sebelah pihak pengantin lelaki.

“Malah, saya memang memilih cuti umum sempena sambutan Hari Natal ini supaya seluruh anggota keluarga dapat berkumpul.

“Saya tahu persandingan ini agak lewat diadakan, tetapi tak mengapa asalkan semua keluarga dan sanak-saudara sama ada jauh atau dekat dapat bersama. Tidak terkecuali, kenalan rapat yang sentiasa memberikan sokongan kepada saya.

“Jujurnya, saya seorang lelaki yang sangat mementingkan kehadiran keluarga. Bahkan, saya ada seorang bapa saudara yang belayar di laut. Jadi, persandingan saya memang harus dibuat pada hujung tahun ini untuk membolehkan dia hadir.

“Keutamaan saya pada kehadiran keluarga nampaknya membuahkan hasil kerana memang ramai yang hadir. Saya ucapkan terima kasih kepada mereka dan semua pihak terbabit dalam menjayakan majlis ini. Selepas selesai, bulan madu pula,” katanya.

Baizura yang bertugas di Astro@15 (saluran 109) berjaya bertakhta di hati aktor filem Embun dan drama popular, Mentua vs Menantu itu.

Kata Aqasha, dia terpikat dengan Baizura kerana sikap isterinya yang mudah berurusan dan tidak suka besarkan perkara remeh.

“Hidup saya lengkap dengan kehadiran Baizura di sisi. Dia seorang yang sangat memahami dan menghormati saya. Dua bulan kami bersama, mudah saya berurusan hidup dengannya. Baizura, seorang isteri yang baik dan mampu menguruskan rumah tangga.

“Apapun, buat masa kami masih belum dikurniakan cahaya mata. Barangkali, selepas balik daripada berbulan madu dan terserah kepada Yang Maha Esa. Apa yang pasti, kami tidak merancang untuk mendapatkan anak dan sekiranya cepat syukur Alhamdulillah,” katanya.

Menyentuh soal majlis pernikahannya yang diadakan secara sederhana, Aqasha berkata dia lebih mengutamakan kehadiran keluarga dan menghormati bapa mentuanya.

Pasangan sejoli ini diijabkabulkan di Lake Fields, Sungai Besi, Kuala Lumpur dengan tema perkahwinan dalam taman pada Oktober lalu.

Pada majlis itu juga, Baizura menerima wang hantaran sebanyak RM20,000 dan hantaran pula 13 dulang berbalas 11.

Menyorot perkenalan dan jalinan bibit cinta yang terjalin antara Aqasha dan Baizura, ia bermula pada pertemuan tak terduga sekitar 2008 ketika hadir di majlis pertemuan semula rakan mereka.

Dua tahun berkenal mesra, mereka bertunang pada 23 Mei lalu.

Pasaran album Aqasha ditangguh

PERNAH memaklumkan dia akan kembali ke pentas nyanyian semula dengan album terbaru berbentuk EP berjudul Qashanova yang dijangka berada di pasaran November lalu. Namun, ia terpaksa ditangguhkan Aqasha kerana dia sibuk dengan perkahwinannya.

Ujarnya, album itu kemungkinan berada di pasaran pada sekitar Februari 2011 pula.

Ini kerana semua urusan penting sudah selesai.

Menurut Aqasha, dia terlalu sibuk dengan urusan majlis perkahwinannya hingga tiada masa untuk album itu.

“Album baru saya ini sudah siap sepenuhnya dan hanya belum dipasarkan saja lagi.

“Saya harus membuat perancangan teliti dan tidak boleh terburu-buru. Bagi saya, adalah lebih baik memberi ruang menguruskan majlis perkahwinan ini lebih dulu.
“Tidak dinafikan, saya sangat teruja dengan penghasilan album ini. Akhirnya, harapan untuk muncul dengan album baru menjadi kenyataan.

“Ditambah lagi, perancangan untuk album ini sudah saya lakukan agak lama dan kini masa yang sesuai,” katanya.

Sebelum aktif berlakon, nama Aqasha pernah tercatat di pentas seni sebagai penyanyi dan popular dengan lagu Cahaya Hati di bawah naungan syarikat rakaman
Suria Records. Bagaimanapun, akhirnya bakat lakonan Aqasha yang lebih menyerlah.

“Saya gembira harapan untuk muncul dengan album lagi nampaknya betul-betul terjadi. Selepas tujuh tahun menyepi, rezeki saya dalam nyanyian masih ada. Enam lagu ciptaan saya dimuatkan dalam album ini dan ia diterbitkan di bawah label, StarMount Records.

“Album ini berkonsepkan pop kontemporari. Malah, single pertama akan dipertaruhkan nanti ialah lagi Disco Cinta Travolta.

“Lagu lain pula ialah Obsesiku, Cantik, Cinta Romeo Kita, 1,2,3,4 dan Rhapsody Kekasih. Syarikat StarMount Records milik rakan saya.

“Kami memang sepakat menghasilkan projek album ini dalam bentuk EP. Harapan saya sangat tinggi dan semoga peminat sedia menunggu dan menerima konsep yang pertama kali saya perkenalkan ini. Harapnya ia dapat dinilai dengan pemikiran terbuka,” katanya.

Dalam perkembangan lakonannya, Aqasha berkata, dia sibuk berlakon kerana menerima banyak tawaran. Apapun, katanya, dia terikat dengan lakonan di bawah arahan Erma Fatima selepas ini.

Bahkan, Aqasha juga selesa berlakon drama berbanding filem.

Foto: jangguttouch.com
www.jangguttouch.com
013-5132506
Terima Kasih: Waq

myMetro

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - Gambar perkahwinan Aqasha0

puanbee27/12/2010

Korang mesti tengok video nih..

Please follow and like us:
follow subscribe - Ubat Diabetes berbahaya0

puanbee27/12/2010

PENGGAYAAN wanita akan lebih menyerlah sekiranya mengenakan sepatu tinggi, lebih-lebih lagi apabila memakai pakaian yang sesuai dengan penampilan seperti gaun labuh atau kebaya.

Kasut bertumit selain menambah ketinggian, si pemakai juga membentuk tubuh menjadi lebih anggun dan seksi.

anggun dan seksi tau….anggun dan seksi…haha never lah nak pakai kasut begini..terpeleot nanti sapa yang malu ? bee dan keluarga bee jugak !

sumber : myMetro
Please follow and like us:
follow subscribe - Ada berani ?0

puanbee26/12/2010

psssttt cantik tak ? jenama baru dari korea masuk dalam malaysia nih..
jenama : Tiamo
sumber : myMetro

CANTIK BERKUALITI…pelbagai bahan termasuk fabrik berkualiti tinggi digunakan untuk menghasilkan kasut Tiamo.

ada pulak klip hiasan untuk kasut nih..besttt

Suka kasut macam nih tapi malangnya…..

 

bee tak boleh pakai…

 

sebab kaki ku jenis kembang di depan, kena pakai jenis open jer kalau pakai jugak jenis nih comfirm tak boleh gerak 5 minit kemudian hahaah

 

 

nih yang pak kay suka sangat selamat duit dia katanyaaaa…

jangan gelak seke kang..hahaa bee gelak tak per..

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - Saya suka kasut itu..tapi...0

puanbee04/12/2010

Menarikssss…buat para2 isteri yerr..bee suka baca benda cenggini..tambah ilmu , tambah kasih sayang…ngeee..jom tengokkk…

JIKA MERASAKAN HUBUNGAN SEKS BERSAMA PASANGAN SEMAKIN HAMBAR, MAKA AMBILLAH TINDAKAN SEGERA. NAMUN JANGANLAH HANYA MENGHARAPKAN SUAMI MENGAMBIL INISIATIF TERSEBUT, ANDA SEBAGAI ISTERI HARUS MEMAINKAN PERANAN.

Kehidupan seks yang kurang hangat ini akan kembali terangsang jika isteri tahu strategi mengambil hati dan merangsang suami. Malah jika panduan di bawah ini dipraktikkan tidak mustahil suami akan sentiasa mengingati anda dan mendambakan diri anda setiap malam.

Jemput suami pulang
Kalau biasanya anda dijemput oleh suami dari pejabat, tak salahnya jika kali ini giliran anda yang datang menjemputnya pulang. Abaikan saja kemungkinan cakap-cakap suami yang berkata ‘ada udang di sebalik batu’.

Sebaliknya tumpukan perbualan anda dalam perjalanan pulang dengan membicarakan kisah percintaan dengannya. Imbas saat pertama kali anda berdua dengannya.

Tanya tempat-tempat romantis yang biasa anda kunjungi berdua. Dalam pada itu pancinglah suami mengungkapkan isi hatinya di waktu malam pertama atau kali pertama dirinya mengucup bibir anda. Kenangan indah ini mampu membangkitkan hasrat suami untuk segera mengulanginya.

Berikan dirinya ketenangan
Sesampai di rumah, buat suami berasa tenang. Sediakan air dan juga hidangan untuk dirinya. Biarkan dia berehat seketika tanpa gangguan. Setelah itu aturlah strategi anda sendiri. Minta dirinya menuruti permintaan anda tanpa banyak pertanyaan.

Tarik tangannya dan bawakan ke kamar. Berikan belaian dan usapan yang memang didambakan oleh seorang lelaki. Iringi dirinya ke ranjang dan selanjutnya terserahlah pada diri anda.

Cari kelainan
Inisiatif isteri memulakan langkah untuk hubungan seks sebenar adalah salah satu cara untuk membuang rutin yang turut menjadi penyebab pudarnya hasrat seksual. Membuang rutin yang biasa anda lakukan sehari-hari mampu memperbaiki variasi seksual yang akan anda jalani.

Selain daripada mengajak suami untuk hubungan seksual, ada banyak lagi langkah yang boleh dilakukan. Sebagai contoh, jika selama ini anda kerap menonton televisyen pasangan sebelum tidur, ada baiknya anda mencuba kelainan seperti mengajaknya keluar rumah dan duduk di pekarangan sambil makan ais krim. Itu semua boleh dilakukan sebagai variasi dari rutin anda selama ini.

Paling penting apa pun yang anda lakukan haruslah keluar dari kebiasaan. Pakar seksual barat selalu menyarankan variasi itu tidak hanya dilakukan ketika berhubungan seks tapi juga sebelum acara seks dimulakan.

Perlu juga diingat bahawa, aktiviti hidup yang sama dan membosankan adalah salah satu sebab terjadinya keretakan dalam rumah tangga, meskipun peratusannya jauh lebih rendah dibandingkan dengan sebab hadirnya orang ketiga.

 

 

* komen sikit yerrrr…boleh tak atau sesuai tak bee buat entry begini ? hahahah

 

Please follow and like us:
follow subscribe - Agar suami sentiasa 'menginginkan' anda0

puanbee30/11/2010

Pernah tak berada hampir dengan orang badan berbau busuk tengik ? Pernah sekali bee dan anak2 naik LRT…mula2 ok lahh…orang tak ramai tren pun kosong jer..tiba je kat perhentian yang memang ramai penumpang naik turun…waah otomatik kekawan..hidung bagai dicelup dalam &%^$###@..haahaaa giler betul..tak sanggup menahan..bukan nak kepoh or jahat mulot lah kan..orang yg berbau ni mesti lelaki..perempuan bau perfume jer..haaha jamgan marah yer kaum adam ini kenyataan..tiba2 sorang mamat ni angkat tangan dia tuk pegang tempat pemegang yg tergantung2 kat dalam tren tu…menghadap pulok bee n anak2..mcm biasa terkeluar satu ayat ‘eiii busuknyeee ibu..tak tahan laaa,’ sambil kakak tutup hidung dia..hehe bee pun nak kaber..terus keluar ayat ‘hishh kakak nii, tak agak2 !’ tapi memang dalam hati bee mengakui kebenaran ayat kakak tu..hahah…so bee terbaca sikit tadi..bukan semua orang suka beli majalah kan..mari lihat apa sebab musabab terjadi kes cenggitu…

Memalukan bukan jika ada di antara anda mempunyai masalah bau badan yang serius? Satu kajian yang dilakukan menyatakan masalah bau badan berkait rapat dengan kebersihan diri seseorang. Jadi jangan biarkan diri anda menjadi bahan ketawa orang lain kerana masalah yang sememangnya boleh diselesaikan itu. MASKULIN bulan ini memberikan anda info dan cara terbaik mengawal bau badan.

Bau badan adalah kombinasi di antara peluh dan bakteria. Untuk pengetahuan anda peluh sebenarnya tidak berbau, namun bakteria yang terhasil daripada peluh yang mengakibatkan badan berbau. Badan manusia menghasilkan dua jenis peluh yang diistilahkan sebagai apocrine dan eccrine. Kebiasaannya peluh jenis eccrine menurunkan suhu badan terutama ketika kita sedang bersenam. Manakala apocrine pula adalah pengaliran keluar peluh di bahagian bawah ketiak, tangan, kaki dan pangkal peha.

bau

MENGAPA BADAN BERBAU?


1. Kebersihan diri

Antara sebab utama badan berbau adalah kerana anda tidak mandi dengan kekerapan yang betul. Selain itu cara cucian baju juga amat penting kerana sesetengah fabrik mudah membuatkan anda berpeluh dan bau pada fabrik mampu bertindak balas dengan peluh dan menghasilkan bakteria penyebab bau badan.

2. Peluh
Sesetengah daripada anda mungkin mengalami masalah kuat berpeluh, sama ada kerana stres, melakukan aktiviti fizikal atau kerana satu tindak balas yang dinamakan sebagai Hyperhidrosis yang membawa masalah berpeluh serius. Namun masalah peluh serius ini tidak berlaku pada kanak-kanak kerana peluh yang serius akan berlaku apabila proses akil baligh berlaku.

3. Pemakanan
Sesetengah makanan juga mampu menghasilkan bau badan dan selalunya ia bertindak balas dengan mengeluarkan bau dari liang roma pada kulit. Makanan yang mempunyai kandungan zink, bawang putih, kari dan jintan antara makanan yang mudah membuatkan badan anda berbau. Zink umpamanya mampu mengeluarkan bau badan yang kuat kerana ia bertindak balas sebagai detoksifikasi yang mengeluarkan toksin dalam badan.

Please follow and like us:
follow subscribe - jangan biarkan bau ketiak anda bersepah!!0