Membeli belah di ikea – reward diri

Assalamualaikum .. tajuk kali ini reward diri pula. Siapa suka reward diri sendiri ? atau siapa yang kata itu semua alasan je nak shopping ? Dulu saya jenis ada duit simpan untuk kecemasan konon nya. Kemudian duit habis juga. Lepas tu dah selalu sangat agaknya duk fikir kecemasan tu sampaikan macam doa pula. Malangnya di makbulkan. Sabar je lah dengan dugaan kan. Tahun 2017 ni tak nak dah macam tu. Tahun 2017 ni masa untuk enjoy dan fikir benda baik baik je. Selalu lah fikir kita ni akan kaya raya dunia akhirat dan dapat bantu orang.

Sempena pindah rumah baru dan blog ada job besar yang dapat RM 4 digit ,dah pasang niat nak shopping barang ikea. Saya dah puas hati dapat shopping barang ikea walaupun bukan untuk diri sendiri pun.

Mak mak sangat saya ni.

Itu hari seolah olah lupa ingatan sekejap , seronok lah shopping wehhh .. saya belikan katil untuk anak-anak dah lama mereka tidur beralaskan tilam biasa je. Memang hajat nak buat bilik mereka cantik cantik. Tapi sekadar mampu lah.

Beli 2 biji katil ( satu katil single dan satu lagi katil single bertingkat ) , beli satu set meja makan ( papan meja , kaki meja x 2 , dan kerusi x 4 biji ), 1 set rak buku , 1 kerusi malas untuk ayah nya dan lain lain benda kecil tupperware dan barangan dapur. Harga baru RM1200 ++ tak ingat pula.

Murah kannnnnn ..  Read More

Mitos tentang sengugut benar tak benar berdasarkan pengalaman.

Sengugut adalah penyakit yang sangat istimewa khas untuk wanita sahaja. Sesetengah wanita sahaja akan merasai sakit sengugut ketika datang bulan. Saya yang dah tua masih lagi merasa sengugut dari zaman sekolah dulu sampai lah sekarang.

Ada banyak sangat mitos atau pendapat orang tua-tua mahupun doktor pasal sengugut ni. Hampir ke semuanya tak betul pun. Kenapa tak betul ? sebab mengikut dari pengalaman saya semua apa mereka katakan tak benar. Yang benar… sengugut akan hinggap pada sesiapa sahaja. Yang mana tak terkena tu kira bernasib baik. Antara mitos dan pendapat yang tak benar tu saya senaraikan di bawah .. kalau ada lagi tambah lah di petak komen ye ..

  • MITOS DAN PENDAPAT  Doktor pernah cakap , sengugut akan hilang selepas beranak.
  • PENGALAMAN SAYA  Anak 4 dah sengugut tak hilang pun.
  • MITOS DAN PENDAPAT Ada orang kata jika kita sengugut terlalu teruk , kita tak subur .
  • PENGALAMAN SAYA  Dah ada 4 orang anak , sengugut amat teruk.
  • MITOS DAN PENDAPAT Sengugut hanya berlaku di usia muda
  • PENGALAMAN SAYA Dah tua masih sengugut.

Ada orang tu risau sangat sangat , alaa nanti kahwin tak dapat anak la sebab tak subur sebab aku kan selalu sengugut. Padahal nya tak kena mengena pun. Kalau di takdirkan anak ramai tetap dapat anak walau macam mana pun keadaan kita. Anak kan rezeki. Rezeki pula siapa tentukan ? Cuma kita di sarankan supaya berjaga jaga , takut ada sebab lain terjadinya sengugut itu.

credit info di bawah ini  –>   .

Definisi Apakah itu Senggugut?

Senggugut adalah kesakitan yang dialami di bahagian bawah perut atau pelvis semasa datang haid.Pelvis adalah tempat di mana organ berikut berada iaitu rahim, ovari (kilang telur), dan saluran falopio, dan pundi kencing.Dalam bahasa Inggeris, senggugut dipanggil “dysmenorrhoea”. Terdapat dua jenis senggugut.

  • Senggugut Primer
    Senggugut ini yang berlaku kepada kebanyakan perempuan remaja tetapi tidak mempunyai patologi di pelvis dan rahim, setelah pemeriksaan oleh doktor. Ia biasanya berlaku selepas 6 hingga 12 bulan dari akil baligh apabila kitaran ovulasi bermula. Tetapi ia juga boleh berlaku dikalangan wanita yang masih subur.
  • Senggugut Sekunder
    Senggugut ini disebabkan oleh patologi di pelvis dan rahim yang biasanya berlaku di kalangan wanita yang lebih berumur dan masih subur.

Sebab-sebab:

  1. Penyakit endometriosis. Penyakit ini dihidapi oleh 5-15% wanita yang mempunyai haid.
    Cyst Ovari dan tumor
  2. Fibroid (kebengkakan pada rahim). Kesakitan ini berlaku semasa kedatangan haid yang banyak.
  3. Jangkitan ke rahim atau saluran dari rahim ke kilang telur (penyakit radang pelvis)
  4. Kongenital (contoh: Rahim bicornuate, rahim subsepta)
  5. Alat pencegah kehamilan dalam rahim (IUCD). Senggugut boleh jadi lebih teruk semasa penggunaan ini pada sekumpulan kecil wanita.

Tanda-Tanda

Berjumpalah dengan doktor sekiranya anda mengalami tanda-tanda di bawah :-

  1. Sakit di bahagian bawah perut. Kesakitan ini biasanya sederhana dan mengejang, yang boleh merebak ke belakang dan bahagian peha.
  2. Senggugut primer. Ia biasanya paling sakit pada dua hari pertama datang haid yang diikuti dengan sakit yang berkurangan beberapa hari selepas itu, dan berhenti apabila haid berhenti. Biasanya berlaku selama 12 ke 24 jam, ada yang selama 2 ke 3 hari. Kesakitan ini berkurangan apabila umur meningkat dan selepas bersalin.
  3. Senggugut sekunder. Senggugut ini mempunyai tanda seperti senggugut primer tetapi sakitnya berpanjangan, bermula beberapa hari sebelum haid and bertambah teruk. Senggugut ini menjadi semakin teruk selepas beberapa tahun haid biasa.

Berikut adalah tanda yang menyatakan kemungkinan anda mengalami Senggugut Sekunder.

  1. Loya dan muntah, cirit-birit.
  2. Sakit kepala, pening, letih, sakit belakang
  3. Kesakitan ketika melakukan seks
  4. Lelihan dari faraj
  5. Pendarahan yang bertamban banyak
  6. kesakitan antara haid
  7. Haid yang tidak tetap

Komplikasi ( Kesan)

  1. Physical – Infertiliti (Tidak dapat mengandung)
  2. Mental – stres, tidur terganggu

Rawatan

  • Ubat pengurang radang. (Contoh: Mefanemic acid, Naproxen)
    Sebanyak 80% perempuan yang mengalami senggugut boleh dikurangkan atau dihentikan dengan mengunakan ubat ini. Ia hendaklah dimakan sebaik sahaja sakit bermula atau pada permulaan haid.
  • Ubat tahan sakit. (Contoh: Paracetamol)
    Digunakan sekiranya ubat pengurang radang tidak sesuai untuk dimakan disebabkan oleh kesan sampingan atau kontraindikasi penggunaan ubat. Ubat ini boleh digunakan bersama dengan ubat pengurang radang sekiranya sejenis ubat tidak mencukupi untuk mengurangkan kesakitan.
  • Pil perancang
    Mengurangkan dan memendekkan tempoh haid dengan menghindari ovulasi.
    Mengurangkan atau menghilangkan sakit senggugut dengan mengurangkan penghasilan prostaglandin di selaput rahim.
    Kegunaan lainnya sebagai ubat pencegah kehamilan.
  • Penggunaan Haba
    Senggugut sering kali dialami untuk seketika sahaja. Kesakitan sementara ini dapat diredakan menggunakan haba dari botol yang berisikan air suam, atau pek panas yang boleh diletakkan pada bahagian bawah perut, atau dengan mandi air suam.
  • Mesin TENS (“Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation”)
  • Boleh digunakan sekiranya tidak ingin menggunakan ubat. Mesin in menghasilkan pengaliran kuasa elektrik kecil yang menghindari tanda sakit dari saraf sakit dari disampaikan ke otak. Dengan ini sakit mungkin berkurangan.

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

INFO BERKAITAN :

Hilangkan sengugut dengan halia
4 Khasiat Serai – Buat sendiri teh serai

DIY : Tempat gantung peralatan menjahit , gunting dan hiasan dengan bajet sangat minima .

 

Assalamualaikum dan hai , apa khabar ? harap semua sihat lah kan .. selain sihat kita juga hidup tenang walaupun sesibuk mana pun. Sejak dah pindah rumah ni mood mendekorasi dan menatarias rumah menjadi-jadi. Sampai tahap guna drill berat tu sendiri , sebelum ni tunggu encik suami buatkan. Sekarang tak tunggu dah. Semangat berkobar kobar selepas tengok mat saleh buat sendiri.

Nak tau cara buat sendiri (DIY) tempat gantung kunci  atau gantung gunting  atau boleh juga di gantung peralatan lain termsuk lah pasu bunga kecil-kecil seperti gambar di bawah ?

Caranya senang sangat. Murah pun ye. Peralatan yang di perlukan semua ada di kedai hardware. Pergi je lah minta nanti dioranag akan tunjuk. Saya sumpah. Nama kayu pun tak tahu.

Peralatan yang di perlukan adalah seperti di dalam gambar di bawah. Read More

8 Sebab Kenapa Anda Patut Melabur Dalam Jual Beli Tanah

Kebanyakan rakyat Malaysia sangat suka untuk mengubahsuai dan menjual semula rumah, atau membeli hartanah komersial dan persendirian untuk disewakan sebagai pelaburan dalam bidang hartanah. Bagaimanapun, ramai yang tidak peduli untuk melabur di lot tanah yang kosong. Mungkin ia tidak segah memiliki hartanah sewaan, tapi pelaburan di tanah kosong ini menawarkan potensi yang banyak.

Tiada Apa Untuk Digantikan Atau Diubah

Bila anda membeli tanah kosong, tiada apa yang perlu anda ubah atau baiki. Tiada apa yang boleh dicuri dan diganti. Dan anda juga bukan membeli tanah itu untuk dibangunkan, maka anda tidak perlu ada pengetahuan atau kemahiran dalam pembinaan atau mengupah mereka yang berkemahiran. Yang anda perlu titik beratkan adalah, sama ada tanah itu sesuai untuk dibangunkan – jika sudah ada yang melakukan pembinaan di parsel tanah itu, maka anda juga tak perlu risau tentang ini lagi.

Tiada Penyelenggaraan dan Tiada Kecemasan

Disebabkan tiada struktur binaan, anda tidak perlu berurusan dengan penyewa atau kutipan sewa. Anda juga tidak perlu mengupah pengurus hartanah, tukang kebun, atau tukang paip. Anda tidak akan menerima panggilan di waktu hujung minggu tentang bombong bocor atau apa-apa saja.
Tanah kosong tidak “kasar” dan “banyak songeh”. Ia juga tidak berhutang sewa dengan anda. Ia pelaburan yang baik dan tidak banyak karenah, walaupun beratus batu jauhnya. Tentu saja tidur anda tidak akan diganggu.

Tiada Persaingan

Kebanyakan pelabur hartanah cuma mensasarkan hartananh berstruktur – rumah, pangsapuri, dan hartanah komersial – dan mereka berada dalam satu bidang yang mempunyai banyak saingan. Lebih sedikit orang yang memahami dan tahu tentang kelebihan dan faedah melabur di tanah kosong, jadi persaingan sangat kurang dalam bidang ini.

Anda Tidak Perlu Berurusan Dengan Bank

Berbanding dengan binaan komersial dan kediaman, harga tanah kosong adalah jauh lebih murah. Ia bukan sesuatu yang pelik jika anda dapat memiliki tanah dengan wang yang ada pada anda (hanya beberapa ribu berbanding ratusan ribu Ringgit). Jadi, tidak seperti melabur di rumah kediaman, anda biasanya tidak perlu berurusan dengan bank, syarikat gadai janji, atau peminjam wang berlesen untuk membeli sebidang tanah.

Anda Boleh Berurusan Secara Maya

Dengan menggunakan portal seperti PropertyGuru, anda akan menemui banyak tanah untuk dijual dengan mudah di bandar dan kawasan berhampiran anda. Anda tidak dihadkan untuk membeli hartanah hanya di satu-satu kawasan sahaja, malah anda juga boleh membeli tanah yang jauh dari tempat anda. Adalah biasa untuk kita nikmati keuntungan dengan membeli, memiliki atau menjual tanah yang kita tak pernah jejak.

Belanja Yang Sedikit Dan Murah

Jika anda mendapat sekeping tanah dengan harga yang baik, biasanya masalah anda habis di situ. (Seperti yang kita huraikan di atas, tak banyak pun masalah yang perlu dihadapi). Tanah itu tidak berstruktur, jadi, tiada bayaran gadai janji; cukai hartanah pula rendah; dan jika anda mahu menginsurankan tanah anda, belanjanya juga agak rendah.

Anda Boleh Menjana Pendapatan Dengan Tanah Kosong

Bergantung pada lokasi dan jenis tanah anda, anda boleh sewakan sebahagian tanah anda kepada syarikat telekomunikasi untuk dibina pencawang, atau syarikat bekalan elektrik untuk projek penjana kuasa pacuan angin. Di sesetengah kawasan, anda juga boleh mengenakan bayaran kepada pemburu yang ingin berburu atau penternak yang mahu menggunakan tanah anda sebagai tanah ragut.

Anda Boleh Membuat Aliran Tunai Dengan Pembiayaan Penjual

Bila anda membiayai penjualan tanah anda, apa yang anda buat adalah mencipta satu aliran pendapatan pasif sama seperti anda sewakan hartanah anda, tanpa melibatkan liabliti yang sama dengan tuan rumah.

Ia berfungsi begini: Anda beli tanah dengan harga yang rendah. Bila nilainya meningkat, anda akan jual dengan nilai lebih tinggi. Dengan menjadi pembiaya, anda mungkin mendapat pulangan pelaburan anda bila pinjaman diluluskan. Kemudian jumlah bayaran yang anda dapat menguntungkan anda 100%.

Kesimpulan

Ada kata-kata yang memang sesuai untuk tanah, “Makin lama makin sikit”. Dengan mengalih arah pelaburan anda ke kawasan yang banyak “pertumbuhan”, anda tentunya akan mendapat pulangan wang dengan keuntungan yang melimpah ruah.

Husna & Laila di Milo Champions Clinic 2016

Assalamualaikum , Siapa yang ada pergi ke Milo Champions Clinic 2016 nih ? Tegur-tegur lah kita kalau terserempak ye. Saya daftarkan 2 orang anak iaitu husna dan laila. Kalau boleh nak daftarkan semua je , tapi si sulung dengan si bongsu umur tidak menepati syarat. So simpan sikit gambar di sini. Korang nak tengok live update kena follow intagram lah .. Instagram saya @puanbee. Biasa nya apa-apa gambar sampai ke ig dulu. Blog lambat … kadang-kadang tak update langsung. Read More

khasiat epal hijau

Tips Diet | Amalkan Memakan Epal Hijau

Tips diet kali ini membawakan satu cara amalan memakan sebiji epal hijau setiap hari dan ia amatlah digalakkan. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan. Ini kerana epal hijau bukan sekadar mempunyai pelbagai khasiat malahan ia juga mampu mengurangkan kadar kolesterol dalam badan. Read More

Jika Susah Tidur ? Cuba tip ini.

Susah tidur ? pastinya akan mengganggu rutin harian kita. Tidur merupakan salah satu nikmat untuk manusia.Jika dapat tidur yang lena ,  badan akan dapat beristirehat dengan sepenuhnya dan membuatkan kita aktif melakukan aktiviti seharian pada keesokkan harinya. Jika anda susah tidur , cuba lah tips ini. Semoga dapat membantu. Jika anda sedang hamil boleh cuba tips posisi erbaik ketika tidur bagi wanita hamil. Read More

Kamus kasut

Assalamualaikum dan hai , terjumpa gambar ni di pinterest. Banyak nya jenis kasut ye .. Di antara semua , saya cuma ada sepasang kasut Dr. Marteen , Sepasang kasut Converse , Sepasang Wedges , Sepasang kasut Sukan dan sepasang Flip Flops. Lain dari tu tak pernah pakai derrr..  Yang selalu tukar pun wedges dan selipar flip flops tu. Jimat kan ? Sekarang teringin kasut yang viral di antara blogger pulak .. Mari menabung yee ..

jenis2-kasut

Kasut Dr , Marteen jenis mary jane , terasa macam nak let go je .. Pakai sekali dua je. Terasa rugi sangat.

Korang pernah beli dan pakai kasut apa ?

Mama Muda Juice : Rahsia Mama Kekal Cergas Sihat Luar Dalam

Assalamualaikum dan Hai .. Nak tahu rahsia mama mama di luar sana dapat kekal cergas sihat luar dalam ? Nak tahu bagaimana wanita yang telah berkahwin menjaga diri sendiri agar sentiasa HOT di hati Abang ? Sesambil tu saya nak ajak korang jadi muda dengan Mama Muda Juice.

Saya nak kongsikan satu amalan yang saya sendiri suka buat sepanjang beranak empat ni. Di mana kalau saya sendiri tak ambil / tak amalkan saya sendiri akan terasa seram sejuk. Bukan abang a.k.a suami je rasa seram sejuk .. Ni anak dara pun boleh dah mula menjaga kesihatan dalaman.

Serius akak cakap .. kalau tak jaga nanti akan menyesal. Percayalah cakap orang yang dah berpengalaman sikit ni. Sikit la 13 tahun pegang status isteri , anak yang sulung berumur 12 tahun dan yang nombor empat berumur 3 tahun. Belum masuk alam perkahwinan fasa setengah abad lagi. Tu pun dah rasa macam berumur sangat dah. Anak empat dengan semua kerja kita buat. Sementara si suami bekerja jauh. Sebagai ibu dan ayah sementara serentak ni kena jaga kesihatan. Stamina kena kuat. Antibodi badan pun kena kuat.Bila suami balik bertambah – tambah lagi tugas sebagai ibu dan isteri tu.
mama-muda-juice-2Bila dah lama berkahwin , macam mana nak buatkan si suami masih merindui dan nak kan kita ? suami jauh dugaan lagi macam-macam.. ada lah bahagian kita kena jaga. Semua orang tahu kan. Orang tua tua banyak dah pesan. Apa tak dak ? haa pergi sembang dengan orang tua tua cepat. Mereka selalu pesan jaga suami di antara pusat ke lutut nya.

heheheee .. ting ..ting .. kalau korang nampak saya sengih nih.

Tapi itu perkara lain , biasalah tu fitrah manusia. Apa yang lagi penting ? Penting nya kita kaum wanita memerangkap ibu dan isteri mesti sihat , cergas dan ceria sentiasa. Walaupun badai menimpa .. kita tetap sado menempuhinya.

mama-muda-juice-4

STRESS DENGAN MASALAH KURANG STAMINA , ASET DAH MULA KENDUR , BADAN SAKIT SAKIT URAT DAN KEPUTIHAN ?

Masaalah angin ni bahaya. Banyak benda kena pantang ..contohnya makanan berbisa seperti rebung , taugeh dan sayur yang di kategori ” sejuk “. Mak dulu selalu pesan , amalkan halia banyak – banyak kasi badan sentiasa panas. Kita ni degil selagi tak rasa sakit sendiri.Betul tak ?

Saya kalau tersilap makan , kaki sejuk. Sejuk mencengkam. Perut rasa sebu. Nak makan macam dah kenyang. Tak makan sakit perut. Ada sekali tu saya pergi ke hospital kecemasan. Di tahan wad sehari hanya kerata di serang angin dalam perut sahaja. Masa tu saya baru lepas besalin si syamim. Lepas tu konon konon tak nak ambik apa-apa jamu semasa dalam pantang. Konon sihat sangat makan lebih 6 jenis vitamin. Padahal 3 anak sebelum tu semua ambik jamu.

Rupanya tak boleh jalan uols. Kena ambil jamu yang berfungsi untuk mengeluarkan angin dan memanaskan badan. Jika tak makan apa-apa jamu atau herba badan saya lemah. Selalu sakit urat dan perut sebu , sembelit , rasa tak bermaya. Eii semua ada lah.

Ini kisah betul.

Sebab tu saya sentiasa ada je jamu yang saya ambik. Kalau korang baca blog ni dah banyak jamu saya rekomenkan sebab saya memang tak boleh berpisah dengan jamu. Saya suka. Memang terasa lain sangat badan semasa amalkan jamu dan semasa tidak amalkan jamu. Dari kulit muka pun dah tahu.

Sesiapa yang ada keputihan. Vagina berbau dan sentiasa gatal pun di cadangkan amalkan jamu. Kita amalkan jamu dengan tujuan badan sihat dan dapat bonus lain seperti aset wanita semakin aumm .. kulit tegang , muka nampak berseri , rambut cantik , period teratur , warna kulit sekata tak nak ke ?

Kali ni , biar saya kenalkan jamu Mama Muda Juice pula.

Mama Muda Juice 100% daripada bahan semulajadi dan tidak mengandungi bahan kimia yang merbahaya.

Bahan-bahan di dalam produk ini SEMUA NYA MEMANG TERKENAL DAH DI KALANGAN TUK NENEK KITA. Cuma sekarang dah mudah , siap di proses sedia di minum. Tak payah cari akar kayu herba dan rebus. Tak sedap tau minum herba rebusan ni. Hahaha saya tak boleh telan. Kalau Mama muda juice ni okay .. sehari ber sudu sudu pun okay.

mama-muda-juiceRasa Mama Muda Juice :

Bagi saya tidak terlalu manis. Dia guna stevia dan ada rasa kurma sikit , herba sikit. Tapi tak pekat sangat lah rasa herba tu. Tak lah teruk sampai kena picit hidung ke apa. Boleh je telan banyak.

Kesan selepas sehari saya ambil pagi dan malam.

PANAS .. haa saya memang kalau ambil jamu akan terasa panas badan serta merta. Tetapi itu yang saya nak ye. Tadi di atas dah saya bagi tahu masaalah saya selalu sakit urat dan sejuk. So bila panas , sakit urat tu hilang. Terasa ringan sikit badan. Cuma memang kena minum air kosong banyak banyak.

Kesan selepas seminggu di amalkan 2 kali sehari pagi dan malam.

Stamina bertambah. Ringan. Kaki saya yang sakit selalu sebab banyak drive dan menjahit pun dah hilang lenguh nya. Bisa urat tak ada. Angin tak ada. Walaupun lewat makan tiap hari. Uols ..akk punya live sibuk kadang lupa makan. Tu yang selalu senak sebu perut.

UNTUK INFO :

Bahan-bahan Mama Muda Juice adalah :

  1. Kurma
  2. Delima
  3. Pueraria mirifika
  4. Pueraria lobate
  5. Kacip Fatimah
  6. Manjakani
  7. Akar serapat
  8. Collagen
  9. Garcinia combogia
  10. Kunyit
  11. Halia
  12. Mascotek
  13. Stevia

Apa kelebihan Mama Muda Juice ini ?

  • Menambah & MENGEKALKAN TENAGA harian
  • Menghilangkan kelesuan badan
  • Melancarkan peredaran darah
  • Menjadikan TONA KULIT badan SEKATA & lebih cerah
  • Menjadikan lebih PAYUDARA MONTOK & kenyal
  • MEGETATKAN semula MISS V yang longgar
  • MENGHILANGKAN masalah KEPUTIHAN
  • MEMBAKAR lebihan LEMAK dalam badan
  • MENSTABILKAN HORMON & Haid
  • MENAMBAH SUSU utk breast feed
  • MENINGKATKAN PRESTASI ketika bersama suami

Of coz  lah Keputusan boleh berbeza-beza antara orang-orang dan tidak ada keputusan tetap untuk pegamal jamu Mama Muda Juice ini. Cuba dulu baru tahu. Tak salah kita berusaha. Lagi pun tak ada bahan kimia uols.

Dan sapa nak promo harga diskaun ? Terhad kepada 10 orang pembaca pertama sahaja. Siapa tak grab rugiiiii habaq hang ..

PROMOSI KHAS MAMAMUDA JUICE UNTUK PEMBACA BLOG PUANBEE , TERHAD KEPADA 10 ORANG SAHAJA.

Diskaun RM48 dari harga asal dengan pembelian 2 botol Mama Muda Juice.

GUNA KOD INI >>>  MMBee

Harga : 1 BOTOL RM99 , 2 BOTOL RM 198 .. Tetapi jika anda beli 2 botol dengan code promosi anda hanya perlu bayar RM150 SAHAJA .. JIMAT RM48 UOLS…. 

PROMOSI KOD EXPIRED PADA 30 NOVEMBER 2016. Grab cepat lah ye ..

Cara nak claim promo kod tu .

SMS / WHATSAPP STOKIS Mama Muda Juice ini : ?+60 19?291 2424?

” Saya nak beli Mama Muda Juice 2 botol , dan nak claim promo kod puanbee. ” MMBee “

Contoh je lah di atas tu ye , nak copy boleh juga. Tak dak hal.

JOM SUPPORT MAMAMUDAJUICE 

WEBSITE : www.mamamudajuice.com

FACEBOOK : https://www.facebook.com/MM-Juice-166819390407021/

INSTAGRAM : https://www.instagram.com/mamamudajuice_hq/

IKHAS saya cakap .. memang ada perubahan. Saya memang suka jamu Mama Muda Juice. Dan memang akan amalkan sendiri. Tak mampu mak minum nescafe je setiap hari tuk tambah tenaga.

Mudah nya tukar kad bank melalui maybank2u

Assalamualaikum , Mudah nya tukar kad bank melalui maybank2u. Sekarang lifestyle semua mudah dah. Dari pada shopping pelbagai jenis barang hatta yang besar kecil , barang berharga , mesin jahit apa semua boleh shopping online. Makanan pelbagai jenis makanan pun boleh dapatkan secara online. Ini terkini .. kad bank pun boleh tukar secara online semudah a, b ,c. Saya berharap cimb dan bank lain pun buat begini je lah. Yang ini satu saya suka sangat. Al-maklum lah , dari pada nak beratur lama-lama dengan 4 orang kanak-kanak riang tu. Baik lah tukar secara online. Banyak kebaikkan nya.
mbb-kad Read More