Gaya Hidup

AWAS! INI SEBABNYA BAHAYA BEDAK TALKUM KEPADA BAYI PEREMPUAN

Kebiasaan yang kita nampak sejak turun temurun di lakukan oleh ramai para ibu kepada bayi. Menyapu bedak talkum keseluruh badan termasuk bahagian kemaluan. Selain untuk mewangikan si kecil.. Kononnya untuk mengelakkan berlakunya ruam lebih lebih lagi di bahagian kemaluan. Tiba masanya kita mengubah cara tersebut sebab ia sangat berisiko terutama kepada bayi perempuan. Kenapa bahaya …

AWAS! INI SEBABNYA BAHAYA BEDAK TALKUM KEPADA BAYI PEREMPUANRead More »

MERKURI DALAM PRODUK KECANTIKKAN UMPAMA MAKHLUK HALUS

Masih hangat di perkatakan tentang produk kecantikkan & kosmetik yang di kesan mempunyai bahan terlarang seperti merkuri. Merkuri termasuk logam berat berbahaya yang bersifat racun. Pemakaian produk berMerkuri akan menyebabkan perubahan warna kulit & menyebabkan bintik bintik hitam, alergi, iritasi kulit, kerosakkan kekal pada saraf, otak, ginjal dan gangguan perkembangan janin. Pemakaian produk bermerkuri dalam …

MERKURI DALAM PRODUK KECANTIKKAN UMPAMA MAKHLUK HALUSRead More »

TIP PILIH TUALA WANITA AGAR SELESA SEPANJANG HAID

Tuala wanita atau kalau guna bahasa seharian kita sebut pad.. Memang satu keperluan buat semua kaum perempuan yang dah akil baligh. Kalau zaman dulu mereka menggunakan kain untuk mengalas tiap kali datang bulan @ haid tapi zaman sekarang dah tak ada orang guna kain. Cuma sekarang ada cloth pad yang boleh di cuci & di …

TIP PILIH TUALA WANITA AGAR SELESA SEPANJANG HAIDRead More »

FENOMENA TAIP ‘SELAMAT’ KELUAR BELON DI FACEBOOK

Pagi pagi lagi penuh status di facebook bercakap pasal sesuatu yang baru sedang berlaku. Bagus kat pengasas facebook Mark Zuckerberg ni. Ada saja dia nak buat pengguna facebook ceria di pagi hari. Walaupun benda nampak ni simple & tak ada apa keuntungan sangat pun setakat masing – masing mencuba taip perkataan ‘Selamat’ & akan keluar …

FENOMENA TAIP ‘SELAMAT’ KELUAR BELON DI FACEBOOKRead More »

ADAKAH BERAT ANDA SESUAI DENGAN KETINGGIAN? JOM SEMAK

Ramai di antara kita ni ada sifat ‘syok sendiri’. Dimana kita rasa berat & ketinggian kita dah cukup sempurna. Kita rasa dah cukup cantik & selesa padahal kadang2 persepsi kita je macam tu. Dari sudut kesihatan & pandangan mata orang lain tidak. Jadi untuk elak dari anda terus berada dalam dunia perasaan & syok sendiri …

ADAKAH BERAT ANDA SESUAI DENGAN KETINGGIAN? JOM SEMAKRead More »