Perkara ni bukan hanya sekarang masih di pratikkan malah sejak dari dulu lagi. Ada tu saya tengok siap buat rantai gantung kat leher anak mereka supaya tidak hilang. Ramai kanak kanak susah untuk berpisah dengan puting kosong seolah olah macam ketagih. Saya yakin ramai ibu bapa tahu penggunaan puting kosong pada bayi bukan la sesuatu yang baik tapi atas alasan untuk memudahkan mereka melakukan rutin harian, supaya anak tidak merengek.. Penggunaan puting kosong ni membantu anak lebih rilex & tidak meragam. Kat sini saya nak kongsikan beberapa keburukkan penggunaan puting kosong pada bayi.. Antaranya adalah 1. Penggunaan puting kosong mendedahkan …
Sejak dua tiga hari ni kecoh isu seorang gadis yang menjalankan perkhidmatan menjual & memasang braces (pendakap gigi) tanpa tauliah & lesen hangat di perkatakan bila mahkamah menjatuhkan hukuman atas kesalahannya. Akibat tidak mampu membayar denda, dia di penjara sebelum usaha mencari dana bagi membayar denda di jalankan oleh ahli keluar & kenalan bapanya. Biarpun ada pertikaian yang mengatakan kesalahan dia tidak begitu besar untuk di penjara.. Atas rasa prihatin saya nak kongsikan kenapa face braces (pendakap gigi tiruan) & servis memasang braces tanpa tauliah & lesen tu sangat bahaya pada pengguna. isi kandunganĀ fake bracesĀ ini tidak diketahui samada selamat untuk …
Sekarang ni sebab kontroversi produk produk yang di kesan merbahaya ramai yang mula claim produk mereka organic walau sebenarnya tidak. Itu taktik penjual nak melariskan jualan & meletakkan harga yang mahal sebab kita sedia maklum menghasilkan produk organik memang kos dia lebih tinggi kerana perlu penjagaan yang rapi kerana tidak menggunakan bahan kimia. Penting untuk kita tahu bagaimana ciri ciri produk organik sebenar supaya kita tidak tertipu dengan penjual yang ingin meraih keuntungan dengan cara menipu. Jadi jom kita semak bagaimana ingin mengenalpasti sesuatu produk itu organik atau tidak.. 1. Semak label Kita harus sentiasa memeriksa label sebelum membeli makanan, …
Lesung batu ni di gunakan untuk menumbuk bahan bahan rempah atau bahan bahan untuk di jadikan pes dalam masakan. Kalau guna lesung batu tu kiranya cara tradisional la sebab ramai orang dah beralih arah menggunakan blender eletrik kalau nak menghancurkan bahan bahan untuk masakan. Tapi penggunaan lesung batu sehingga kini masih di pratikkan. Sebab ada beza dari segi rasa kalau kita blend bahan bahan guna lesung batu dengan blender elektrik tu. Terutama kalau nak buat sambal belancan serius memang sangat berbeza kalau guna blender elektrik dengan di tumbuk dengan lesung batu. Sudah semestinya cara tradisi lebih sedap berbanding yang moden …
  Bagi wanita yang dah berkahwin.. Sangat penting juga untuk tahu tentang perkara ni demi merancang keluarga. memang ada berbagai kaedah untuk merancang kehamilan ni, Salah satunya dengan mengambil pil perancang untuk menjarakkan kehamilan. Jangan kita mengecam mereka yang merancang menggunakan pil ni. Itu pilihan masing masing. Mungkin anda rasa selesa merancang secara semulajadi tapi mungkin orang lain tidak. Jadi hormati pilihan masing masing itu penting. Pengambilan pil perancangan untuk menjarakkan kehamilan adalah cara paling mudah & sangat berkesan. Tapi masih ada juga yang terbabas walau mengambil pil perancang ni. Tup tup UPT positif jer.. Mesti pelik kan macam mana …