AWAS JANGAN TERTIPU! KENALI CIRI CIRI PRODUK ORGANIK

Sekarang ni sebab kontroversi produk produk yang di kesan merbahaya ramai yang mula claim produk mereka organic walau sebenarnya tidak. Itu taktik penjual nak melariskan jualan & meletakkan harga yang mahal sebab kita sedia maklum menghasilkan produk organik memang kos dia lebih tinggi kerana perlu penjagaan yang rapi kerana tidak menggunakan bahan kimia. Penting untuk kita tahu bagaimana ciri ciri produk organik sebenar supaya kita tidak tertipu dengan penjual yang ingin meraih keuntungan dengan cara menipu. Jadi jom kita semak bagaimana ingin mengenalpasti sesuatu produk itu organik atau tidak.. 1. Semak label Kita harus sentiasa memeriksa label sebelum membeli makanan,…

Continue reading

LESUNG BATU HELLO KITTY VIRAL

Lesung batu ni di gunakan untuk menumbuk bahan bahan rempah atau bahan bahan untuk di jadikan pes dalam masakan. Kalau guna lesung batu tu kiranya cara tradisional la sebab ramai orang dah beralih arah menggunakan blender eletrik kalau nak menghancurkan bahan bahan untuk masakan. Tapi penggunaan lesung batu sehingga kini masih di pratikkan. Sebab ada beza dari segi rasa kalau kita blend bahan bahan guna lesung batu dengan blender elektrik tu. Terutama kalau nak buat sambal belancan serius memang sangat berbeza kalau guna blender elektrik dengan di tumbuk dengan lesung batu. Sudah semestinya cara tradisi lebih sedap berbanding yang moden…

Continue reading

INI SEBAB MASIH TERMENGANDUNG WALAU AMBIL PIL PERANCANG

  Bagi wanita yang dah berkahwin.. Sangat penting juga untuk tahu tentang perkara ni demi merancang keluarga. memang ada berbagai kaedah untuk merancang kehamilan ni, Salah satunya dengan mengambil pil perancang untuk menjarakkan kehamilan. Jangan kita mengecam mereka yang merancang menggunakan pil ni. Itu pilihan masing masing. Mungkin anda rasa selesa merancang secara semulajadi tapi mungkin orang lain tidak. Jadi hormati pilihan masing masing itu penting. Pengambilan pil perancangan untuk menjarakkan kehamilan adalah cara paling mudah & sangat berkesan. Tapi masih ada juga yang terbabas walau mengambil pil perancang ni. Tup tup UPT positif jer.. Mesti pelik kan macam mana…

Continue reading

SURAH SURAH YANG BOLEH DI AMALKAN KETIKA HAMIL

Semua wanita yang sedang hamil mengharapkan anak dalam kandungan di lahirkan dengan sihat, sempurna & membesar menjadi manusia yang memberi manafaat & kebaikkan kepada kedua ibu bapanya, agama, bangsa & masyarakat. Saya yakin tak ada seorang ibu atau ayah mendoakan anak dia lahir menjadi orang jahat kan. Apa yang kita lakukan ketika hamil juga boleh mempengaruhi sifat anak kita yang bakal lahir. Sebab tu banyak pantang larang orang orang dulu semasa mengandung untuk memastikan anak yang lahir tidak ‘Terkenan’ katanya. Ada pantang larang orang tua tua yang merepek tapi masih ada yang relevan untuk di pratikkan. Jadi pandai pandai la…

Continue reading