Apr
2012

Cari Kasut Sekolah

Bulan april dah kena tukar kasut sekolah si kakak nih , dulu tahan juga 6 bulan sekarang 4 bulan jek kaki dah tak muat dalam kasut lama , biasalah .. kalau beli sesuatu untuk seorang jek .. lagi dua orang tu akan buat drama , kelakar pun ada .. kesian pun ada .. tapi larat ke nak ikut jek kata anak-anak ni..

cuba kasut sekolah

Cuba kasut sekolah time tengah-tengah tahun ni susah nak dapat saiz lah .. kalau hujung tahun senang .. banyak pilihan saiz , bentuk dan kedai yang menjual. Tapi sekarang agak susah nak cari kedai kasut sekolah , dah berkenana saiz tak de pulak..

cuba jugak

Baby pun nak jugak , tapi tak pe .. baby cuba-cuba jek .. cubalah sampai satu kedai tu tak pe .. ibu tak kisah ..Tapi ibu tak kan beli , baru jek kot beli 2 pasang kasut tuk baby 2 bulan lepas.. huhu…lepas tu balik rumah pesan kat ayah dia , “ayah beli kasut lalia tau ” dah ayah keluar dan balik tanya pulak “dah ambik kasut laila ?” punya dia nak kasut tu … kesian pulak .. tapi nanti jek lah …

muncung panjang tak ingat ..

Ibu una nak kasut jugak” ok .. tapi hujung bulan boleh ? hahaha bankrap lah ibu kalau gini .. nih pun baru jek beli selipar , kasut jer belum .. nanti lah ekkk ..

merajuk sudah

So merajuklah si muncung tadi .. kelakar lah pulak .. nanti beli lah bila dah sampai masa nak beli .. asyik nak membeli jek , duit tinggi gunung pun habis ..pakai nya tidak .. kasut banyak sangat dirumah ni , kasut si kakak yang dulu – dulu pun ada lagi tau , leh turun ke una , kasut una dulu-dulu turun ke baby , tapi tu lah anak-anak nih .. tak nak de pakai bekas kakaknya ..

haishh ..

43 thoughts on “Cari Kasut Sekolah

  1. Pingback: Tunai janji

  2. girl mmg gitu kot bee..adui klu aiman selipar tu je dia pakai sampai jahanam.tu pun dok kata boleh pakai lg..kita plak yg beria nak belikan dia selipar baru.tp mmg selamat poket.haha..

    bee ada 3gurl mmg byk sket la kerenah bab soping moping ni.hehe..
    puan kutu recently posted..Senaman Berjalan KakiMy Profile

    • bee cakap kat una , hujung bulan ibu beli , sbb memang hutang 1 kasut dengan dia , baby n kakak dah dpt ..

      tapi cakap kat baby lak, suruh ayah beli , sbb baby kan anak ayah hahah .. boleh gitu ?
      puanbee recently posted..Cabut Gigi KakakMy Profile

  3. merajuk una takpe Puan Bee tak buat hal nangis ke yer…saya 4 beradik perempuan memang bab kain baju dulu2 turun dari kakak je…rasanya baju sekolah memang turun temurun je cuma sepasang baru memang arwah mak belikan juga…walaupun baju sekolah terlebih besar tetap pakai dulu sebab dah seronok ada sepasang yang baru…

  4. Salam Bee,

    Mesti kakak tu seronok dapat kasut baru, budak2 biasalah nak yang baru, tak macam zaman kita dulu, selagi ada dan boleh pakai, pakai je kan :D
    yanmie recently posted..DeleteMy Profile

    • elok lagi ada 6 pasang , ntah lah nanti basuh elok2 sedekah kat org .. kaki una tk boleh pakai yg 5 pasang tu tadika kakak punya dulu2 , satu lagi una boleh pakai kot akan dtg ..

      tp una ni nak kasut jalan .. wahaha bukan kasut sekolah
      puanbee recently posted..Cabut Gigi KakakMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge