badan jenis apple , pear dan buah lai

Cara tengok bentuk badan jenis apa ?

Ini adalah apa yang saya tengok dan cuba di dalam PETROSAINS KLCC , seronok juga .. jom tengok cara nak kira supaya tahu bentuk badan kita jenis buah apa…

badan jenis apple , pear dan buah lai

Sukat pinggang
Sukat punggung

Bahagikan saiz pinggang dan punggung

Dapat jawapan tengok carta di atas …Risiko penyakit pun ada .. tapi risiko tu tak boleh percaya ok …

Lelaki :

  • Above 0.98  = Epal
  • 0.92 < x 0<0.98 = Avokado
  • below 0.92 = Pear

Perempuan :

  • Above 0.88 = Epal
  • 0.76< – <0.98 = Avokado
  • Below 0.76 = Pear

 

puanbee

Untuk review produk wanita , barangan berkaitan anak-anak , makanan , homestay dan lain-lain boleh hubungi puanbee di whatsapp : 011-32095406.

31 thoughts to “Cara tengok bentuk badan jenis apa ?”

  1. Hehe..nampak buah2 tu sedap pulak, teringin nak makan, hik!
    Rasanya badan dah tak berbentuk dah ummi ni,hihi..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *