Cabut Gigi Kakak

Jumaat minggu lepas punya cerita , saya bawa si kakak untuk cabut gigi , tengok si kakak macam nak demam tak bermaya kejap panas kejap surut tapi tak demam apa pun , makan pun agak kurang .. saya rasa macam ada tak kena dengan kakak ni.

saya tanya dia sakit mulut ke ?

Tak gigi kakak goyang katanya ..

Sebelum ni pernah bawa kakak ke klinik gigi tapi doktor tak nak cabut pula , katanya kena tunggu gigi baru tumbuh baru boleh cabut gigi tu . .. sekarang nampak gigi baru dah tumbuh , gigi lama masih ada terkepit antara gigi baru dan gigi lama. Cepat-cepat bawa pergi klinik untuk di cabut , kata doktor kalau tak cabut juga boleh pula merebak jadi ulser.

cabut gigi 2 batang

Saya banyak dapat pertanyaan , boleh ke cabut gigi 2 batang sekali gus ?

Untuk kanak-kanak memang boleh , sebabnya gigi tu bukan gigi kekal , jadi akar gigi tu tak dalam mana , cabut pun sekejap je , sakit pun sehari je , lain lah gigi orang dewasa , memang dalam akar gigi tu . mau 2-3 hari sakit kan.

cabut gigi kanak-kanak
di klinik gigi kampung pandan dalam

Pergi klinik kerajaan je pun , boleh tahan suasana nya , layanan mesra dan ada pulak satu ruang untuk anak-anak bermain..

Dari kecik dah ajar anak sukakan klinik gigi , jadi anak-anak semua berani jumpa doktor gigi , tak macam ibu dia … dengar jarum jer dah fobia .. hahaha ..

Mood : malas ………..

Comments

  1. kena pujuk baik-baik supaya anak tak takut cabut gigi..
    kalau dia sakit nanti… mak bapa pun sakit juga dibuatnya
    Mus recently posted..Gambar Kerapu Bara SempornaMy Profile

  2. erkkk…ngeri la tgk pic kakak ni…tak sakit ke tu…. kiri kanan tu…
    zie fauzi recently posted..Rindu Kat Budak Comot niMy Profile

  3. terernye sampai dua cabutnye

    ank hanie lepas kena cabut aritu, dah fobia plak dgn klinik gigi. ada satu gigi tu, tak trcabut2 lagi, dah tumbuh yg baru depan dia… haha
    Ummi Hanie recently posted..Sekeluarga dilanda virusMy Profile

  4. sampai dua batang dicabutnya, pelik kan, kena tunggu gigi tumbun baru cabut plak, patutnya masa goyang tuh la cabut
    eiela recently posted..Blog Terbiar Dapat BEMy Profile

  5. Anak-anak bila gigi susu mereka sudah mula longgar saya suruh mereka goyang sehingga ia mudah untuk dicabut sendiri di rumah.
    akubiomed recently posted..Wordless Wednesday – #Undi AkuBiomed DiGi WWWOW Awards 2012My Profile

  6. kalo dh tumbuh gigi kekal..nk cabut mmg fobia..huhu
    Jebeng Otai™ recently posted..Wordless Wednesday : IlusiMy Profile

  7. Gigi anak saya yg saya cabut 2 bulan lepas, sampai skrg belum tumbuh lg. Hilang kecomelan sbb gigi dpn yg rongak
    Norasikin recently posted..Resepi Mi Bandung Muar dan Cara Membuat Perencah SegeraMy Profile

  8. kak,

    nape asik error je nak komen ni…

  9. kak,

    knp asik error nak post komen ni..

  10. salam..

    cabut gigi ni sakit kak, kiranya anak akak tu berani lah tu. ;)

    p/s : cantik header baru ni, macam harmony family gitu :)

  11. salam…

    sakit tau cabut gigi, kiranya anak akak ni mmg berani lah ;)

    p/s : comel header baru ni, nampak harmony family gitu ;)

  12. Hebat Kakak sampai dua batang gigi dicabutnya, Azie salute la kat anak Puan Bee Heheheh, Ahhhh Azie penakut bab2 ni larrriii.

  13. alahai..kesiannya kakak…sampai dua batang kena cabut..kuat betul..

  14. Paling takut cabut gigi ni.

  15. sakit tak tu? nampak macam tak sakit je..hehe

  16. macam mana agaknya rasa sakit gigi ek..akak tak pernah sakit gigi..orang kata sakit gigi tu sakit yg terlampau sakit..betul ke? aih kakak tu tak sakit ke? nampak rileks je dia..

  17. ha ko, dua sekali! xpe, kakak hebat la sanggup tadah gigi untuk dicabut :)

  18. saya tak pernah cabut gigi kat klinik..semuanya cabut sendiri je..guna benang..hehe..

  19. saya tak pernah cabut gigi kat klinik…semuanya main cabut sendiri je guna benang or tolak2 sendiri guna lidah..hehe..

  20. samapi 2 skali kene cabut..tak sakit ke..

  21. perhh..2 batang trus..sakit tak??

  22. saya kalau cabut gigi memang takut, ni pon dah lama sangat x pi klinik gigi, takut pula bila nak check dah dewasa skrg nih
    Juan recently posted..[Sponsored Video] GALAXY Note – Introducing Premium Suite with Ice Cream SandwichMy Profile

  23. puan kutu :

    haha kutu tak pernah ke klinik gigi utk cabut gigi.gigi yg pernah dicabut seblum nie semuanya cabut dekat sekolah.tggu nurse dtg.haha..
    puan kutu recently posted..Senaman Berjalan KakiMy Profile

  24. Kalau cabut sendiri memang tak berani
    Razifredz recently posted..Amalan Doa Mendapatkan ZuriatMy Profile

  25. haha ibu dia macam ummiross, takut dengan klinik gigi!!,tapi terpaksa pergi juga, paling kurang nak cuci gigi.
    ummiross recently posted..KAIN PASANG CORAK ETNIK TERBARU CUN!!!My Profile

  26. Adoiiiii…unty ni kan da bbulan2 tau tahan gg lubangg ni….atuttttttttttttttttttttttt

  27. oooo..baru tau budak2 punya bius sapu ubat merah jer..ingatkan cucuk mcm kita jgk…kalau la cucuk berterabur dh budak2 lari kan..

  28. Kemasnya klinik gigi…bagus la dah ajar anak sukakan klinik gigi..gigi mesti terjaga nnt..
    Ibu Mifzal Arsyad recently posted..22 Perkara Pendidikan Untuk Anak-AnakMy Profile

  29. kalau kita cabut garham, biasanya masa cabut x sakit sbb ada bius, bila malam n esoknya barulah terasa menyengat.

  30. hehehe…kakak dah gongak lah nie….
    hafizal recently posted..Polo Sedan | Volkswagen Passat CC R-LineMy Profile

  31. Alamak…….Kesiannya. Macam tak sakit jer tu. Selamber je muka dia. Haha.
    Puan bee…saya ada persoalan ni. Harap sudi membantu. Saya ada terima emel pagi nim. isi kandungan dia macam ni..

    “Hello Google Analytics user!

    You’re already familiar with how Google Analytics can improve your marketing efforts by giving you insights into optimising your website. We just wanted to send you a quick note about the benefits of advertising your business on Google.com.my. We’re offering a MYR 125 free trial to help you drive more customers to your website.

    With AdWords you can showcase your products and services to potential customers at the exact moment they’re searching for businesses like yours. And right now with this MYR 125 free AdWords trial, you could reach customers at no cost.”
    Maafla.. Saya baru lagi. tak tau apa perlu dibuat..can you help me???
    Hafizul recently posted..Kacak La Broadband 1Malaysia NiMy Profile

  32. Kasik aiskrim hilang sakit cabut gigi tu! :D
    anif recently posted..Menunggu Idea Yang Tidak Kunjung TibaMy Profile

  33. guna ipone camera ker nih he3..
    azmanisma recently posted..Entry GatalMy Profile

  34. Aloo sianya kat kakak..
    Nurul recently posted..Peraduan iPunya Beli & Menang Volkswagen Golf TSIMy Profile

Trackbacks

  1. […] mengadu sakit gigi , apa lagi ..pantang ibu dengar sapa-sapa sakit gigi , jom ke klinik gigi dan cabut jek gigi yang rosak tu. Lepas ambil kakak dari KAFA dan ambil una dari PRA terus ke klinik , lepas tu pergi sekolah […]

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge