Cabut Gigi Kakak

Jumaat minggu lepas punya cerita , saya bawa si kakak untuk cabut gigi , tengok si kakak macam nak demam tak bermaya kejap panas kejap surut tapi tak demam apa pun , makan pun agak kurang .. saya rasa macam ada tak kena dengan kakak ni.

saya tanya dia sakit mulut ke ?

Tak gigi kakak goyang katanya ..

Sebelum ni pernah bawa kakak ke klinik gigi tapi doktor tak nak cabut pula , katanya kena tunggu gigi baru tumbuh baru boleh cabut gigi tu . .. sekarang nampak gigi baru dah tumbuh , gigi lama masih ada terkepit antara gigi baru dan gigi lama. Cepat-cepat bawa pergi klinik untuk di cabut , kata doktor kalau tak cabut juga boleh pula merebak jadi ulser.

cabut gigi 2 batang

Saya banyak dapat pertanyaan , boleh ke cabut gigi 2 batang sekali gus ?

Untuk kanak-kanak memang boleh , sebabnya gigi tu bukan gigi kekal , jadi akar gigi tu tak dalam mana , cabut pun sekejap je , sakit pun sehari je , lain lah gigi orang dewasa , memang dalam akar gigi tu . mau 2-3 hari sakit kan.

cabut gigi kanak-kanak
di klinik gigi kampung pandan dalam

Pergi klinik kerajaan je pun , boleh tahan suasana nya , layanan mesra dan ada pulak satu ruang untuk anak-anak bermain..

Dari kecik dah ajar anak sukakan klinik gigi , jadi anak-anak semua berani jumpa doktor gigi , tak macam ibu dia … dengar jarum jer dah fobia .. hahaha ..

Mood : malas ………..

65 Comments

  1. Mus 27 April 2012 Reply
  2. zie fauzi 26 April 2012 Reply
  3. Ummi Hanie 26 April 2012 Reply
  4. eiela 26 April 2012 Reply
  5. akubiomed 26 April 2012 Reply
  6. Jebeng Otaiβ„’ 25 April 2012 Reply
  7. Norasikin 25 April 2012 Reply
  8. syira 25 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 25 April 2012 Reply
  9. syira 25 April 2012 Reply
  10. syira 25 April 2012 Reply
  11. syira 25 April 2012 Reply
  12. Azie 25 April 2012 Reply
  13. kesoma.rai 25 April 2012 Reply
  14. Jobless Girl 25 April 2012 Reply
  15. mrs.yie 25 April 2012 Reply
  16. mrs.yie 25 April 2012 Reply
  17. mama adam 25 April 2012 Reply
  18. bardboo 24 April 2012 Reply
  19. bardboo 24 April 2012 Reply
  20. akhiyy 24 April 2012 Reply
  21. akhiyy 24 April 2012 Reply
  22. Juan 24 April 2012 Reply
  23. puan kutu 24 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
      • syira 25 April 2012 Reply
    • Juan 24 April 2012 Reply
  24. Razifredz 24 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
  25. ummiross 24 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
  26. juanita 24 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
    • Juan 24 April 2012 Reply
  27. fieda 24 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
  28. Ibu Mifzal Arsyad 24 April 2012 Reply
    • Juan 24 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
  29. Denaihati 24 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
    • Juan 24 April 2012 Reply
      • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
  30. hafizal 24 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
      • hafizal 25 April 2012 Reply
      • hafizal 25 April 2012 Reply
    • Juan 24 April 2012 Reply
  31. Hafizul 24 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
      • Hafizul 24 April 2012 Reply
        • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
          • shraqs 24 April 2012 Reply
            • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
  32. anif 24 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
    • Juan 24 April 2012 Reply
  33. azmanisma 24 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
  34. Nurul 24 April 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 24 April 2012 Reply
    • Juan 24 April 2012 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.