Cabaran Beras Jasmine Basmathi King Panjanggggggg

Spread the love

Kalau korang di beri beras Jasmin Basmathi king ni , apa korang akan masak ? ermm briyani je biasanya kan ? sebenarnya beras basmathi ni boleh di masak pelbagai jenis hidangan nasi. Yang biasa-biasa pun boleh. Cuma nak dengan tak nak je la. Serius saya makan nasi briyani di kedai je lepas tu tak pernah la beli dan masak nasi di rumah menggunakan beras basmathi , jadi teringin nak cuba … kita cuba hasilkan makanan yang boleh di makan mengunakan beras Jasmin Basmathi king yang di katakan lebih ber aromatik dan lebih panjang dari beras basmathi lain. Ermmm .. macam mana ye rasanya  ?

basmathi king jasmine

Beras Basmathi King -Special  Super  Long Aromatic  Variety

Dan di bawah adalah bahan rempah yang akan di masak untuk di jadikan makanan sampingan dari beras Basmathi King jenama Jasmine ni. Tak kan nak makan nasi je terkontang kanting kan … mesti ada lauk nya sekali …

Resepi Kari Kepala Ikan Sentuhan Orang Utara

Cer teka  SAYA NAK MASAK NASI APA DAN LAUK APA ???  bersambung ….

Salah satu dah update 3/8/2013 –

  1. Resepi Kari Kepala Ikan Sentuhan Orang Utara

28 thoughts on “Cabaran Beras Jasmine Basmathi King Panjanggggggg”

  1. Pingback: Resepi Nasi Minyak Beras Basmathi King Jasmine ( Jamuan Puasa ) | ~ Ini lah FaMiLi @ Puanbee.com ~

  2. Salam Puan Bee,

    Best la kalau pandai masak sendiri. Saya kat rumah baru try dengan nasi daging, Belum try lagi nasi briyani.

    1. wasalm ..

      nanti 2 – 3 hari lg dtg la .. memang lauk + nasi ada resepi saya letak , bergambar lagi … senang nak ikut … 🙂

  3. Emm tak ada pengalaman lagi makan beras masmathi ni..hehe..apa lauk tu?tak sabar rasa nak tahu PB nk masak apa dengan perkasaan mcm tu..hehe

  4. Kak Jie pun masak nasi biasa, pun campur dengan beras basmathi jasmine ni bee… buat nasi ayam pun, angah cakap sedap sangat.

    kak jie nak teka bee masak boleh?
    hahaha

    1. kakjie tk leh teka .. dilarang keras hahahaha ..

      last2 yg lebih tu mcm2 bee buat , nasi lemak , nasi hujan panas , nasi putih biasa .. layan ..

        1. a’ah dah cek balik , maaf RM46 ++ Juga harganya , tp 5 kilo kira ok lagi kalau nak jamu anak beranak makan sedap2 sekali sekala 🙂

  5. Salam Puan Bee….

    Saya suka berasmati. Sejak mak sakit kencing manis dia makan beras tu dengan kiteorang semua makan. Bukan sahaja boleh masak beriyani tapi bole masak nasi minyak nasi tomato nasi putih gitu je pon sedap…Hehehehe

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *