Cabaran Beras Jasmine Basmathi King Panjanggggggg

Kalau korang di beri beras Jasmin Basmathi king ni , apa korang akan masak ? ermm briyani je biasanya kan ? sebenarnya beras basmathi ni boleh di masak pelbagai jenis hidangan nasi. Yang biasa-biasa pun boleh. Cuma nak dengan tak nak je la. Serius saya makan nasi briyani di kedai je lepas tu tak pernah la beli dan masak nasi di rumah menggunakan beras basmathi , jadi teringin nak cuba … kita cuba hasilkan makanan yang boleh di makan mengunakan beras Jasmin Basmathi king yang di katakan lebih ber aromatik dan lebih panjang dari beras basmathi lain. Ermmm .. macam mana ye rasanya  ?

basmathi king jasmine

Beras Basmathi King -Special  Super  Long Aromatic  Variety

Dan di bawah adalah bahan rempah yang akan di masak untuk di jadikan makanan sampingan dari beras Basmathi King jenama Jasmine ni. Tak kan nak makan nasi je terkontang kanting kan … mesti ada lauk nya sekali …

Resepi Kari Kepala Ikan Sentuhan Orang Utara

Cer teka  SAYA NAK MASAK NASI APA DAN LAUK APA ???  bersambung ….

Salah satu dah update 3/8/2013 –

  1. Resepi Kari Kepala Ikan Sentuhan Orang Utara

puanbee

Untuk review produk wanita , barangan berkaitan anak-anak , makanan , homestay dan lain-lain boleh hubungi puanbee di whatsapp : 011-32095406.

28 thoughts to “Cabaran Beras Jasmine Basmathi King Panjanggggggg”

  1. Kak Jie pun masak nasi biasa, pun campur dengan beras basmathi jasmine ni bee… buat nasi ayam pun, angah cakap sedap sangat.

    kak jie nak teka bee masak boleh?
    hahaha

    1. kakjie tk leh teka .. dilarang keras hahahaha ..

      last2 yg lebih tu mcm2 bee buat , nasi lemak , nasi hujan panas , nasi putih biasa .. layan ..

  2. Salam Puan Bee….

    Saya suka berasmati. Sejak mak sakit kencing manis dia makan beras tu dengan kiteorang semua makan. Bukan sahaja boleh masak beriyani tapi bole masak nasi minyak nasi tomato nasi putih gitu je pon sedap…Hehehehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *