Cabaran Beras Jasmine Basmathi King Panjanggggggg

Cabaran Beras Jasmine Basmathi King Panjanggggggg

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kalau korang di beri beras Jasmin Basmathi king ni , apa korang akan masak ? ermm briyani je biasanya kan ? sebenarnya beras basmathi ni boleh di masak pelbagai jenis hidangan nasi. Yang biasa-biasa pun boleh. Cuma nak dengan tak nak je la. Serius saya makan nasi briyani di kedai je lepas tu tak pernah la beli dan masak nasi di rumah menggunakan beras basmathi , jadi teringin nak cuba … kita cuba hasilkan makanan yang boleh di makan mengunakan beras Jasmin Basmathi king yang di katakan lebih ber aromatik dan lebih panjang dari beras basmathi lain. Ermmm .. macam mana ye rasanya  ?

basmathi king jasmine

Beras Basmathi King -Special  Super  Long Aromatic  Variety

Dan di bawah adalah bahan rempah yang akan di masak untuk di jadikan makanan sampingan dari beras Basmathi King jenama Jasmine ni. Tak kan nak makan nasi je terkontang kanting kan … mesti ada lauk nya sekali …

Resepi Kari Kepala Ikan Sentuhan Orang Utara

Cer teka  SAYA NAK MASAK NASI APA DAN LAUK APA ???  bersambung ….

Salah satu dah update 3/8/2013 –

  1. Resepi Kari Kepala Ikan Sentuhan Orang Utara

Comments

  1. selalu campur dengan beras biasa aje..tu pun dah cukup sedap dan wangi.

  2. Puan Bardboo :

    bard kalau makan beras ni, rasa macam tak kenyanglah….huhu..

  3. beras basmathi memang sesuai untuk mengidap kencing manis…

  4. beras nie panjangkan? cepat kenyang..masak nasi arab je..

  5. masa di Tanzania gemar masak nasi putih campur beras wangi + basmathi = superb

    teka jer = nasi dagang

  6. Semua duk citer pasal beras Basmathi King je ni..kak jie pon cter mende sama gak ni..ada sesuatu ni..

  7. beras ni bagus dan cepat kenyang. dengan rempah kari ikan ni nak buat apa la agaknya…

  8. rasanya raya ni nak pekena beras ni lah

  9. Salam Puan Bee,

    Best la kalau pandai masak sendiri. Saya kat rumah baru try dengan nasi daging, Belum try lagi nasi briyani.

    • wasalm ..

      nanti 2 – 3 hari lg dtg la .. memang lauk + nasi ada resepi saya letak , bergambar lagi … senang nak ikut … 🙂

  10. Emm tak ada pengalaman lagi makan beras masmathi ni..hehe..apa lauk tu?tak sabar rasa nak tahu PB nk masak apa dengan perkasaan mcm tu..hehe

  11. Kak Jie pun masak nasi biasa, pun campur dengan beras basmathi jasmine ni bee… buat nasi ayam pun, angah cakap sedap sangat.

    kak jie nak teka bee masak boleh?
    hahaha

    • kakjie tk leh teka .. dilarang keras hahahaha ..

      last2 yg lebih tu mcm2 bee buat , nasi lemak , nasi hujan panas , nasi putih biasa .. layan ..

    • sama style kita kakjie. kadang2 cik abg beli beras basmati ni, dia suh campur dgn beras biasa, masak biasa tu je pun… mmg wangi…

  12. Wah bestnya dapat makan sedap. 🙂

  13. pernah beli basmathi biasa ja..bukan yg king punya..utk masak nasi hujan panas hehe

  14. Setakat ni, tak pernah lagi cuba Beras Jamine Basmathi King .. 😀

  15. Berapa ringgit sekilo harga Beras Bashmati Jasmin King ni… Kalau tak mahal bolehlah beli…

  16. Salam Puan Bee….

    Saya suka berasmati. Sejak mak sakit kencing manis dia makan beras tu dengan kiteorang semua makan. Bukan sahaja boleh masak beriyani tapi bole masak nasi minyak nasi tomato nasi putih gitu je pon sedap…Hehehehe

    • beras basmathi ni satu je saya perasan , bau wangi , dan cepat kenyangkan .. memang elok utk rg kencing manis sbb kurang kanji

Trackbacks

  1. […] kegemaran si suami adalah kari kepala ikan dan nasi minyak. Kalau dah baca entri sebelum ini iaitu Cabaran beras Jasmine Basmathi King   dan juga resepi kari kepala ikan sentuhan orang utara ini adalah untuk melengkapkan Resepi Nasi […]

Speak Your Mind

*