Bunga bunga syurga selitkan kisah anak yatim

Saya dah tengok drama bunga bunga syurga episod 2 , manakala episod 1 tak sempat tengok , almaklumlah kadang-kadang tak sempat nak menonton. Walau pun baru saja episod 2 yang di tayangkan di TV3 , saya dapat rasa cerita ni bagus dan ada banyak isi tersirat di dalam drama bunga bunga syurga pada kali ini. Jom baca sinopsis bunga bunga syurga ni memang mantap.

dalam bunga bunga syurga
Saya suka part ustaz marah ajar Johan As’ari mengaji – kredit : budiey.com

Dalam drama ini ada beberapa isu di bangkitkan.

  • Jika ingin bekerja di syarikat besar kena buka tudung , apa pilihan penonton ? setuju atau tidak ?
  • Jangan makan harta anak yatim , malangnya ramai yang tak sedar benda ni.
  • Susahnya seorang manusia hendak berbuat baik , kerana tidak mendapat sokongan.
  • Bersedekahlah untuk membantu meudahkan orang lain.

Saya suka drama ni .. baru episod 2 tapi dah ada banyak maksud tersirat.

Rozita che wan
kredit gambar : budiey.com

Rozita Che Wan yang memegang watak Baidah dalam drama bunga bunga syurga , punya lah jahat nya ..tak padan dengan muka cantik. Haa itu tandanya Rozita Che Wan dapat menjayakan watak yang di beri. Lamanya nak tengok episod 3 pula , alahai…Nak tengok episod 1 dan episod 2 jika terlepas boleh tengok di tonton yek..

Comments

  1. saya x pernah lagi tgk

  2. maya mustwany :

    nasib baik dapat kawan yang bagus macam tuh.ustaz tegas..hihihi
    cik ta..eee geram tul la lakonan dia.hebat2. sampai hati pak cik nya.tak sabar nak tunggu dia koma.

    errr biar tak keje asalkan tak yah bukak tudung..mgarut tul nak sruh2 bkak tdung lak.dasar gatai..

  3. haha ! nis pun suke part johan kena gertak dgn rotan tu ! lawak sungguhhh~

  4. saya memang suka tengok citer…teringat masa silam lalu…

  5. Saya juga tgk citer.
    Rasanya bagus utk muhasabah diri. Jika saya yang diwariskan anak2 yatim, rasanya tidak mungkin sekejam mereka. Cuma, kebaikan saya mungkin akan bertambah bila tahu yg anak2 yatim tu kaya. Bukan nk mkn duit mereka, tapi eentah… Entah la… Kita mungkin baik sbb belum alami perkara2 begitu. Sbb belum diduga. Apa2 pun semoga kita terhindar dr perkara 2, sebegitu

  6. Mama Murai :

    Tak tengok cerita ni lagi, tapi dari sinopsis yang sama baca, macam menarik… la ni memang tak boleh nak tengok sebab astro pun tak pasang lagi. Nak harapkan tv percuma kat Labuan memang sampai ke tua lah gamaknya. Sebab siaran TV kat sini memang tak jelas…

  7. teringat sy tgk kat kedai makan.. sempat gak babak ganas tu..hehe

  8. tak berkesempatan tgok lg..tp tgok iklan macam best..

  9. tak tgk sangat coz zaim sgt dgn anak2 yatim…

  10. penah tgk skali cite ni.. mmg best tp apakan daya tak de masa nk folo huhu

  11. dzuandiey :

    cerita yg penuh babak2 sedih..tak tahan betul…huhu….

  12. dzuandiey :

    serius best cter ni…haha..first time la pula cikgu nak layan citer2 gini… šŸ™‚

  13. Myra pun suka gak citer nih..
    Sedih part Abah nak lepaskan ‘anak-anak’ nya pada jagaan ustaz lain..

  14. x tgk epi 2 lg..tgk ckit je..

  15. suka tgk Johan Asahari..

  16. saya pun tgk dari episod pertama…uii…pertama kali tgk rozita che wan jadi garang tak ingat…garang betul..mmg cite ni terbaik la..sedih tgk anak yatim diperlakukan sedemikian rupa..

Speak Your Mind

*