Borong makanan kucing , stok 3 bulan

Ya … ahli group pencinta kucing sekalian, saya sekarang dah mula membeli makanan kucing secara borong , beli sikit-sikit rasa macam banyak sangat habis duit , bayangkan jika 500g dah RM17 seminggu 3 kampit , bermakna sebulan ada 12 kampit. Sila lah congak sendiri. Kuat juga anak-anak kucing ni makan , ye lah nak beri nasi bergaul ikan tu macam tak sesuai , berbau satu rumah. Dan kucing macam tak sesuai makan macam tu , mereka pasti cirit birit. Jadi sekarang beri makan jenis biskut je …

Ingin Bela Kucing? Klik Sini!

kucing

umur baru 7 bulan .. 

Sekarang kucing-kucing memang dah besar , gemuk juga … kemain macho lagi tu .. si hero dah pandai ngorat , ngorat pulak adik dia sendiri si ketot , alahai … kami mula-mula ingat si ketot tu jantan , rupanya betina.. adeh !

Ketot pula jenis pemalu , tak manja macam hero ni .. hero ni muka tak malu , asyik nak cium orang je .. haha .. tengok balik gambar-gambar kucing ni selepas di lahirkan dulu .. comel je .. nak tengok ?? klik sini  , sini  , sini , sini  , sini  , sini  , sini  & sini .

borong makanan kucing

Panduan Menjaga Kucing! Klik Sini!

Makanan kucing jenama Sweetheart ni beli 3 bulan lepas , dah hampir habis pun … dalam kampit tu ada  7kg , dapat percuma 1 kg , jadi 8 kg la .. harga dalam RM60 beli di Pasar Seni KL.

borong makanan kucing

Lepas tu , agaknya kucing tu bosan makan jenama yang sama sampai 3 bulan , kucing nampak tak berselera jadi kita tukar perisa dan jenama pula. Makanan kucing ni jenama PRO DIET . Saja nak tukar pun ye juga , sebab tengok kakak beri kucing nya makan jenis ni , kemain gemuk macam garfield tu.

Jenama pro diet ni mahal sedikit dari jenama di atas , tak tau la faktor jenama atau faktor tempat membeli tu , EN KAY beli ni di Nilai pula. RM70 untuk 8 kg , percuma 1kg jadi 9kg la kandungan nya. Walau bagaimana pun masih murah di bandingkan jika kita beli sikit-sikit.

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - Borong makanan kucing , stok 3 bulan0

31 Comments

  • Zaini

    20/04/2017 at 9:48 AM Reply

    Assalamualaikum…
    Sy ade membekal secara pukal makanan kucing jenama Cat Pro 20kg jika berminat sila hubungi sy di talian 0137263600

  • Zubaidah

    02/01/2014 at 6:36 PM Reply

    Sy ada Promotion utk ProDiet 8Kg+1Kg (Total 1 Kg).. Stock baru sampai..Termurah so far..
    1 Beg RM63.00
    2 Beg RM62.00/beg
    3 Beg RM61.00/beg
    4 beg above RM60.00/beg

    PetShop AZ FEED & FARM ENTERPRISE..
    No 32, Jln Raja Mokhtar Dua
    Off Jln Kapar
    42200 Klang, Selangor

    Boleh Call/watsup/SMS: 0166366291-Andrew
    Zue-0162506301

    • amalina

      02/03/2014 at 9:14 AM Reply

      blh hntr pos kew?

      • puanbee

        02/03/2014 at 1:50 PM Reply

        berat.. rugi duit pos baik beli di tesco pun ada .. mahal dlm rm20 je

  • siti

    14/12/2013 at 7:37 PM Reply

    salam.nak tanya, kat mana boleh beli makanan kucing prodiet yg dalam tin tu secara borong? dan makanan kering bijirin kucing friskies pek besar borong?

  • suri

    29/10/2013 at 8:11 PM Reply

    hi, nak tahu kat mana nak beli makanan kucing secara borong tu ek?? thanks 🙂

  • mama3heroo

    11/07/2013 at 3:55 PM Reply

    wah..untung la kucen2 bee tu..hehe..m3h takut kucen..ngee

  • Kak Long Mawar Merah

    10/07/2013 at 12:03 AM Reply

    Amboi, tampan sungguh si hero tu. Kak Long suka tengok kucing, tapi masih tak sanggup nak bela.
    Selamat berpuasa bee!

    • puanbee

      10/07/2013 at 7:29 AM Reply

      Selamat berpuasa kaklong 🙂

  • nza

    09/07/2013 at 4:52 PM Reply

    banyak tuuuuu….selamat berpuasa Bee.

    • puanbee

      10/07/2013 at 7:30 AM Reply

      Habis kak , selamat berpuasa kak

  • hafiz

    09/07/2013 at 1:59 PM Reply

    Saya beli yg timbang punya je jimat sikit

    • puanbee

      10/07/2013 at 7:31 AM Reply

      Ooo sini tk jumpa lg yg timbang ..

    • cip

      25/09/2016 at 12:23 PM Reply

      Mana nk beli makanan timbang ye?

  • Hairul Azni

    09/07/2013 at 1:32 PM Reply

    Best dapat bela kucing..dulu2 masa di kampung ada bela..sekarang ni dah tak bela sebab wife saya alahan pada kucing..

  • diana

    09/07/2013 at 9:01 AM Reply

    dah besaq dah depa.yang lain mana Bee..yang ni bulu paling cantik ni..jaga2 takut orang curi..
    memilih makan jugak diorang ye..betui la..nasik dengan ikan tu kadang2 buat bulu depa gugur..

    • puanbee

      09/07/2013 at 12:33 PM Reply

      Makan nasi , tp cirit birit pula , dah la semua pun dlm rumah , makan tido berak , nanti bau busuk , bee geli sikit haha

    • puanbee

      09/07/2013 at 12:35 PM Reply

      Yg lain , bg adik 1 , kakak 1 , blogger ambik 1 , semua jaga baik punya

  • akubiomed

    08/07/2013 at 10:46 PM Reply

    Bulan puasa haiwan mendoakan tuannya. Lagi pun kucing adalah haiwan kesayangan Nabi SAW.

  • Denaihati

    08/07/2013 at 10:23 PM Reply

    boleh tahan kosnya kalau beli sikit-sikit, boleh lebih dari susu anak..tapi berbakti pada binatang kesayangan Nabi mesti dapat ganjaran yang besar, insyaAllah.
    p/s: kucing ni taknak makan nasi ke….heee

    • puanbee

      09/07/2013 at 12:34 PM Reply

      Tau tkpe , lebih dr susu anak , depa makan je nasi kalau bagi , masaalah tang pembuangan , geli pula hahaha

  • Anuar

    08/07/2013 at 10:16 PM Reply

    Eloklah beli borong… Lebih menjimatkan… Erk nak tanya… Kucing ni dikelaskan dalam haiwan jenis apa?

    1) Omnivor
    2) Karnivor
    3) Herbivor

    Klu : Jenis haiwan biasanya dikelaskan berdasarkan jenis masakan yang mereka makan… 😉

    • puanbee

      09/07/2013 at 12:34 PM Reply

      Alamak , jenis apa pun tak tau nanti cr jawapan hu2

  • Juan

    08/07/2013 at 8:57 PM Reply

    saya suka kucing, tp mak saya x suka sebab geli, so sedih x dapat nak bela

    • puanbee

      09/07/2013 at 12:36 PM Reply

      Akk pun tk berapa suka , ni semua suami n anak sulung punya kerja , akk jaga tang kebersihan dan arahan je .. hee makanan suami anak 2 bahagian cuci , mak depa jd alarm je .. tolong ingatkan bahagian yg perlu , yg best nya kucing manja pula dengan akk …

  • nurmisnan

    08/07/2013 at 5:28 PM Reply

    borong makanan kucing yer bee… hik3

    • puanbee

      09/07/2013 at 12:38 PM Reply

      Ye terpaksa borong hihi

  • Ummi Hanie

    08/07/2013 at 5:08 PM Reply

    dah mcm ank juge kucing2 ni ye… ohh x sanggup daku nak tambah ‘anak’ walaupun dulu sgt2 suka kucing…

  • reezluv

    08/07/2013 at 4:46 PM Reply

    jelesnya tak dapat nak bela kucing buat masa ni..huhuhu..alahai rindunya kat kucing..wuwuwuw

  • Azie

    08/07/2013 at 4:45 PM Reply

    Comel tengok gambar masa kucing2 tu masih kecilkan. Ermm Putih sekarang kurang makan. Manja memang terlampau. Sekarang suka makan nasi , tak bagi nasi mogok tak nak makan. Nanti boleh la try beli jenama Pro Diet tu biar putih gemuk sikit.

Post a Comment