Borong makanan kucing , stok 3 bulan

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ya … ahli group pencinta kucing sekalian, saya sekarang dah mula membeli makanan kucing secara borong , beli sikit-sikit rasa macam banyak sangat habis duit , bayangkan jika 500g dah RM17 seminggu 3 kampit , bermakna sebulan ada 12 kampit. Sila lah congak sendiri. Kuat juga anak-anak kucing ni makan , ye lah nak beri nasi bergaul ikan tu macam tak sesuai , berbau satu rumah. Dan kucing macam tak sesuai makan macam tu , mereka pasti cirit birit. Jadi sekarang beri makan jenis biskut je …

Ingin Bela Kucing? Klik Sini!

kucing

umur baru 7 bulan .. 

Sekarang kucing-kucing memang dah besar , gemuk juga … kemain macho lagi tu .. si hero dah pandai ngorat , ngorat pulak adik dia sendiri si ketot , alahai … kami mula-mula ingat si ketot tu jantan , rupanya betina.. adeh !

Ketot pula jenis pemalu , tak manja macam hero ni .. hero ni muka tak malu , asyik nak cium orang je .. haha .. tengok balik gambar-gambar kucing ni selepas di lahirkan dulu .. comel je .. nak tengok ?? klik sini  , sini  , sini , sini  , sini  , sini  , sini  & sini .

borong makanan kucing

Panduan Menjaga Kucing! Klik Sini!

Makanan kucing jenama Sweetheart ni beli 3 bulan lepas , dah hampir habis pun … dalam kampit tu ada  7kg , dapat percuma 1 kg , jadi 8 kg la .. harga dalam RM60 beli di Pasar Seni KL.

borong makanan kucing

Lepas tu , agaknya kucing tu bosan makan jenama yang sama sampai 3 bulan , kucing nampak tak berselera jadi kita tukar perisa dan jenama pula. Makanan kucing ni jenama PRO DIET . Saja nak tukar pun ye juga , sebab tengok kakak beri kucing nya makan jenis ni , kemain gemuk macam garfield tu.

Jenama pro diet ni mahal sedikit dari jenama di atas , tak tau la faktor jenama atau faktor tempat membeli tu , EN KAY beli ni di Nilai pula. RM70 untuk 8 kg , percuma 1kg jadi 9kg la kandungan nya. Walau bagaimana pun masih murah di bandingkan jika kita beli sikit-sikit.

Comments

  1. Assalamualaikum…
    Sy ade membekal secara pukal makanan kucing jenama Cat Pro 20kg jika berminat sila hubungi sy di talian 0137263600

  2. Sy ada Promotion utk ProDiet 8Kg+1Kg (Total 1 Kg).. Stock baru sampai..Termurah so far..
    1 Beg RM63.00
    2 Beg RM62.00/beg
    3 Beg RM61.00/beg
    4 beg above RM60.00/beg

    PetShop AZ FEED & FARM ENTERPRISE..
    No 32, Jln Raja Mokhtar Dua
    Off Jln Kapar
    42200 Klang, Selangor

    Boleh Call/watsup/SMS: 0166366291-Andrew
    Zue-0162506301

  3. salam.nak tanya, kat mana boleh beli makanan kucing prodiet yg dalam tin tu secara borong? dan makanan kering bijirin kucing friskies pek besar borong?

  4. hi, nak tahu kat mana nak beli makanan kucing secara borong tu ek?? thanks 🙂

  5. mama3heroo :

    wah..untung la kucen2 bee tu..hehe..m3h takut kucen..ngee

  6. Kak Long Mawar Merah :

    Amboi, tampan sungguh si hero tu. Kak Long suka tengok kucing, tapi masih tak sanggup nak bela.
    Selamat berpuasa bee!

  7. banyak tuuuuu….selamat berpuasa Bee.

  8. Saya beli yg timbang punya je jimat sikit

  9. Hairul Azni :

    Best dapat bela kucing..dulu2 masa di kampung ada bela..sekarang ni dah tak bela sebab wife saya alahan pada kucing..

  10. dah besaq dah depa.yang lain mana Bee..yang ni bulu paling cantik ni..jaga2 takut orang curi..
    memilih makan jugak diorang ye..betui la..nasik dengan ikan tu kadang2 buat bulu depa gugur..

  11. Bulan puasa haiwan mendoakan tuannya. Lagi pun kucing adalah haiwan kesayangan Nabi SAW.

  12. boleh tahan kosnya kalau beli sikit-sikit, boleh lebih dari susu anak..tapi berbakti pada binatang kesayangan Nabi mesti dapat ganjaran yang besar, insyaAllah.
    p/s: kucing ni taknak makan nasi ke….heee

  13. Eloklah beli borong… Lebih menjimatkan… Erk nak tanya… Kucing ni dikelaskan dalam haiwan jenis apa?

    1) Omnivor
    2) Karnivor
    3) Herbivor

    Klu : Jenis haiwan biasanya dikelaskan berdasarkan jenis masakan yang mereka makan… 😉

  14. saya suka kucing, tp mak saya x suka sebab geli, so sedih x dapat nak bela

    • Akk pun tk berapa suka , ni semua suami n anak sulung punya kerja , akk jaga tang kebersihan dan arahan je .. hee makanan suami anak 2 bahagian cuci , mak depa jd alarm je .. tolong ingatkan bahagian yg perlu , yg best nya kucing manja pula dengan akk …

  15. borong makanan kucing yer bee… hik3

  16. dah mcm ank juge kucing2 ni ye… ohh x sanggup daku nak tambah ‘anak’ walaupun dulu sgt2 suka kucing…

  17. jelesnya tak dapat nak bela kucing buat masa ni..huhuhu..alahai rindunya kat kucing..wuwuwuw

  18. Comel tengok gambar masa kucing2 tu masih kecilkan. Ermm Putih sekarang kurang makan. Manja memang terlampau. Sekarang suka makan nasi , tak bagi nasi mogok tak nak makan. Nanti boleh la try beli jenama Pro Diet tu biar putih gemuk sikit.

Speak Your Mind

*