Bengkung Paling Senang Nak Di Pakai Selepas Bersalin

Pemakaian bengkung selepas besalin memang popular dalam adat tradisi orang melayu di Malaysia ni , namum berapa ramai yang praktikkan pemakain bengkung ni ? Saya sendiri beri berbagai alasan untuk tidak memakai bengkung ketika selepas beranak , dan natijahnya .. perut mengembang , bukan buncit macam lelaki yang buncit tu , tapi sebaliknya kulit yang menggelebeh..

Untuk mengembalikan kulit perut seperti sediakala memanglah kena berdisiplin memakai bengkung. Bengkung juga banyak pilihan di zaman sekarang , nak yang mahal ? nak yang murah ? bergantung pada si pemakai …

Tapi alang-alang dah membeli apa kata kita beli sesuatu yang sangat bermanfaat untuk kesihatan badan kita , berkualiti .. tahan lama , serta mudah untuk di pakai .. maklumlah selepas bersalin , pegerakkan agak terhad kan ? susah nak bergerak sebab luka-luka jahitan , sebab sakit batu meroyan sebagainya lagi… jom tengok kenapa korang harus pilih bangkung yang dari Premium Beautiful ini.

pakai bengkung selepas besalin

  1. 7 batang keluli yang dapat menyokong bahagian pinggang dan mengukuhkan tulang belakang, seterusnya memperbaiki postur badan.
  2. Reka bentuk ergonomi yang unik dapat menyelaraskan lemak pada bahagian pinggang ke bahagian dada dan pinggul, seterusnya menghasilkan kontur badan yang menarik.
  3. Benang yang diimport dari Jepun membantu membentuk kontur badan yang menarik.
  4. Reka bentuknya yang fleksibel dapat memberi kesan yang memuaskan berdasarkan bentuk badan seseorang.
  5. 3 pasang cangkuk membolehkan anda membuat penyelarasan yang sesuai.
  6. Perhiasan berlian berbentuk rama-rama menonjolkan keunggulan produk.
  7. Ada FIR untuk pengaliran darah , membuang selulit serta membakar lelemak di kawasan perut.

Harga mengikut saiz korang , kena sukat dalam inci , very ekslusif kan ? beli bengkung pun ada saiz , disukat mengikut badan dan nak pakai pun mudah .. Sebanarnya selepas beranak , adalah masa paling sesuai untuk kembali langsing , jaga lah sebelum terlewat … sangat rugi kalau korang beli corset lepas tu tak pakai sebab tak selesa , biar beli mahal sikit dan boleh pakai hari-hari , nak cuci pun senang.. saya cakap bukan kerana saya nak jual benda ni tak.. saya berani cakap sebab saya dah pakai lebih 8 jam sehari .. dulu2 semasa beranak kan anak saya yang tiga orang bermacam jenis corset saya beli tau …tapi semua tk boleh pakai lebih dari 2 jam.. sebabnya selepas besalin makan memang kita jaga dah , cuma perlukan bantuan untuk kecutkan kulit perut yang mengembang selama 9 bulan tu kan ?

Harga bermula dari RM 600- RM900

Hubungi saya puanbee

tie2kay@gmail.com

P/S: Fasha Sanda dan Yanmieonline meh sini beli bengkung 🙂

Please follow and like us:
follow subscribe - Bengkung Paling Senang Nak Di Pakai Selepas Bersalin0

13 Comments

  • Hafizul

    27/05/2012 at 1:32 PM

    Dulu pakai tali belit2 kat pinggan…sekarang pakai zip jer..hahaha..senang nya…

  • Jebeng Otai™

    27/05/2012 at 11:55 AM

    pengganti bengkung tradisional..

  • akubiomed

    27/05/2012 at 1:17 AM

    Teringat akan pemberian bengkung untuk wanita bersalin banyak tali oleh arwah emak mertua.

  • nurmisnan

    27/05/2012 at 12:04 AM

    kalau lepas bersalin sodap kalau guna bengkung kain sendiri
    tapi skrg dah moden.. semua ada

    Alamak Bee.. i loike that bengkung u know.. mau ramping maa…

    • puanbee

      27/05/2012 at 3:15 PM

      boleh grab satu lah , kompom boleh ramping maa.. bee pakai butang ke tiga dah .. siyokk..

  • ummiross

    26/05/2012 at 11:42 PM

    pakai bengkung badan maintain cantik..

    • puanbee

      27/05/2012 at 3:17 PM

      kan ummie ..:)

  • Denaihati

    26/05/2012 at 11:33 PM

    makin mudah ibu lepas bersalin sekarang ni, kalau dulu susahnya nak pakai yg jenis bertali-tali.

    • puanbee

      27/05/2012 at 3:17 PM

      itu jenis bertali2 , mak saya pakai jenis panjang tu , hujung kain di kepit ke pintu , lepas tu pusing2 untuk lilitkan ke pinggang ..susah kan ..

  • Ummi Hanie

    26/05/2012 at 11:06 PM

    nis pun lepas bersalin aritu pakai corset lama emak, lebih 8 jam pun ada… bila dah biasa pakai, tak pakai rasa xsedap bdn 😉

    • puanbee

      27/05/2012 at 3:16 PM

      yup betul … bee skrg ni tk boleh keluar rumah kalau tk pakai

  • eiela

    26/05/2012 at 10:54 PM

    macam korset rupanya.

    • puanbee

      27/05/2012 at 3:16 PM

      memang lah yang , corset pb ni , tp akk jual satu2 pun boleh 🙂