Ayam Penyet – AP Bandar Baru Ampang

Allhamdulillah masih merasai nikmat makan dan nikmat rasa. Misi mencari ayam penyet tak habis lagi , sekarang ni kalau boleh nak rasa semua ayam penyet yang ada di berdekatan , selagi tak dapat rasa yang sedap. Dapat satu kedai yang memang berbaloi dari segi rasa dan harga insyallah saya adalah pelanggan tetap.

Kali ni pergi merasa makan nasi ayam penyet AP di Bandar Baru Ampang. Outlet nya banyak rupanya bila balik saya cari di internet.  Lebih dari 25 buah outlet. Tetapi saya baru merasa di Ampang je la , tak jauh dari rumah saya namun saya jarang ke kawasan sana. Jalan sesak ya amat! Kadang-kadang tu boleh la.

ayam penyet di ampang

Nasi + Ayam penyet , Nasi + Daging penyet (namanya lain , lupa pula .. pandai2 bagi nama daging penyet … ) , Nasi + Sambal petang udang , Sayur dan tapau satu set untuk aliya  ..

restoran ayam penyet di ampang

Abe makan nasi ayam penyet .. nasi sikit sangat .. macam tak puas .. nasib la ada order sayur tambahan , kalau tak ..

2013-02-01 17.05.47

Ini lah daging tu .. apa nama dia eh ..lupa pula .. kena tanya pada bro hazman fadzil ni .. hehe..

2013-02-01 17.06.02

Sambal udang dan petai kesukaan En somi , tapi dia macam tak layan jek .. mesti suka masakkan udang + petai bini dia ..  Masuk bakul angkat sendiri.  🙂

Bagi saya kalau nak letak berapa bintang  saya boleh kasi 6/10 .. boleh la … sebab lapar bedal la semua .. penat round GM .. nanti nak update kisah di GM pula.. nantikan ….

Peribahasa : Masuk bakul angkat sendiri = Maksudnya Puji diri sendiri 🙂 .. Gurau2 jek …

Comments

  1. saya pon pernah makan, saya pon bagi bintang 6/10 tapi bukan kat tempat ni lah tempat lain

  2. gigih tuu memburu AP…

    ok nanti nis citer AP area nis pule

  3. Ternyata di Malaysia ada juga ayam penyet…Tampilan tema blognya rupanya telah berganti..jadi serba putih

  4. sedapnya terasa lapar plak..

  5. Salam,

    Serius tak pernah rasa lagi ayam penyet ni, belum ada rasa nak makan, insyaALLAH sampai seru mesti cari ni 😀

  6. Semakin famous menu ni. Tapi, belum berkesempatan untuk merasa lagi.

  7. Belum pernah merasai Ayam Penyet walaupun medan selera ditempat kerja ada.

  8. sodap nampak makan? Posto ler ke Brunei. kih3..

    Ohhh.. udang + petai tuh memang tak boleh lawan cik isteri masak.. kan3

  9. dah lama tak makan nasi ayam penyet…huhu kena cari secepat mungkin nih…:)

  10. sedapnyer…. ada lah beberapa kali bedal nasi penyet…. kadang2 tgk tempat gak.. ada yg ok ada yg ko.

  11. hoho..takpe. banyak lagi kedia yang sedap-sedap..

  12. sambal petai udang!!!adoi terliur nak makan sambal petai..hhehe..

  13. sambal potai udang tu yg ngancam sekali…heeee
    ayam tu memang warnanya gitu ke…

  14. Lama x pekena ayam penyet. Wong solo dkt ngan galaksi ampang pun dengar kata sedap. Cuba la… x jauh kan?
    Dpn rumah saya pun ada… apa nama dahh… lupa. Boleh la utk makan. Nk kata sedap sgt tu, tidaklah =)

  15. Kenapa la puanbee makan menda sedap ni tak ajak saya..hehe..terliur sakan dah ni..nasib jauh..

  16. Ayam tu macam AYAM BAKAR jee.. sebab kalau ayam penyet die jernih skit rupanya…dan kalau daging tu dipanggil EMPAL SAPI kalau tak silap…. Selain AP , Wong Solo pun best gakkk….

  17. ayam tu cam hangus je..
    erm..ble nk blnje ni???
    ong gedek2

Trackbacks

  1. […] Surat terbuka untuk pekerja Bata Marketing Ampang 2A , yang bertugas pada Jumaat 3/8/2013 jam 15: 34:48. Tercatat di resit pembelian. Saya dengan sukahati nya pergi mencari ke kedai kasut Bata Ampang 2A berhampiran Ampang Baru. Lokasi berdekatan dengan Restoran Ayam Penyet AP – Bandar Baru Ampang. […]

Speak Your Mind

*