Dekat dekat nak ke penghujung tahun 2017 ni.. Aliff Aziz kembali menjadi kontroversi pasal kes rumahtangganya yang mengaitkan dirinya dengan seoarang artis baru. So nama Aliff Aziz agak menjadi sebutan ramai buat masa sekarang. Mungkin jadi satu kelebihan walaupun kontroversi ni telah mencemarkan Imej dia sebagai artis. Semalam.. dah start tayangan drama bersiri Meh Sandar Lagi kesinambungan dari Drama Meh Sandar Pada aku. Tapi dalam Drama Meh Sandar Lagi ni.. Mereka dah berkahwin. Pelakon Utama drama ni Aliff Aziz & Mira Filzah. Untuk episod pertama semalam saya ada juga menonton drama ni tapi entah kenapa lakonan Mira Filzah bagi saya …
Sebenarnya ramai selebriti tempatan sebelum mereka terjun ke bidang seni mereka bekas pramugari atau pramugara. Mungkin sebab mempunyai wajah & perwatakkan yang menarik.. Bonus kalau ada bakat untuk menjadi seorang penghibur buat peluang mereka memasuki industri seni adalah lebih mudah. Ada yang kita tahu artis yang pernah bekerja di syarikat penerbangan & ada yang kita tak tahu.. Jadi jom kita tengok siapa artis yang pernah bekerja sebagai pramugari & pramugara AMY MASTURA (Malaysia Airlines) SCHA AL YAHYA (Air Asia) ZIANA ZAIN (Malaysia Airlines) Anuar Zain (Malaysia Airlines) DAYANG NURFAIZAH (Firefly) SHARIFAH SHAWATI (Malaysia Airlines) NORMALA SHAMSUDIN (Malaysia Airlines) MARIA TUNKU …
Lebih kurang 5 hari lagi kita akan menyambut hari ulangtahun kemerdekaan yang ke 60 Tahun ni. Dah 60 Tahun Malaysia merdeka tapi ramai yang masih di jajah.. Tak kira la jajahan minda, budaya & cara hidup. Namun beberapa tahun ni nampaknya semakin kurang semangat patriotik rakyat Malaysia meraikan sambutkan hari kemerdekaan berbanding dulu. Mungkin kemelut politik yang berlaku juga tekanan hidup yang semakin tinggi buat ramai rakyat Malaysia hilang mood untuk menunjukkan semangat patriotik tu. Apapun.. setiap Tahun tetap ada tema & logo hari kebangsaan. Untuk tahun ni Tema hari kebangsaan/kemerdekaan adalah Negaraku Sehati Sejiwa walaupun nampaknya hati & jiwa …
Tinggal lebih kurang seminggu umat Islam bakal meraikan Hari Raya Korban ataupun di kenali sebagai hari raya Aidiladha. Mesti ramai yang mula buat persiapan, kan? tapi di Malaysia ni sambutan hari raya korban tidak la di raikan dengan meriah sangat kecuali di negeri pantai timur jadi kebanyakkan kalau raya korban ni memang tak ramai nak sibu beli baju raya atau buah kuih muih sangat. Jadi raya korban ni antara raya yang tak berapa sibuk. Boleh rilex tengok tv kat rumah. Biasa la bila menjelang cuti raya banyak rancangan menarik yang TV akan tayang. Salah satunya Telemovie yang saya rasa bakal …
Memandangkan sekarang lambakkan produk kesihatan,kecantikkan & kosmetik di pasaran tempatan rasanya perlu juga saya menulis isu ni di sini sebagai perkongsian untuk pengguna di luar sana termasuk la saya sendiri. Tadi saya ada terbaca dari posting di Facebook milik Saudara Dziehan Mustapa tentang satu topik yang di bincangkan dalam satu wawancara di Radio IKIM. Ia berkenaan taktik licik peniaga yang cuba menipu pengguna untuk melariskan produk mereka. Untuk tidak tersalah fakta saya hanya copy untuk rujukan anda.. RINGKASAN TAJUK PERBINCANGAN WAWANCARA RADIO IKIM Taktik licik penjual yang dilakukan untuk melariskan jualan produk mereka: 1. Jual produk tidak berdaftar walaubagaimanapun pemilik …