Asal Carefour ke atau asal dari pantai ???

Salam Bahagia
Dalam orang duk kalut dengan perhimpunan bersih tu , saya dirumah bersihkan apa-apa yang patut , termasuklah bersih kan bilik tempat tinggal anak angkat sekor ni .. dalam tengah bersihkan biliknya , una si penyibuk tanya saya satu soalan yang memang tak disangka-sangka..

una : ibu kura2 ni asal carefour ke asal pantai ?
kakak : pantai lah ..
una : tapi ….
ibu : tapi apa ??
una : mana boleh meletas (menetas) di carefour …

saya diam terus , sambil berfikir .. tahu pulak dia kura2 ni spesis menetas dan habitat asalnya pantai (dia ingat penyu ) saya tak pernah borak dengan diorang pasal kura2 dengan lebih detail lagi , memang beli kura2 tu di carefour

Comel tak ? kura2 ni utk kakak sebenarnya , sbb dia lulus peperiksaan kelmarin , dia minta kura2 so beri je tak mahal sangat pun.. kos untuk beli kura2 ..

kura2 – rm8
bekas -rm8
makanan – rm6.5

yang tak best .. tambah lagi kerja ibu.. adeiii

sekian
puanbee

(Visited 6 times, 1 visits today)

Teruskan Membaca :

About puanbee

Suka kopi , memandu setiap hari .. supermom dan superbusymom .. tetapi masih luangkan masa untuk menulis. Saya suka menulis di masa lapang. Ibu kepada anak 4 ... kamu tahu lah bagaimana .. :) senyum.

Speak Your Mind

*