ADAKAH BERAT ANDA SESUAI DENGAN KETINGGIAN? JOM SEMAK

Ramai di antara kita ni ada sifat ‘syok sendiri’. Dimana kita rasa berat & ketinggian kita dah cukup sempurna. Kita rasa dah cukup cantik & selesa padahal kadang2 persepsi kita je macam tu. Dari sudut kesihatan & pandangan mata orang lain tidak.

Jadi untuk elak dari anda terus berada dalam dunia perasaan & syok sendiri ni, korang kena juga tahu apakah berat korang memang dah cukup ideal dengan ketinggian korang sekarang.

Sebab kadang – kadang ni tak faham.. Contoh macam saya sendiri di sebabkan saya kurang tinggi bila saya beritahu orang berat saya dalam lingkungan tu ni.. Adalah gemuk orang akan cakap. Mana ada gemuk. Setakat 40 – 45kg tu dah cantik. Tu contoh.. Tak semua ok. Dia kena berpadanan dengan ketinggian kita.

Jadi penting sangat perkara ini untuk kita ambil tahu supaya kita tahu berat yang ideal mengikut ketinggian kita lebih lebih lagi bagi mereka yang sedang berusaha menurunkan berat badan. Jangan sampai terlalu kurus. Nanti nak cantik dapat penyakit pula sebab berat terlalu kurang dari yang sepatutnya.

Untuk semak samada berat anda menepati ketinggian anda atau tak boleh tengok pada jadual di bawah

So, moga membantu anda semua untuk mendapat berat yang ideal. Kurus sangat pun tak sihat & terlebih gemuk pun tak sihat. Pastikan anda mendapat berat yang ideal untuk menjamin kehidupan yang lebih sihat.

One Comment:

  1. Nak dapat berat badan yang ideal perlukan usaha yang gigih.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *