Search Results for: sembelit

Sembelit dan Baby Syamim

Salam dan hai .. masaalah sembelit pada anak kecil pula , biasalah kan .. kehidupan berkeluarga ni memang tak dapat lari dari masaalah kecil begini , Baby syamim .. berusia 1 tahun 2 bulan sekarang… walaupun masih lagi meneruskan penyusuan ibu , tetapi syamim dan mula makan , macam-macam makanan dia makan .. termasuklah kadang-kadang tumpang sekaki makan dengan kakak – kakak bertiga tu. Walaupun begitu  biasa lah di umur seperti syamim tu akan belajar untuk makan pelbagai jenis makanan , tetapi makanan rutin nya adalah bubur nasi ditambah dengan sayur sayuran dan protein . Disebab kan syamim suka makan juga…

Continue reading

Sembelit ? Buang Air Besar Berdarah ?

sembelit dan berak berdarah

Jika anda sembelit atau buang air besar berdarah itu adalah masaalah besar , untuk kelegaan cepat , semulajadi dan selamat eloklah cuba minum lactolite ini. Walaupun berharga agak mahal kata sesetengah orang , tetapi cuba fikir sudut positifnya pula. CARA MINUM LACTOLITE / HARGA DAN ORDER Mahal RM158 sekotak , ada 25 paket , harga satu paket RM 6.32 Ada yougurt Ada Inulin Ada Vitagen Mudah buang air besar Lawas Kan pembuangan Elakan gastrik Membersihkan usus/kolon Selesa kan perut kempiskan perut tak perlu beli yougurt lagi , tak perlu beli vitagen lagi semua ada di dalam. Tetapi jika beli yougurt…

Continue reading

Lactolite – Ubat Sembelit , Kempiskan Perut & Buang Toksin

yougurt dan kultur hidup

Lactolite ni lah rahsia kempis , ubat untuk orang yang mengalami sembelit dan orang-orang yang hendak kuruskan badan nya. Makan lactolite tak perlu ambil yougurt dan minuman kultur hidup atau apa-apa minuman seumpamanya lagi dah , ini lagi senang. Nurich Lacto-Lite Minuman campuran serbuk yougurt kultur hidup & Inulin , menggabungkan serbuk yougurt dengan kultur hidup , Inulin adalah prebiotik. Ia membantu menambahkan bifidobakteria (bakteria baik) dalam usus dan membantu memastikan keadaan usus yang baik. Siapa-siapa yang mengalami masaalah sembelit , kegemukkan , susah buang air besar boleh ambil lactolite. Malam makan esoknya boleh flush habis semua makanan yang ada…

Continue reading

Review Mamteen : Makanan tambahan untuk ibu sedang hamil , ikhtiar hamil dan menyusu

Assalamualaikum dan hai semua , jadi saya dah cuba tablet Mamteen ni. Mamteen adalah makanan tambahan untuk ibu sedang hamil , ibu yang berikhtiar untuk hamil , ibu yang menyusu anak dan wanita yang mengalamai masaalah haid tidak teratur. Nak lah share disini. Saya cuba amalkan tablet Mamteen selama lebih kurang 2 minggu dah. Sekarang ni kandungan saya 18 minggu , dalam 16 minggu macam tu selalu kurang cergas lah banyak tidur. Tidur siang untuk ibu mengandung bukan tak bagus. Tapi habis la jadual semua lari ye. Masak untuk anak tu tugas nombor 1 pun tak dapat buat dengan betul. Tapi…

Continue reading