Search Results for: kalori dalam buah

buah buahan bermusim

Karbohidrat Dalam Buah-Buahan (Senarai Buah )

Sebenarnya dalam buah-buahan juga ada karbohidrat tersendiri , Tahukah anda bahawa ada sesetengah buah-buahan itu tinggi kandungan kalorinya. Di sini saya listkan senarai buah-buahan serta kandungan kalori dan karbohidrat yang terdapat di dalam buah-buahan. Sekarang ni musim buah kan ? berapa banyak durian , manggis dan rambutan yang korang makan sehari ? saya ? banyak …

Karbohidrat Dalam Buah-Buahan (Senarai Buah )Read More »

TERBONGKAR CARA KURUS SECARA SEMULAJADI TANPA PRODUK

Manusia tak kira lelaki atau perempuan ramai yang mengimpikan tubuh badan yang lansing, cantik, tegap & bergaya. Jarang nak jumpa orang suka berbadan gempal & gelebeh cuma kadang kadang benda macam tu bukan pilihan. Ada orang berbadan gempal di sebabkan keturunan.. Memang boleh kurus cuma perlu komitmen, usaha, sabar & semangat yang kuat. Tapi gemuk …

TERBONGKAR CARA KURUS SECARA SEMULAJADI TANPA PRODUKRead More »

khasiat air kosong

Khasiat yang penuh walaupun sekadar air kosong

Bukan semua orang tahu akan kepentingan air kepada manusia.Manusia mampu bertahan tanpa makanan selama 30 hari,tetapi dengan kekurangan air selama tiga hari sahaja, ia boleh membawa maut . Manusia memerlukan air kerna kebaikanya, ia amat penting bg memastikan tubuh seseorang itu dapat berfungsi dgn baik . Jangan hanya minum kerana dahaga,amalkan meminum air kosong selalu …

Khasiat yang penuh walaupun sekadar air kosongRead More »

Kebaikkan menggunakan pengangkutan awam berbanding kenderaan sendiri

Saya menaip entri ni di dalam sebuah pengangkutan awam yang di panggil KTM komuter , ini kali ke dua saya menggunakan komuter. Kenapa kali ke dua sepanjang 10 tahun tinggal di Kuala Lumpur ? sebab nya saya selalu naik kenderaan sendiri lah LOL . Tetapi … setelah di renung-renung kan , ada banyak kebaikkan naik …

Kebaikkan menggunakan pengangkutan awam berbanding kenderaan sendiriRead More »