Karbohidrat Dalam Buah-Buahan (Senarai Buah )

Sebenarnya dalam buah-buahan juga ada karbohidrat tersendiri , Tahukah anda bahawa ada sesetengah buah-buahan itu tinggi kandungan kalorinya. Di sini saya listkan senarai buah-buahan serta kandungan kalori dan karbohidrat yang terdapat di dalam buah-buahan. Sekarang ni musim buah kan ? berapa banyak durian , manggis dan rambutan yang korang makan…

Read More

TERBONGKAR CARA KURUS SECARA SEMULAJADI TANPA PRODUK

Manusia tak kira lelaki atau perempuan ramai yang mengimpikan tubuh badan yang lansing, cantik, tegap & bergaya. Jarang nak jumpa orang suka berbadan gempal & gelebeh cuma kadang kadang benda macam tu bukan pilihan. Ada orang berbadan gempal di sebabkan keturunan.. Memang boleh kurus cuma perlu komitmen, usaha, sabar &…

Read More

Khasiat yang penuh walaupun sekadar air kosong

Bukan semua orang tahu akan kepentingan air kepada manusia.Manusia mampu bertahan tanpa makanan selama 30 hari,tetapi dengan kekurangan air selama tiga hari sahaja, ia boleh membawa maut . Manusia memerlukan air kerna kebaikanya, ia amat penting bg memastikan tubuh seseorang itu dapat berfungsi dgn baik . Jangan hanya minum kerana…

Read More

Berat badan tak naik semasa mengandung

Kali terakhir buat pemeriksaan mengandung di klinik kerajaan , berat badan tak naik-naik malahan turun 1g … hahah ini perkara luar biasa bagi saya … walaupun tak mengandung berat badan sentiasa naik … dan semasa mengandung anak yang bertiga tu berat naik bagai di pam-pam, tetapi kali ini berat tak…

Read More

Cabaran 7 Hari Menu Diet Berkesan

Saya baca website remaja karangkraft tadi , macam menarik pulak cabaran 7 hari mengamalkan menu untuk diet dan berkesan, Cabaran 7 hari ni sesuai sangat untuk awak – awak yang ingin ke jinjang pelamin tak lama lagi , atau pun awak – awak yang ingin kurangkan berat badan tu sikit…

Read More

Nak Kurus Cepat Main Badminton Hari-Hari

Dulu-dulu , saya suka main badminton dengan adik-adik memang kurus , sekarang ni anak-anak asyik tengok kawan-kawan main badminton , saya bukan tak nak main badminton tu , tapi padang jauhnya .. kena berjalan lebih kurang 20 minit baru sampai , elok sampai peluh dah melimpah ruah , tapi dek…

Read More

tips kurus : DUA CARA TERBAIK TURUNKAN BERAT BADAN

Kali ni nak kongsi tips turunkan berat badan pulak ..sebenarnya untuk diri sendiri juga ..kan saya tengah berdiet gila – gila nk makan oat oat oat je .. Individu yang mengalami masalah lebihan berat badan dan obesiti hanya mempunyai dua cara terbaik untuk menguruskan badan. Langkah yang perlu diambil ialah…

Read More