5 Komen Tentang Hari Kiamat Yang Patut Saya Berkongsi Di Sini.

Salam , ekoran dari tulisan entri saya terdahulu yang bertajuk 21/12/2012 – Hari kiamat ? . Saya mendapat komen yang agak panjang dari seseorang yang memakai nama samaran beliau Zam. saya rasa saya patut menerbitkan semula komen beliau … bagus pembaca begini yang sanggup meluangkan masa memberi komen dan pendapat beliau dengan panjang.

JEMPUT ORANG BIJAK PANDAI BERI PENDAPAT DISINI ….

tahun 2012 hari kiamat ?

KOMEN 1

asalamualaikum..kiamat di katakan tiada lagi umat islam yang beriman dimuka bumi ini..tidak disebut nama Allah lagi..takda lagi manusia beriman walau sekecil zarah..dicabutkan nyawa mereka yang beriman baru kiamat..namun adakah anda semua tahun apa yang berlaku sebelum peristiwa kiamat yang dasyat..ramai umat yang terkorban…bangsa arab menjadi sedikit..2 peristiwa besar yang mengerunkan kita semua…kenapa bangsa arab menjadi sedikit fikir fikirlah..manusia ramai yang terkorban seingat saya 2 per tiga dunia..lihat kisah umur umat islam…

KOMEN 2

Sebenarnya pada pandangan saya tanda kecil kiamat sudah sempurna dan tanda besar kiamat akan muncul..bila bila waktu sahaja..dan tanda besar itu muncul berturutan..peristiwa mutakhir..pembinaan empangan sungai furat..berita terkini tentang adanya emas di sungai furat..dan sekatan terhadap iran sepenuhnya bulan 6 2012 ini menunjukkan akan berlaku sesuatu pada 2012.tapi bukan kiamat..peristiwa sebelum itu..Iran menyatakan bahawa sekiranya disekat mereka akan menyerang balas..israel sudah tentu sasaran nya..israel akan gunakan senjata nuklear untuk serang iran(keangkuhan mereka jelas)Rusia,china tak kan berdiam diri kerana iran sekutu mereka..maka besar kemungkinan perang berlaku..Amerika memujuk israel jangan serang iran tahun 2012(dalam berita CNN)fikirkan kenapa..kerana Amerika tahu kiranya iran diserang..kemungkinan perang berlaku ..mungkin perang dunia 3..maka nuklear digunakan..masa itu perubahan terbesar tamadun dunia berlaku..bangsa arab jadi sikit..(kerana perang nuklear ini..semua barangan elektronik tidak dapat digunakan..termasuklah kereta..senjata..jam…akibat letusan elektrominetik..letrik tak boleh pakai dah..kedai tak diniaga dah..huru hara seluruh dunia kalau ini berlaku..sistem semua terganggu..manusia dah tak ke laut tangkap ikan..makanan kurang.. akibat sistem pengangkuta terganggu..manusia berebut makanan..saya bertanya anda semua sekiranya anda tak dapat beli makanan dapur anda hari ini berapa lama dapur anda boleh bertahan????seminggu..atau sehari..kerana kebanyakan kita hanya mempunyai simpanan makan selama seminggu je..fikir-fikirkan..manusia akan di uji selepas itu denga kelaparan..dahaga kurang air..kerana anda sedia maklum bahawa kita selama ini membazir makan setiap hari..betul dak…mesti anda lebih…setiap hari..dibuang ke tong sampah..nasi basi..ikan basi..makanan basi..kita tak bersyukur..mewah terlampau..renung renung kanlah..bila kita mendengar perkara sebegini kita tak mahu peduli..kata karoot le dan sebagainya..dalam National geografi ada menyatakan tentang apa kesannya kirannya berlaku perang dunia 3..inilah kesannya..semua barangan dunia sekarang tak boleh digunakan lagi..maka manusia balik ke zaman dulu hanya parang.. panah..sahaja dapat digunakan..maka betullah hadis nabi diakhir zaman menyatakan peperangan akhir zaman mengunakan pedang..panah..tombak..bukannya senjata canggih lagi..dajjal pun datang melambaikan makanan dan air kepada manusia..kerana pada waktu ini manusia kelaparan..sedangkan di dahi dajal jelas perkataan kafir..masih ramai yang mengikutnya..kerana manusia lapar..maka mereka yang kuat imannya sahaja yang terselamat di murtadkan oleh dajjal..maka bersedialah wahai saudara saudari..zahir dan batin..dunia ni melekakan kita..masa semakin suntuk..belajarlah dengan sebaiknya tentang peristiwa akhir zaman dan ilmu agama ..supaya bersedia..

KOMEN 3
bayangkan ini berlaku..lihatlah peristiwa terkini..dunia sudah huru hara yang terlampau..tiada tempat yang tidak kacau bilau..manusia tak hirau lagi pada saudaranya..silaturahim terputus..budaya gay, lesbian menular dan hampir diiktiraf seluruh dunia..ingatlah bahawa dalam peradaban manusia Allah musnahkan kaum yang paling melampau dalam kehidupannya..golongan gay..lesbiann ini lah yang dimusnahkan secara total oleh allah dengan azzab yang pedih..maka kalau kita membenarkannya atau buat tak tahu kita pun mungkin termusnah jua..Dalam Alquran mengingat kita berkali kali..golongan ini bersama kaumnya dimusnahkan dengan letusan yang amat pedih..memusnahkan mereka semua termasuklah orang sekelilingnya..Allah tak boleh terima golongan ini..mereka golongan yang dinyakan berulang ulang kali dalam alQuran dimusnahkan..kenapa yea..Kerana Allah paling benci golongan ini..ingat saudara saudara Budaya ini telah menular ke Malaysia dan cuba diiktirafkan dengan berbagai nama..atas nama hak asasi manusia..Amerika telah iktiraf golongan ini..ada peruntukan khas lagi..tunggulah janji Allah..Ku mohon kepada Allah kita terselamat dari Azzab Allah yang maha esa..Ampunkanlah dosa ku..ku lihat saudara-saudara ku sudah lupa..bersedialah mengingat Allah selalu…

KOMEN 4

janganlah dilihat melalui kacamata notrodumus..lihatlah melalui hadis sahih yang nyata bagi kamu…orang yahudi mengambil maklumat semua dan buat ramalan berdasarkan hadis dan Alquran..kita yang tak nak kaji hadis..mereka telah bersedia selama hampir seribu tahun untuk memerangi kita..mereka telah bersedia dengan senjata canggih mereka di dataran armegedon..peperangan besar akan berlaku disitu..president amerika Ronal Reagen ada menyatakan hal ini..kita yang leka..kita yang leka..namun Allahlah perancang yang teraggung..mereka golongan yahudi akan dihina sehinanya di zaman waktu itu yang dijanjikan..

KOMEN 5

asalamualaikum.nak dikatakan kiamat 2012 adalah mengarut..namun peristiwa tanda kiamat yang besar yang terakhir sudah hampir sangat dah..apabila tanda besar kiamat seperti matahari terbit sebelah barat..pintu taubat pun tertutup dah..pada waktu tersebut sudah terlambat untuk kita..maka bertaubatlah bila masih ada waktu..Kita selalu ingin mendengar cerita gembira sahaja..cerita tentang kematian..tentang azab kubur..tentang hari pembalasan jarang kita hendak dengar..manusia hanyut dengan angan -angannya..manusia bergaduh antara satu sama lain..budaya gay lesbian menular..Allah amat benci pada golongan ini hinggakan hukuman azab dunia hebat melapetaka bencana tiba-tiba berlaku..Adakah kita akan ingat bahawa golongan ini sahaja yang terkena tempias azabnya..tidak bagi golongan bukan gay dan lesbian pun yang berada ada dikalangan mereka juga akan terlibat sama..tengoklah keadaan kita hari ini..kezaliman membuang anak..budaya songsang…adaka penyelesaiannya..tiada.tiada..tiada..dan kita bagaikan agap perkara itu biasa dah..maka tunggu akan hukumannya..ya Allah…jangan engkau turun kan azab itu pada kami…marilah kita berdoa…

Search

Comments

  1. Simply desire to say your article is as amazing. The clarity on your submit is just spectacular and that i can suppose you’re knowledgeable in this subject. Well with your permission allow me to take hold of your feed to keep updated with approaching post. Thank you 1,000,000 and please keep up the enjoyable work.
    mole removal recently posted..1My Profile

  2. kiamat pasti datang ….
    kiamat pada 21 12 2012 hanya lah fitnah untuk meruntuh kan keimanan kita…

  3. Kiamat, mahsyar & pembalasan pasti akan datang. Bilamana nyawa sudah dicabut, tiada lagi gelak ketawa untuk kita disana kecuali bagi yang menangis disini
    Nazri recently posted..Rahsia Pulih Kanser?My Profile

  4. tu dia pnjgnyaaaa komen… boleh jadi calon imam muda ;)

    apapun, kiamat itu pasti akan tiba… tp doalah supaya kita tak bertembung dgnnya kerana ianya sgt dahsyat sehinggakan ibu mengandung pun boleh gugur kandungannya, ibu yg menyuskan anak pun boleh tinggalkan anaknya… pd ketika itu semua risaukan hal sndiri shj
    Ummi Hanie recently posted..Mee Bandung home-made pun best jugaMy Profile

  5. Mempercayai kewujudan Hari Kiamat adalah rukun iman yang ke 5. Adalah lebih baik kita perbaiki amalan daripada menunggu tanda-tanda kiamat kecil dan besar.
    akubiomed recently posted..Applikasi Instagram for Chrome untuk peminat tegar kini di ChromeMy Profile

  6. seperti apa yang dibincangkan dalam Halaqah, Kiamat 2012 tu, haram bagi kita mempercayai bahawa tarikh 21.12.2012 ialah hari kiamat…sebab tarikh berlakunya kiamat dirahsiakan bahkan Rasulullah sendiri tidak mengetahuinya..apa yang kita nampak, cuma tanda kecil hari kiamat..belum tibanya tanda besar…amat menarik kupasan Dr Danial pasal benda ni..dan lagi satu tanda kiamat yg dikupas dalam Halaqah, munculnya hujung cemeti yang boleh berkata-kata (earphone)..sama-sama lah banyakkan amalan..berzikir..Insyallah diberkati..amin..wallahualam..:-)

  7. Kiamat tidak lambat sesaat tidak lewat sesaat….
    juanita recently posted..Little Caliphs Sport DayMy Profile

  8. sangat menarik kesemua komen2 tu…
    azman recently posted..Apa itu Cocktail dan MocktailMy Profile

  9. Kita percaya pada hari kiamat dan tersenarai dalam rukun iman.Bila tu hanya Allah saja yang maha mengetahui. sebelum tu apa kata kita ingat juga tentang kematian dan apa telah kita buat untuk bersedia sebelum kita dijemput Allah.
    nuriz recently posted..Sidang Media: Neelofa Beri Masa 7 Hari Untuk Anzalna Tunjuk BuktiMy Profile

  10. Dunia akhir zaman.. itulah yang tercatit dalam Al Quran..
    Paling terasa tiba masanya apabila manusia ISLAM yg jahil
    tidak dapat menyebut sepatah ayat Quran sekali pun…
    nurmisnan recently posted..Wordless Wednesday #50My Profile

  11. x akan berlaku kiamat sehingga Perang Suci umat ISLAM melawan Yahudi… :)
    MDHAFiZ.NET recently posted..Keputusan Rayuan Kemasukan Ke IPTA/Politeknik Premier Lepasan SPM/Setaraf 2012My Profile

  12. kiamat tu akan datang juga…sediakan diri…
    bardboo recently posted..Lil’ Baby Ku Sayang | Pengalaman Mengandung di Negara OrangMy Profile

  13. Bertaubat la sebelum terlambat..jangan dihitung bilakah hari kiamat tapi hiitnglah banyak mana dosa, banyak mana pahala…
    Hafizul recently posted..Wordless Wednesday #10 – Aku Ada Kau Ada?My Profile

  14. janji tuhan..kiamat pasti tiba..
    Jebeng Otai™ recently posted..Wordless Wednesday : BakauMy Profile