21/12/2012 – Hari kiamat ?

tanda kiamat menurut islam

Ramalan mengarut : 2012/12/21 adalah hari ketika dunia kita tercinta akan mengambil nafas terakhir.Bukan hanya ini, masa yang dijangka tepat 11.11 GMT. Menyatakan kalender Maya fakta tentang akhir dari planet pada 21 Disember Beberapa penemuan juga dijangka situasi setanding dengan hari kiamat.

2012/12/21 adalah hari ketika seluruh dunia kita tercinta akan mengambil nafas terakhir.Bukan hanya ini, masa yang dijangka tepat 11.11 GMT. Menyatakan kalender Maya fakta tentang akhir dari planet pada 21 Disember 2012.Sejumlah penemuan juga dijangka situasi yang sama dengan hari kiamat.NASA telah menjangkakan ledakan besar akan menghentam bumi pada tahun 2012 serta alasan dinyatakan sebagai pertembungan antara asteroid dan komet.

Bahkan matahari semakin panas dan pembebasan sinar dan gas boleh mendedah serta planet ini boleh terbakar juga.Matahari memiliki kecenderungan untuk menarik dan membubarkan planet dan ini boleh menjadi benar dalam mereka tahun 2012.Orang-orang mendapatkan sedikit takut, tetapi kenyataannya adalah luar biasa di kali.

Anda harus telah mengamati bagaimana seluruh dunia berubah seiring dengan pola setanding untuk penemuan di ramalan.Beberapa kali, kita mengabaikan panggilan, tapi itu benar-benar cukup baik yang disebutkan dalam semua kitab suci agama bahawa planet ini telah berakhir.Juga Menurut ajaran Alkitab, bila ada kejadian tertentu harus terjadi, sebuah meteor asteroid, besar atau komet akan menghancurkan ke planet bumi yang besar dan indah kita.Jika kita memperhatikan apa yang didedahkan kepada kita dalam Kitab Wahyu kita akan mendapati bahawa acara ini cukup dekat dengan yang terjadi.Akhir dunia mungkin tidak berada di Decmber 21 2012 tapi ada harus berakhir sebaliknya.

Hal ini membuat individu tambahan gelisah. Permukaan di bumi menjadi jauh lebih panas berbanding dengan abad yang lalu.Setiap kali anda kembali ke sumber-sumber asas anda, ia mengatakan bahawa keadaan yang sama dalam pembentukan dunia, kerana ia boleh di ramalan akhir seluruh dunia.2012/12/21 mungkin menjadi akhir alam, tapi sekali lagi titik terletak pada keyakinan anda.Orang-orang dapat memberikan fakta dan nombor, tapi menjadi berpendidikan, anda perlu menganalisis hal sendiri.

Kiamat ..  siapa yang tahu kecuali ALLAH S.W.T …   Namun kiamat pasti tiba .. adakah anda sudah bersedia ? 

Tanda-tanda besar hari kiamat menurut AGAMA ISLAM
Tanda-tanda Kiamat menurut agama Islam merupakan suatu petunjuk atau isyarat yang sudah hampirnya Hari Kiamat. Bermula dengan tanda-tanda kecil dan kemudian disusuli dengan tanda-tanda besar.

Tanda-tanda besar

  • Hijaunya bumi arafah.
  • Lahirnya ramai anak anak zina dari perkahwinan tidak sah @perceraian tidak diluluskan mahkamah.
  • Keluar sejenis binatang dari perut bumi yang digelar Dabbatul Ardhi.(Komputer?)
  • Keluar asap tebal dibumi hijaz.(Perang iraq-kuwait 1990)
  • Munculnya nabi palsu yang ke 40.(sekarang sudah 38 orang)
  • Diangkat al-Quran dan Ilmu addin dari manusia.( pertamanya ilmu faraid)
  • Berlaku perang besar dikawasan kaukasus ( israel-turki-eropah-russia)
  • Runtuhnya Ka’abah diserang oleh orang habshah (sudan-etophia-eriteria.  )laut merah kering.
  • 3 kali gempa bumi, (bom nuklear) sekali di timur (Korea utara), sekali di barat(USA), ketiga di Semenanjung Arab.(oleh tentera New World Order)
  • Keluarnya suku Yakjuj dan Makjuj.(Gog & Magog) memakan mayat mayat perang.
  • Bermulalah kekuasaan Dajjal.
  • Munculnya Imam Mahdi.
  • Turunnya Nabi Isa a.s.dan azannya mematikan yakjuj makjuj.
  • Matahari terbit dari ufuk barat.
  • Terdengar tiupan sangkakala pertama
Admin :  Tanda-tanda kecil banyak sangat dah berlaku pun . ? Jadi….tepuk dada tanya selera …
Undi Puanbee di sini kejap : iPhone 5 gadget impian

Search

Comments

  1. Assalamualaikum smua.Sye nak tnyer kamu semua kerana adakah kamu smua thu tentang hari kiamat itu?
    dan siapa yg berithu kmu smua dan bila hari kiamat?
    adakah anda percaya dengan manusia bukan Allah Subhanallah ta’ala?
    kamu sendiri akan lihat nnti.Allahualam hanya tuhan yg tahu.Yg anda percaya itu bukannya benar.ia membuat anda rase takut dan gementar ia mahu and bertaubat kerana kiamat benar2 akan dtg bukan 21/12/2012 ya.tapi ia akan berlaku bila2 masa sahaja . Kenapa anda percaya dgn NASA kerana dia benar?
    atau dia kaji planet semua?
    dan atau dia yg ckp bila kiamat?Allahualam hanya tuhan yg tahu aja
    Sila add sye di facebook facebook.com/arif.aiman.568

  2. asep marwan :

    Assalamua’alaikum wr,wb.

  3. basir mustopa :

    hanya orang yg tidak punya tuhan yg percaya ramaln di ats,kiamat pasti datang tpi ga ada yg tau sklalipun nabi muhamad saw.yg menulis articel diatas org yg tdk punya agama,hanya menibulkan keresahan di masyarakt,

  4. KIAMAT ITU PASTI DATANG…
    DAN HANYA ALLAH SWT YANG MENGETHUINYA..
    NABI BESAR KITA ( NABI MUHAMMAD SAW ) AJA GAK TAU KAPAN KIAMAT?? MALAIKAT.. MAKHLUK YANG DICIPTAKAN OLEH ALLAH SWT DARI CAHAYA AJA GAK TAU KAPAN KIAMAT.. KO MANUSIA TAU.. APALAGI SUKU MAYA??? EMANG ITU SIAPA .. SOK TAU TENTANG KIAMAT… GAK ADA YANG NAMANYA RAMALAN !!!

  5. ya Allah .

  6. Susah lah nak percaya

  7. tkowt blew ckp psl kiamat..tp kta kna tawakal ja..suma 2 di tangan allah

  8. Ade Irawan :

    saya percaya kiamat itu pasti terjadi namuh hanya Allah lah yang maha tau tanda t anda itu memang sudah hampir terjadi di alam ini mudah mudahan dengan adanya berita ini saya tidak perlu buat bangker yang harganya 1 milyar atau pun persiapan beli lilin, beras, kayu2 bakar segudang yang saya siapkan amal dan ibadah untuk bekal nanti di adili oleh malaikat di hari akhir.

  9. ya allah jangan sampai terjadi

  10. menurut saya,akan se

  11. hehe.. bikin panas ja orang yang komen kat sini.. ntah baca ke tidak entry ni.. :p
    mesti baca tajuk ja..
    cmratu recently posted..Meracun Diri, Nikon D600My Profile

  12. addams emeriez :

    kita tak bolh meramal dan mempercayai kiamat atau bnda yang diramalkan…sepatutnya kita ambil sebagai satu titik dimana kita perlu bertaubat ataupun memperbaiki apa yang kurang…jika kita ikutkan apa yang diramalkan oleh manusia ataupun orang yang bukan islam samalah kita macm mereka yang mempercayai buatan manusia bukan ALLAH SWT…ibarat mempercayai ramaln nmbor ekorlah….fikirlah sendiri jagn terpesong terlalu jauh…kita blh dkategorikan khurafat dngan mempercayai kiamat dari orang yang bukan islam…kita harus percaya kiamat mgmg akan tiba…kita sebagai manusia tak tahu dan tak dpat meramal semua tu….

  13. Huh…. tanda kiamat besar dah nak lengkap syarat-syaratnya. Nampak gayanya kenalah taubat cepat2… Semoga Allah ampunkan dosa-dosa hambanya….
    Danial recently posted..5 Kunci Untuk Menghasilkan Penulisan Terhebat Sepanjang Zaman!My Profile

  14. hahaha.. ini pun salah satu tanda awal akhir zaman kot, manusia percaya pada ramalan manusia. huhuhu
    sohoque recently posted..Nama Afdlin Shauki Kembali Harum Selepas Balik Dari GazzaMy Profile

  15. oh no!!esok kiamat doh!! haha bengong betol..pengikut dajjal mano la nih hok kato kiamat 21/12/2012..??kiamat mmg ado dan akan berlaku tp kita as manusia a.k.a khalifah bumi ni,dok tau tarikh bilo kiamat..hok pentingnyo,duk di bumi ni wat amal,ikut ajaran ALLAH S.W.T..hidup pon aman,buke susoh pon ikut ajaran ISLAM..bereh belako..peace~

    p/s = ‘DUNIA DI DAHULUKAN AKHIRAT DI UTAMAKAN’ “ISLAM ITU INDAH”

  16. Norkhidzan :

    salam..kelendar maya tu manusia jugak yang buat..dlm al-quran dah jelas,hanya ALLAH yang tau tarikh kiamat..kita,orang islam hanya perlu percaya..xperlu cari tarikh kiamat..bukan kerja kita..tugas kita,di bumi sementara ni,cari pahala,amal ibadat,ikut kehendak ALLAH..xperlu takut pada kiamat..takut ke x takut ke,kiamat tetap berlaku..yang penting persiapan kita dari segi amalan di bumi perlu ada..moga hidup dunia akhirat aman,di sisi Nya..Wallahualam.. salam

Trackbacks

  1. [...] orang lain (orang jahil tu la, bukan yang baca entri ni) sibuk dengan Kiamat pada 21-12-2012 jadi atau tidak, aku pulak sibuk meremajakan anak. Ya.. sibuk hantar anak aku bersunat atau [...]

  2. [...] kalendar kaum Maya seperti yang telah dijelaslan di blog INI tarikh 21/12/12 adalah tarikh keramat dimana dunia akan kiamat. 21/12/12 yang kebetulan jatuh pada [...]

Hakcipta Terpelihara · PuanBee.com · Diselia dan diselenggara oleh AI MEDIA NETWORK
%d bloggers like this: