Dah lama terasa nak sangat-sangat makan Sizzling Lamb Chop kedai nya terletak di Medan Selera Kampung Pandan Ampang. Sebenarnya tak suka makan kambing. Rasanya kuat sangat … tapi mungkin sebab tengah mengandung jadi teringin. Kandungan pun dah masuk 8 bulan , jadi untuk puaskan nafsu makan ni , saya pergi la sendiri. Tunggu En abe lambat sangat. Dan rupanya saya tak boleh makan kambing. Selepas balik dari makan Lamb Chop ni , saya gerak ke butik baju baby sekejap , hajat hati nak beli la sikit kelengkapan untuk baby baru nanti. Ye la ..dah nak dekat ni .. apa pun …
Semua orang dah tahu khasiat kurma mungkin ? tetapi masih tak amalkan .. rugi laaaa .. sebenarnya dalam rumah saya kurma bukan lah sesuatu yang lain , kerana stok kurma memang sentiasa ada di rumah. Jika anak-anak nak makan kudapan , diorang buka peti ais jumpa kurma je . Kurma ni dapat memberi tenaga dengan pantas. Kandungan serat yang tinggi , di samping dapat mencerdaskan otak anak-anak dan juga kita orang dewasa.  Tapi kenapa selalunya orang fokos ke ibu mengandung dan kanak-kanak sahaja ye ? orang lelaki dewasa lagi la sepatutnya amalkan kurma ni. Almaklumlah . .. mereka berkerja keras …
Jalan-Jalan Dengan Smartphone Kesukaan Lebih Mudah Kan ?  untuk megambil gambar setiap moment lalu berkongsi gambar dengan kawan atau sedara mara yang duduk jauh dari kita ? Jauh di mata dekat di hati gitu .. Selepas kita berkongsi kemeriahan hari raya , mari lah kita sama-sama rehatkan minda dan mengubah suasana dengan berjalan-jalan melihat pemandangan cantik di Serendah dan pemandangan malam di Batang Kali. Sekali sekala kita kena ubah pemandangan mata ni , melihat sesuatu di luar kelainan .. hanya berbekalkan smartphone saya mengambil gambar pemandangan di bawah. Smartphone hokey … bukan DSLR .. susah nak usung kamera besar jadi …
Kelmarin saya telah memperkenal kan satu kaedah pelangsingan badan menggunakan kaedah Liposonix. Jika korang masih belum tahu kaedah rawatan Liposonix , di jemput baca penjelasan panjang lebar di artikel lepas bertajuk  (  Kenali Rawatan Liposonix Untuk Kembali Kurus Dan Langsing ). Dan di bawah merupakan sambungan dari entri tersebut. Ramai pembaca ingin tahu bagaimana rawatan Liposonix ini di jalankan dan apa kah kesan sampingan setelah menjalani rawatan pelangsingan badan menggunakan rawatan Liposonix ini. Kaedah rawatan menggunakan Ultrasound bermutu tinggi “Rawatan ini menggunakan tenaga ultrasound berkepadatan tinggi terfokus atau HIFU untuk mengurangkan lemak di bahagian pinggang, tanpa melibatkan pembedahan. Ketika rawatan, kepala …
Nak cerita sikit la , saya dah pun tebus rebat smartphone RM200 tu memandangkan memang perlukan sebiji lagi handphone untuk di beri pada anak-anak guna di masa kecemasan . Mula-mula plan nak ambil model Alcatel harga nya RM300 , jadi kena tambah RM100 , tapi stok asyik tak ada je .. alcatel tu guna software android jelly bean jadi best sikit lah dari ninetology pearl mini ni , pada kiraan saya la. Ninetology pearl mini ni  harga RM250 , Jadi cuma tambah RM50. Tapi fikir punya fikir nak bagi anak pakai je pun , kalau-kalau saya sakit , masuk wad …