Pada 13 Ogos 2012 , saya telah di jemput oleh PETRONAS untuk menghadiri pelancaran video web untuk iklan petronas bersempena Hari Raya , Hari Merdeka dan Hari Malaysia serentak. Oleh kerana tahun 2012 ini , hari raya bertembung dengan Hari Merdeka dan Hari Malaysia serentak , maka PETRONAS mengambil keputusan mengubah cara pembuatan iklan raya dari petronas lain daripada kebiasaan nya. Tahun ini , Petronas menyajikan kita video iklan web bertajuk Strangers. Fokos di dalam filem tersebut ialah kepada Erman, Seorang engineer muda bekerja dengan Petronas ditempatkan di Asia Tengah. Cerita bermula apabila Erman tidak dapat bercuti untuk menyambut Hari …
Terserempak kereta ni di depan PPS pandan jaya , terus angkat telefon dan ambik gambar , pakcik driver punya sporting siap berenti kejap di tengah jalan bagi laluan untuk saya ambil gambar. Walau apa yang terjadi di dalam Negara semangat pakcik ni tak pernah luntur untuk berarak dengan bendera kebanggan Malaysia.
Sticky post 48 jam ! Banyak kebaikkan jika satu keluarga minum susu ni , banyak dah puanbee tulis pasal susu di blog ni , harap korang tak jemu lah. Sebagai ibu bapa , mestilah hendakkan yang tebaikkan untuk anak-anak masing-masing kan ? Purata untuk orang dewasa dan kanak – kanak memerlukan dua gelas susu sebagai sebahagian daripada diet harian yang sihat. Susu adalah sejenis makanan yang amat kaya dengan nutrien. Susu juga merupakan sumber vitamin dan mineral yang baik. Selain itu, susu turut membekalkan protein yang diperlukan untuk pembinaan tisu serta karbohidrat dan lemak yang berfungsi sebagai pembekal tenaga. Kaji …
Landasan kereta api lama di taiping , landasan bewarna hitam didalam gambar di bawah manakala landasan keretapi baru yang bewarna putih juga di dalam gambar di bawah . Raya tahun ini saya balik ke rumah mak yang satu ni , dah lama mak tinggalkan gara-gara projek landasan kereta api berkembar dari Ipoh ke Padang Besar. Teringat dulu , pertama kali mak di beritahu pasal projek landasan keretapi elektrik berkembar ni. Pihak kerajaan menyatakan bahawa tanah kami tu akan di ambil dan akan di bayar pampasan , mak saya orang kampung terus menggelabah , dia tak dapat bayangkan tinggal di rumah …
Pertama kali nampak iklan Samsung Galaxy Beam di kaca televisyen , agak -agak berapa harga galaxy beam ni ye ? , oooo mak aih !!! canggih sungguh , terpaku , tergoda .. terkujat dek kerana Samsung Galaxy Beam ada projector mini di dalamnya , boleh di jadikan lampu juga .. Zaman semakin canggih. Dua atau tiga bulan lagi entah applikasi apa yang akan di sumbatkan ke dalam ” Telefon tangan ” kita. Semuanya dalam gemgaman , canggih dan maju. Teringin nak dapatkan telefon jenama samsung sebiji , waaaa.. tetapi ye lah kehendak tak perlu di penuhi sangat kan. Saya cuba …