Makan di D’Malee Classic Seafood

Salam……. pukul betapa bertolak sekarang singgah di lumut dulu , walau hati ni nak sangat cepat sampai .. tapi kita kena ikut apa kata driver .. Anak-anak masing2 dah macam-macam bunyik .. cepat lah ayah .. cepatlah ayah …. Singgah rumah bujang memang ayah depa tak kasi kami turun dri kereta lah jawabnya .. sempat update blog ni … mai layan kedai makan yang kami singgah ni , sedap .. kalau korang tersinggah lumut boleh lah terjah kedai ni …

Continue reading

Balik Perak

Seronoknya nak balik perak dah ni .. cuaca mula-mula nampak cantik sangat .. tiba je di antara lebuh raya tanjung malim hujan lebat sangat .. gelap jalan .. terpaksa bawa kereta pelahan dan dipasang lampu depan belakang tambah lagi lampu kecemasan , waktu macam ni memang bahaya .. mana tak nya … sekali sekala ada terasa kereta tergelincir ke tepi , ke tengah .. tatotttttt … walau apa pun moga kami selamat sampai …. hujan masih lebat le tika entri ni ditulis … layan gambar yuk …

Continue reading

Projek Jahit Manik Hampir Sedekat

Perghhh lama betul projek jahit manik ni berlangsung , hampir 3 bulan rasanya .. sekarang betul-betul selesai . Cuti sekolah baru ada masa untuk sabar menjahit kalau tak memang tak senang duduk kan … Menjahit di temani dengan budak panjang akal ni … pakai bedak konon-konon hantu … pastu cakap kat ibu .. “pergi tido , tatot hantu “ Acaner ? boleh tak ambil upah ? hoho kalau sempat lah kan .. lepas ni nak belajar menjahit pulak .. Sebenarnya terpaksa habiskan jahit manik ni , baju tu nak pakai pergi kenduri adik ipar nanti , baju lain semua dah…

Continue reading