Si Dia Berubah

hidup ibarat roda

Sakit ke? Kurusnya bukan sebarangan. Anak matanya juga tak seceria dulu. Normah ada dengar cerita pasal saya, kan? Kisah sebegitu, memang cepat tersebar. Musibah manusia lain memang sentiasa menjadi bahan berita hangat di mana sahaja. Hidup ini kan, semua orang tahu , ia seperti roda. Sekejap ia di atas, dan tidak selamanya ia di bawah. ‘Ia’ itu merujuk pada apa? Merujuk kepada segalanya tentang hidup, tentang masalah, tentang gembira, suka , duka, bosan, sibuk, sakit dan sihat. Perubahan pun hakiki. Kita berubah, saya berubah dan semua pun akan berubah. Tidak ada yang kekal. Percayalah. Dan jangan tertipu dengan ungkapan Kau…

Continue reading

Merlin Buat Ku Malas

Merlin 4

Sekarang ni malas sangat nak online , rasa masa tak cukup pulak ,asyik nak tengok cerita fantasi Merlin lah.. oh ya , tahu lah korang semua layan korea je kan ? tapi saya dah ikut Merlin ni dari siri 1 tapi siri lain tak sama dengan siri 4.. aiii susah pula nak terangkan disini , pendek cerita lah .. Merlin 4 lebih seronok di tonton , sehingga kan saya tidak jemu menonton berulang kali walaupun siri ulangan. Dasyat ! belum pernah ada mana-mana filem , drama atau telemovie yang dapat buatkan saya tengok secara ulang-ulang.. Siri Merlin 4 , ini…

Continue reading

Donut Coklat

Donut Coklat

Bila balik kampung diet kemana-mana , adik-adik , kakak-kakak , mak-mak , opah , ipar duai semua meriah je masak-memasak ni , seronok sebab bila masak je makanan lincin , ramai makan tu yang buatkan seronok masak-masak di kampung. Donut ni adik yang buat , lepas tu anak sedara merengek-rengek nak kan topping coklat pulak di atasnya .. saya yang kemalasan masak bila di kampung , terpaksa tolong buatkan coklat tersebut , dah buat donut coklat ..Apa lagi nafsu makan membuak ..ohhhh .. Donut Coklat Nak timbang , berapa pula berat naik selepas balik dari kampung ni ..

Continue reading

Bila Tersalah Tempat Makan Kenduri

Lawak betul lah kalau nak di ingatkan balik , ikut hati malu nak cerita kan dalam blog ni , tapi kenangan dengan mak ni , bukan selalu ada kenangan atau story mak , nanti rindu-rindu boleh kenangkan balik , mak saya kalau berjalan kemana-mana lah mesti ada kes lucu nya , setiap kali .. sebab mak ni suka agak-agak tapi dengan penuh yakin , kita pun ikut je lah , rupanya-rupanya salah , sama ada salah jalan , salah lorong , salah rumah , salah orang , atau salah makan kenduri orang. Nasib anak nya peramah kan , kalau tak…

Continue reading