18SX : Kenapa Khamis Malam Jumaat Adalah Masa Yang Sesuai Untuk Mengadakan Hubungan ?

Saya tertarik pabila membaca kisah 18SX ni di blog zamzarina Tv1 tu …. Baca dan tambah sedikit ilmu apa kan… Kadang-kadang saya sendiri tertanya juga kenapa khamis malam jumaat adalah malam istimewa untuk suami isteri ? jawapannya di bawah …

kisah suami isteri

kelakar pulak gambar ni .. ayam sama ayam dapat anak gajah .. acaner tu ?

Gambar : http://www.doposen.com/2011/07/curang.html

Saya pasti kita sering mendengar perihal malam Jumat adalah waktu yang baik untuk melakukan hubungan seksual bagi pasangan suami isteri. Hubungan seksual yang sihat dan menyenangkan seringkali mempengaruhi keharmonian rumah tangga. Banyak penelitian yang dilakukan untuk meningkatkan hubungan seksual yang sihat dan menyenangkan bagi pasangan.

Rahsia mudah hamil & Tips kesuburan untuk wanita -

Klik banner di bawah –

Dari makanan terbaik hingga waktu terbaik yang dapat meningkatkan hubungan seksual telah dikaji oleh para penyelidik. Penelitian tersebut bertujuan untuk mengetahui cara meningkatkan hubungan seksual yang sihat dan harmoni bagi pasangan.

Sebuah penyelidikan dari London School of Economic, menyebut “Hari Khamis adalah waktu terbaik untuk melakukan hubungan seksual”. Menurut penelitian ini, hari Khamis merupakan saat tingginya kadar hormon testosteron pada lelaki dan hormon estrogen pada wanita. Kedua hormon ini memacu munculnya rangsangan seksual. Semakin tinggi kadarnya, keinginan intim semakin kuat.

Selain itu, Khamis juga menjadi titik puncak terbentuknya energi kortisol. Zat ini merangsang kuat terhadap hormon seks. Jadi, anda boleh melakukan hubungan intim sepanjang hari Khamis dengan penuh ghairah. Dan, kalau mahu melakukannya pada Khamis malam (malam jumaat), akan terasa lebih hebat.

Tahap kortisol yang merangsang hormon seks, berada pada tahap tertinggi pada hari Khamis, terutama pada Khamis pagi. Kadar testosteron pada lelaki dan kadar estrogen pada wanita tertinggi berada pada hari Khamis, tepatnya pagi hari, iaitu 5 kali lebih tinggi. Selain itu, pada hari Khamis biasanya orang tidak suka berasa stress sehingga mendorong untuk melakukan hubungan seksual.

Oleh itu, seks yang dilakukan malam hari, mampu meningkatkan jumlah oksigen di dalam sel tubuh. Fungsi organ tubuh yang menyebabkan metabolisme tubuh lancar. Aktiviti seks akan lebih bermakna.

Sedangkan hari terbaik untuk melakukan hubungan seksual ketika cubaan untuk hamil adalah hari dimana seorang wanita melihat adanya lendir atau cairan serviks yang paling subur. Lendir serviks yang subur adalah debit serviks yang menyerupai putih telur mentah dan biasanya muncul pada hari sebelum ovulasi.

Berdasarkan hasil penelitian lain menyatakan bahawa, hubungan seksual selama 6 hari sebelum ovulasi memang memiliki kemungkinan yang lebih tinggi untuk menyebabkan kehamilan.

Kualiti dan kuantiti sperma menurun setelah 10 hari tidak melakukan hubungan seksual. Kualiti dan kuantiti sperma terbaik adalah setelah 1 atau 2 hari tidak melakukan hubungan seksual. Justeru, malam Jumaat terbaik melakukan hubungan intim?

Sumber : Zamzarina

Comments

  1. Salam, sesiapa yang berminat untuk jual prepaid hp melalui hp sendiri bolehlah hubungi saya.Keuntungan dalam 35 percents.selain tu kita boleh guna sendiri atau jual kepada kaum keluarga dan sahabat handai.Paling kurang pun kita boleh beli dengan harga dealer.Jadi apa tunggu lagi..jangan lepaskan peluang ini.Saya sudah lama menjual dengan hp ni sudah masuk 4 tahun.

    Kalau tak percaya sila layari zm.eload atau annamobil.wordpress.

  2. TQ sharing Bee, ada ilmu baru dikutip disini :D
    Myra Jay recently posted..Hadiah dan ‘Cash’ yang dimenangiMy Profile

  3. senoipraaq :

    meglah malam khamis dinantikan olah tiap pasangan yg dah berumahtangga,tapi kalau isteri dah datang period or demam kesakit ke..alamak melepas aje laa.. tidak gitu puan-puan semua eh

    Mesin terapi alpha one untuk dijual
    email:ucopju@yahoo.com

  4. ilmu baru bagi cikgu yang masih bujang..hiks3.. :-)
    dzuandiey recently posted..Selamat Datang Buffered Earning NuffnangMy Profile

  5. Emm kalau la hari khamis tu tekanan melampau giler kat pejabat, memang sesuai utk dilepaskan malam tu..hehehehe..ke gane puanbee????
    Hafizul recently posted..Wordless Wednesday #10 – Aku Ada Kau Ada?My Profile

  6. Ilmu baru ni.
    Jobless Girl recently posted..Fitness CoachMy Profile

  7. oooo..gitu citernya ya…hehe
    Ibu Mifzal Arsyad recently posted..Wordless Wednesday : Nebuelizer AgainMy Profile

  8. tersenyum bila baca, tp apesal yer pompuan agak sensitif dan kadang kala malas nak bagi komen, ada jadi apa apa ker
    Juan recently posted..Tarikh Bulan Puasa Ramadhan Malaysia 2012My Profile

  9. ooo… macam tu rupanya… :)
    fiqas recently posted..:: kena paku la pulak…My Profile

  10. belum tiba masanya..huhu
    Jebeng Otai™ recently posted..Sony DSC-RX100My Profile

  11. risau la nak komen..hihi..bee,insyaAllah 22hb akak ada kat sana..tapi 23 dan 24hb tu akak kena pergi road tour pulak kat jb..mungkin sehari je la ada kat kl..harap2 sempat jumpa bee..
    mrs.yie recently posted..SEMUA BARANG SOLD OUT!My Profile

  12. saya pun tak baca tapi tengok je hehe
    Azydy recently posted..Sindrom Serigala JadianMy Profile

  13. ilmu jugak ni..tq ya.. :)

  14. betul ke ni?
    ehhe

  15. err… ehemm…

    commenter wanita pertama ni

    dah dikaji mcm tu, yelah tu kot… haha
    Ummi Hanie recently posted..Mee Bandung home-made pun best jugaMy Profile

  16. good info :)

  17. Saya akui malam jumaat adalah lebih nikmat melakukan hubungan kelamin bersama pasangan.
    azman recently posted..Duit Buat Beli Cinta!My Profile

  18. Khas untuk yang sudah berkahwin ni! :D haha..
    anif recently posted..Foursquare Berwajah BaharuMy Profile

  19. sy tak nak baca.. terus keruangan komen.. haha
    muazfaris recently posted..Program Pengajian Separuh Masa UTMSPACE 2012My Profile

Trackbacks

  1. […] kemesraan tidak tertumpu pada zahirnya sahaja. Kadang kala kemesraan dalam hubungan seksual juga memainkan peranan penting untuk kebahagiaan. Ramai pasangan yang bercerai ada masalah dalam […]

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge