syamim klcc 2

Kepentingan anak bermain setiap petang setiap hari

Kanak-kanak yang sihat akan menjadi seorang yang sihat ketika dewasa. Sebagai keluarga , kita bertanggngjawab memastikan mereka sihat dengan cara hidup yang aktif. Menurut persatuan Jantung Amerika Syarikat , kanak-kanak hari ini kurang cergas di bandingkan dengan kanak-kanak 20 tahun dulu. Kurang nya aktiviti fizikal di kalangan kanak-kanak hari ini menjurus kepada masaalah kegemukan ,…

palazo 1

Perkembangan kelas menjahit di Bangi

Assalamualaikum  dan hai .. Kali ni nak share perkembangan kelas menjahit di bangi . Kali pertama jahit dan menjadi dengan kemas. Sebelum ni saya jahit juga. Tapi ya ampun punya tak kemas , nak pakai sendiri pun malu ehh … Sekarang ni rasa sangat PRO dah. Boleh masuk rancangan runway tu dah. Saya memang minat…

mesin jahit

Belajar menjahit merupakan impian lama dulu

Assalamualaikum dan hai … Akhirnya .. saya dah beli mesin jahit. Bagaikan mimpi tercapai. Dah lama teringin sangat nak belajar menjahit tapi suka sangat bertangguh tangguh. Dari anak seorang sehinggalah kini anak dah pun empat orang. Bayangkan… Sekarang ni saya mulakan langkah sangat drastik. Perlukan masa tak sampai seminggu saya buat keputusan nak belajar menjahit…

penyebab rabun malam

Apakah penyebab rabun malam?

Rabun malam ? Apa penyebab rabun malam ? Sebenarnya rabun malam merupakan satu penyakit yg disebabkan oleh kekurangan vitamin A dalam makanan yg menyebabkan sel mata yang kering dan menghadkan keupayaan untuk menguruskan intensiti (ketumpatan) cahaya. Kesan sampingan yg lain termasuk kulit menjadi kasar dan bersisik di tangan dan kaki. Pembentukan gigi dan pertumbuhan badan…

raya 1

Cerita Raya 2016 Kami

Allhamdulillah di beri nikmat beraya dalam keadaan sihat. Saya tunggu keajaiban sebenarnya , mana lah tahu misteri akan terungkai tahun ini dan pada raya kali ini , tetapi tidak terungkai juga. Jadi jauh di lubuk hati masih berharap misteri itu terungkai sebelum saya sendiri menghembuskan nafas terakhir. Hanya orang yang tahu je akan faham maksud…

genius

Tarikh Upsr 2016 dan Jadual waktu peperiksaan.

Berikut adalah tarikh UPSR 2016 dan jadual waktu peperiksaan UPSR mengikut kategori. Kepada ibu bapa yang anak nya akan menduduki peperiksaan UPSR 2016 mohon kurangkan sikit rasa gemuruh tu. Tak lama lagi dah.. parents kena lah cool dari anak – anak kan ? Doakan anak saya Nurul Aliya Shakira berjaya menduduki peperiksaan 2016 pada tahun…

rose

Mitos tentang sengugut benar tak benar berdasarkan pengalaman.

Sengugut adalah penyakit yang sangat istimewa khas untuk wanita sahaja. Sesetengah wanita sahaja akan merasai sakit sengugut ketika datang bulan. Saya yang dah tua masih lagi merasa sengugut dari zaman sekolah dulu sampai lah sekarang. Ada banyak sangat mitos atau pendapat orang tua-tua mahupun doktor pasal sengugut ni. Hampir ke semuanya tak betul pun. Kenapa…

laila besday 1

Happy Birthday Laila – Turn 7

Assalamualaikum , haiiiii dah balik kampung ke untuk beraya ? Kami belum. Nak tempek sikit gambar laila masuk 7 tahun ni. Sambut kecil kecil dengan keluarga sendiri sahaja. Tu pun ayah tak dak . Makan di kfc. Tak rancang pun sebab sebenarnya ibu lupa tarikh lahir dia. Birthday laila 25.6 manakala birthday husna 26.5 jadi…

Tarikh untuk melihat atau mencerap Anak Bulan Syawal bagi menentukan serta menetapkan Tarikh Hari Raya Puasa (Aidilfitri) tahun ini adalah pada lewat petang hari Isnin, 4 Julai 2016 bersamaan 29 Ramadhan 1437 Hijrah

Tarikh Hari Raya Puasa 2016

Tarikh untuk melihat atau mencerap Anak Bulan Syawal bagi menentukan serta menetapkan Tarikh Hari Raya Puasa 2016 (Aidilfitri) tahun ini adalah pada lewat petang hari Isnin, 4 Julai 2016 bersamaan 29 Ramadhan 1437 Hijrah Sebagai makluman, Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia akan mengisytiharkan pada malam itu juga tarikh Hari Raya Puasa yang telah ditetapkan, melalui…

PEAH QUEEN

PeahQueen Kawasan Ampang KL

PeahQueen produk lama tapi baru di pasaran. Hanya dengan mengambil satu sachet sehari kulit anda akan berubah. Tak perlu selfie guna kamera 360 lagi. Tak percaya mai lah cuba. Jika korang nak cod kawasan ampang boleh hubungi saya. Saya dah pun daftar menjadi ejen Peah Queen secara tidak sengaja. Panjang sangat story dia. Malas nak cerita.…

tukar bateri iphone 5 murah

Rasanya kena tipu lagi.

Baru 3 hari lepas hantar iphone 5 ke kedai untuk di perbaiki. Kisahnya … Dulu saya pernah ceritakan dalam blog ini kena tipu beli iPhone 5 konon konon original dengan harga up sikit dari iPhone 5 set AP. KONON KONON YA. Saya dapat tahu pun semasa skrin iPhone 5 pecah dan saya bawa pergi perbaik…

Kerabu tembikai di bulan ramadan sejukkan tekak

Resepi Kerabu tembikai di bulan ramadan

Nak sejukkan tekak di bulan ramadan ???  Sejak mengandung antara makan kesukaan adalah tembikai, hari-hari makan tembikai , pagi petang siang malam. Dalam bulan ramadan ni nak juga selit tembikai , kalau tak buat air tembikai , smoothie tembikai , atau makan tembikai , kita buat kerabu tembikai .. selang 2-3 hari kita buat la…

sinki tersumbat

Sinki tersumbat ? Cara senang dan berkesan.

Sinki siapa buat hal pula kali ni ? kalau tak tersumbat tak kan korang sampai ke blog akak kan. Sinki tersumbat memang membuatkan para wanita dan ibu-ibu moody sepanjang hari. Saya paling rimas kalau sinki tu tak boleh di gunakan. Baru lagi ni , tengah tengah masak air dalam sinki bertakung. Terus stop masak dan…